[Bios/Opstarten] Beeld is smal/klein in bios en opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Ik heb sinds kort een probleempje... Er zijn nog 2 topics over maar die hebben niet precies het probleem wat ik hem en er staan ook geen oplossingen bij...

Sinds een tijdje heb ik als ik de computer aanzet dat het beeld niet fullscreen is. Het is stukken smaller, vooral in het bios knap lastig. En bij het opstart logo van windows precies het zelfde... 2 grote zwarte balken. Het beeld is als het ware opgekrompen.

Maar zo gauw als het desktop op beeld komt is het gewoon goed, fullscreen zoals anders. 8)7

Verder heb ik niks in mijn bios veranderd, kabels verwisselt noem het maar op...
Mischien dat iemand hier een oplossing voor weet...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is gewoon de instelling van de monitor :),

in me bios draait ie ook 640X480 met balken, (so wat :P) maar @ windows of linux draait ie toch echt op 1280x1204 dus zonder balken,

stel even je monitor in :)

suc6 :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me handiger als je er ook bij vertelt welke monitor je hebt ;)

Heb je überhaupt al geprobeerd om de monitorinstellingen aan te passen zodat het beeld precies binnen de kader past :?

• Saeverix
nee, want het is sinds een paar dagen... Heeft het altijd goed gedaan... ik post zo even wat pics..

en BalusC... als je leest zie je dat er staat dat het in windows precies goed staat. zou ik in dos/bios dan de monitor aanpasses is het beeld in windows veel te groot/breed

[ Voor 48% gewijzigd door Saeverix op 24-04-2003 11:41 ]

• Saeverix
http://www.visior-designs.com/dev/beeld.jpg

hier zie je goed wat ik bedoel
http://www.visior-designs.com/dev/beeld2.jpg

http://www.visior-designs.com/dev/beeld3.jpg

in windows is het perfect zoals je ziet
http://www.visior-designs.com/dev/beeld4.jpg

en ik zet er nogmaals een keer neer, dat ik het eerst nooit had en nu wel... daarom wil ik graag een oplossing, dus de oorzaak weten.

het is een Lifetec monitor van de aldi, die al jaren goed zijn werk doet, en voor verdere specs check mijn sig.

[ Voor 47% gewijzigd door Saeverix op 24-04-2003 11:46 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt dus een analoge monitor? Zo ja, sja .. dan is hier niet echt veel aan te doen I guess.

• Saeverix
waarom is er dan niks aan te doen? het is ineens sinds een paar dagen zo, dan kan het dus lijkt mij ook weer goed toch?

Verwijderd

Saeverix schreef op 24 april 2003 @ 11:40:
en BalusC... als je leest zie je dat er staat dat het in windows precies goed staat. zou ik in dos/bios dan de monitor aanpasses is het beeld in windows veel te groot/breed
Nee, de monitor heeft een aantal instellingen en pakt degene die het beste past. In tekst mode en 640x480 zijn die anders dan in de resoluties die je normaal in Windows gebruikt. Dus aanpassen terwijl je in je BIOS zit, zal geen invloed hebben op je Windows 'uiterlijk'.
Overigens kan het ook aan de videokaart liggen die ineens een ander signaal genereert. Uitproberen op een andere PC lijkt me in eerste instantie de oplossing.

Als zaken ineens anders gaan werken (zeker als het een monitor is) is er meestal iets stuk. Reparatie dus.

• Saeverix
aha... dus ik kan in bios het beeld aanpassen en in windows zie je dat niet? meende dat dat allemaal gelijk zat...

maybe word het toch tijd voor een nieuwe monitor..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 12:35:
Nee, de monitor heeft een aantal instellingen en pakt degene die het beste past. In tekst mode en 640x480 zijn die anders dan in de resoluties die je normaal in Windows gebruikt. Dus aanpassen terwijl je in je BIOS zit, zal geen invloed hebben op je Windows 'uiterlijk'.
Dat geldt alleen als je een digitale monitor hebt ;)

• Saeverix
okej.. niet voor mij dus ..

• Saeverix
ik heb inmiddels gevonden wat het was... ik had de televisie op tv out. dat stekkertje zat erin. toen ik hem eruit haalde was het allemaal weer ok...

iig thnx voor de reply's

Verwijderd

BalusC schreef op 24 april 2003 @ 12:38:
[...]
Dat geldt alleen als je een digitale monitor hebt ;)
Ik kan het fout hebben, maar hoe verklaar je dat de monitor bij het windows opstart-scherm (640x480@60Hz) beeldvullend is (was) en later bij een andere resolutie en andere refresh rate (althans dat veronderstel ik) weer beeldvullend is? Als daar geen verschillende 'instellingen' voor zijn zou dat mijns inziens alleen werken als de windows resolutie bv 2x zo groot is en de refresh rate slechts de helft?

En een ander vraagje, wat bedoel je met een digitale monitor?

• Saeverix
k snap je niet helemaal en tegen wie heb je t nu?

Verwijderd

Wie haalde ik aan :? :)
Pagina: 1