jawel .. met U volgens mij .. maar ik code niet meer en heb dus ook geen access meer tot die rotzooi

wou ik houden ook
Btw deze regexp zou behoren te werken in een preg_* functie
D2k: doe maar perl EN php

(ooit dat wel

)
_BRAINLESS schreef::
haha, eerst word hier dus iemand belachelijk gemaakt omdat hij iets 'simpels' vraagt, en als hij dan een werkende oplossing heeft begint iedereen met de meest ingewikkelde oplossingen te gooien... 
...ik heb die regular expressions ook nog nooit begrepen
Ik maak niemand belachelijk. Het is een simpele vraag waarbij een passend antwoord gewoon wat lastiger is dan normaal. De oplossing van hem was 'werkend' maar niet foolproof genoeg, daarom komen er meer oplossingen.
Als je naar mijn 2e post kijkt dan zie je hoe simpel je een regex kan opbouwen en dat het helemaal niet zo lastig is. Maar net zoals met de rest van het coden, je moet weten wat het doet anders schiet het natuurlijk niet op
Regexen zijn dingen die je gewoon 1x goed moet leren en daarna is het NOG vaag en zal je veel dingen tegen komen waardoor je een tijd lang met je ogen staat te knipperen. Uiteindelijk zijn die beesten enorm handig en kan je ze voor vele toepassingen gebruiken.
BV een simpel stukje regex op een IP adres te controleren. Doe da in 'normale code' en zie wat voor pijn dat geeft.
[
Voor 106% gewijzigd door
Grum op 24-04-2003 16:02
]