1: Dit is niet echt huiswerk.
2: Heeft wel met school te maken.
Voor school moeten we een website maken met PHP. Omdat de enige leraar die dit geeft ziek is ben ik maar vast zelf begonnen. Dit stukje code is dus gewoon om zelf te testen, maar het werkt niet.
Het is een simpel formulier die 2 velden controleert, en als het goed is zegt ie goed, als het fout is zegt ie fout.
Het formulier geeft hij gewoon goed weer, maar als ik dan een naam en "wachtwoord" invoer, en op de knop druk gaat de browser naar het volgende adres:
Ik weet dat het weergeven van de code ook anders kan, door uit PHP te gaan en gewoon de HTML te typen, maar dat werkte ook niet.
Thuis had ik de super globals dacht ik ook al aan gezet en de server maar helemaal opnieuw opgestart, werkt echter ook niet.
2: Heeft wel met school te maken.
Voor school moeten we een website maken met PHP. Omdat de enige leraar die dit geeft ziek is ben ik maar vast zelf begonnen. Dit stukje code is dus gewoon om zelf te testen, maar het werkt niet.
Het is een simpel formulier die 2 velden controleert, en als het goed is zegt ie goed, als het fout is zegt ie fout.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <?php $naam = "jeldert"; $wachtwoord = "1234"; $goed = " <html> <head> <title>Goed</title> </head> <body> <p>Hallo</p> Deze is wel goed </body> </html>"; $fout = " <html> <head> <title>Fout</title> </head> <body> <p>Hallo</p> Niet goed </body> </html>"; $formulier = " <html> <head> <title>Hoi</title> </head> <body> <p>Hallo</p> <form name=\"Joop\" action='<?php echo PHP_SELF ?>' method=\"post\"> <input type=\"text\" name=\"a\"><br> <input type=\"text\" name=\"b\"><br> <input type=\"reset\" value=\"Leeg\"> <input type=\"submit\" value=\"OK\"> </form> </body> </html>"; if ($submit) { if ( ($a != $naam) || ($b != $wachtwoord) ){ print "$fout"; } else { print "$goed"; } } else { print "$formulier"; } ?> |
Het formulier geeft hij gewoon goed weer, maar als ik dan een naam en "wachtwoord" invoer, en op de knop druk gaat de browser naar het volgende adres:
Het document zelf staat dus ook in de map u_112941.
Ik weet dat het weergeven van de code ook anders kan, door uit PHP te gaan en gewoon de HTML te typen, maar dat werkte ook niet.
Thuis had ik de super globals dacht ik ook al aan gezet en de server maar helemaal opnieuw opgestart, werkt echter ook niet.
Juist