[Brander] Audio cd's geven soms "slissen": brander stuk?

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 10:28
Onder mijn laatst gebrandde audio-cd's zitten plots wel veel die van die slissingen hebben: klinkt een beetje als ge-reverse-de zeegeluiden :/ Ergens op de cd begint het, houdt enige nummer aan en verdwijnt weer... Maar... dit telkens anders.

Ik heb dit alleen op 650MB tdk's, maar..... ik gebruik nauwelijks andere cd's, dus dat zegt nix. Ongeveer 1 op de 12 cd's heeft het.

Mijn brander stamt uit 1998, een 4x SCSI >:) Hoe weet ik of mij brander ten einde is, of dat deze cd serie klote is? Moet ik echt tientallen cd's gaan schrijven voor ik hier achter ben????? De cd's die ik schrijf zijn van de bieb, dus moet ik steeds huren en betalen...

Dus ik zoek eigenlijk een andere manier om mijn brander te testen. Wellicht een proggie die van gebrande cd's de kwaliteit test?? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nero heeft de mogelijkheid om geschreven data (helaas geen audio) te controleren.
Maar pak gewoon even een aantal andere cds en test het daarmee (krengen kosten toch niet veel meer) en probeer het gewoon, dat is de enige manier om het te testen.

Verwijderd

ist ook in je PC ? of alleen in je cd speler? oid :?