MySQL Server

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 11:24
Ik moet in een database die ik ga maken een waarde "int,nvarchar,enz" veranderen in een autowaarde, met acces kan dat wel maar ik heb geen flauw id hoe ik dat in MySQL kan invoeren

HELP graag

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zoek eens naar PHPMyAdmin, of ALTER TABLE.
Dit is eenvoudig te vinden...
Kijk ook eens op www.mysql.com.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

ik voel een slotje aankomen :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• orange.x
Roeligan schreef op 24 April 2003 @ 11:55:
over nutteloos gesproken...

maar ook die phpding heb ik ook niets aan, want ik moet echt met MySQL het doen, geen ander programma ofzo !

Verwijderd

Je begrijpt het niet :), maar dat geeft niet, ik zal het je ff uitleggen. MySQL is een database server, het is puur een backend die in het geheugen draait. PHPMyAdmin is wat ze noemen een "frontend", in andere woorden, een programma dat je kan gebruiken om MySQL te benaderen en te bewerken. Je kan ook MySQL-front downloaden van de mysql website (die gebruik ik), ideaal en lekker compleet. En zo zijn er nog vele anderen.

Om het kort te houden, je MOET een extern programma gebruiken wil je met een GUI (ik ga ervan uit dat je dat wilt) je MySQL server bewerken.

Succes! :)

• orange.x
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 14:14:
Je begrijpt het niet :), maar dat geeft niet, ik zal het je ff uitleggen. MySQL is een database server, het is puur een backend die in het geheugen draait. PHPMyAdmin is wat ze noemen een "frontend", in andere woorden, een programma dat je kan gebruiken om MySQL te benaderen en te bewerken. Je kan ook MySQL-front downloaden van de mysql website (die gebruik ik), ideaal en lekker compleet. En zo zijn er nog vele anderen.

Om het kort te houden, je MOET een extern programma gebruiken wil je met een GUI (ik ga ervan uit dat je dat wilt) je MySQL server bewerken.

Succes! :)
wat echt de bedoeling is is dat er een table is met vragen. in die tabel staat een kolom VraagID, als ik dan met een programma de data in de database wil invoeren wil ik niet dat ik bij elke Vraag een VraagID moet verzinnen, maar dat die gewoon automatisch verder gaat bij waar die gebleven is

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Quack legt het al goed uit, maar gezien je opmerking '... ik moet echt met MySQL het doen' ga ik ervanuit dat dit een schoolopdracht is, bedoeld om SQL te leren.

in dat geval moet je eens nazoeken hoe SQL werkt, SQL is en taal waarmee je een databaseserver aanspreekt (frontends als phpmyadmin, mysqlControlCenter, of zelfs Access zelf via myODBC 'vertalen' enkel de mogelijkheden daarvan naar knop waarop je kan klikken)

de SQL statement om een waarde te veranderen begint met ALTER TABLE:
iets als:
code:
1
ALTER TABLE tablenaam ALTER column varchar(255)

lees hiervoor een SQL-tutorial door:
http://threebit.net/documentation/pgsql/sql-altertable.html
of leer wat via w3schools
http://www.w3schools.com/asp/default.asp
el1zer schreef op 24 April 2003 @ 14:38:

wat echt de bedoeling is is dat er een table is met vragen. in die tabel staat een kolom VraagID, als ik dan met een programma de data in de database wil invoeren wil ik niet dat ik bij elke Vraag een VraagID moet verzinnen, maar dat die gewoon automatisch verder gaat bij waar die gebleven is
hierbij doel je op AUTO_INCREMENT
http://www.mysql.com/doc/en/example-AUTO_INCREMENT.html

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 24-04-2003 14:42 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En met de hele goede uitleg van RM-rf moet je het doen; een beetje lezen en je komt er. Succes ;)
Roeligan schreef op 24 April 2003 @ 11:55:
Een inhoudelijke opmerking, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif of Schop een Modje graag :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.