Ik heb een streaming videobestand opgeslagen van het internet met zo'n geweldig programmatje. Het bestandje is nu zo'n 250MB groot en is asf formaat, ik wil dit bestandje omzetten naar een MPEG, dit doe ik met Virtualdub. Ik lees op deze url (http://www.dvdrhelp.com/comparison) dat asf in werkelijkheid MPEG4 is, maar hoe kan het als ik MPEG4 kies dat ik op gigantische bestanden uitkom? Een bestandje is al snel 450 MB en soms kom ik zelfs op een 600 MB uit. Wat doe ik fout? Hoe is het mogelijk om dat bestandje op z'n minst op 250 te houden, maar liever nog veel kleiner....? Een streamingbestandje van bijvoorbeeld http://cgi.omroep.nl/cgi-...vara/kassa/bb.laatste.asf moet toch veel kleiner kunnen worden?
Niemand? Hoe krijg ik het asf bestandje in MPEG zonder dag ie groter word?
Allereerst : *.asf IS geen Mpeg4, het maakt gebruik van Mpeg4 compressie.
DWZ, asf gebruikt mpeg4 compressie voor het beeld en geluid met een schil eromheen voor het streamen/beveiliging.
Waarschijnlijk converteer je het naar een andere kwaliteit waardoor het bestand groter word. Vergelijk het met het converteren van een 128 kbit MP³ naar een 256 kbit MP³. De filesize zal erdoor GROEIEN. Om de filesize kleiner te krijgen zul je dus een andere [hogere] compressie moeten kiezen.
Je kan natuurlijk ook je bestand comverteren naar DivX of XviD als je toch bezig bent met Vdub
DWZ, asf gebruikt mpeg4 compressie voor het beeld en geluid met een schil eromheen voor het streamen/beveiliging.
Waarschijnlijk converteer je het naar een andere kwaliteit waardoor het bestand groter word. Vergelijk het met het converteren van een 128 kbit MP³ naar een 256 kbit MP³. De filesize zal erdoor GROEIEN. Om de filesize kleiner te krijgen zul je dus een andere [hogere] compressie moeten kiezen.
Je kan natuurlijk ook je bestand comverteren naar DivX of XviD als je toch bezig bent met Vdub
[ Voor 10% gewijzigd door StarLite op 24-04-2003 19:42 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Aha, en hoe kan ik er achter komen hoeveel kb/sec mijn videostream en audiostream is? Ik zie enkel de stream totaal en die is 491 kbit/sec.
Dan zie ik dit staan:
Windows Media Audio V8, 32 kbps, 32 kHz, stereo
Windows Media Video V8
Wat zegt dat, de audio is dus 32 kbps, 32KHz, stereo, maar hoe kan ik dan achter de snelheid van die Videostream komen? Kan ik zonder meer die 491 kbit - 32 kbps doen en houd ik dan de videostreamsnelheid over?
Dan zie ik dit staan:
Windows Media Video V8
Wat zegt dat, de audio is dus 32 kbps, 32KHz, stereo, maar hoe kan ik dan achter de snelheid van die Videostream komen? Kan ik zonder meer die 491 kbit - 32 kbps doen en houd ik dan de videostreamsnelheid over?
[ Voor 12% gewijzigd door Gerwin op 24-04-2003 23:11 ]
Verwijderd
MPEG is een minder goede compressie-standaard dan MPEG4, en aangezien *.asf files van een MPEG4 interpretatie gebruik maken, zal omzetting naar MPEG altijd in een groter bestand uitpakken.Gerwin schreef op 24 April 2003 @ 19:35:
Je zou misschien een wat kleiner bestand krijgen wanneer je de *.asf omzet in *.avi (wel met dezelfde MS MPEG4 interpretatie) omdat dan de extra informatie tbv streaming gestript kan worden. Maar verwacht er niet teveel van.
Omzetten van *.asf naar *avi kan erg gemakkelijk met Asftools.
Daarna kan je met virtualdub desnoods verdere bewerkingen(zoals hercoderen/resizen/croppen) uitvoeren.
Ik ga eens even wat proberen met asf tools.Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 23:27:
[...]
MPEG is een minder goede compressie-standaard dan MPEG4, en aangezien *.asf files van een MPEG4 interpretatie gebruik maken, zal omzetting naar MPEG altijd in een groter bestand uitpakken.
Je zou misschien een wat kleiner bestand krijgen wanneer je de *.asf omzet in *.avi (wel met dezelfde MS MPEG4 interpretatie) omdat dan de extra informatie tbv streaming gestript kan worden. Maar verwacht er niet teveel van.
Omzetten van *.asf naar *avi kan erg gemakkelijk met Asftools.
Daarna kan je met virtualdub desnoods verdere bewerkingen(zoals hercoderen/resizen/croppen) uitvoeren.
Maar als ik jou dus begrijp is asf wel MPEG codec maar je kunt met MPEG geen MPEG4 codec gebruiken? Waarom noemen ze het dan geen asf4-codec?
Verwijderd
Asf maakt gebruik van een interpretatie van de MPEG4-compressie techniek, zoals opgesteld door de Moving Picture Experts Group. Maar 't asf formaat heeft enkele aanpassingen om 't geschikter te maken voor streaming content.Gerwin schreef op 25 April 2003 @ 03:03:
[...]
Ik ga eens even wat proberen met asf tools.
Maar als ik jou dus begrijp is asf wel MPEG codec maar je kunt met MPEG geen MPEG4 codec gebruiken? Waarom noemen ze het dan geen asf4-codec?
MPEG4 behoort dan wel tot de MPEG-compressie technieken, maar is in feite een compleet andere coderings en compressie techniek dan de MPEG1 (video CD en CD-i) en MPEG2 (oa SVCD, DVD).
De codecs zijn dus totaal verschillend qua werking en opbouw. 'T enigste wat ze in feite delen is dat ze door dezelfde groep zijn bedacht (en een beetje de grondbeginselen van de MPEG-compressietechniek delen).
Aangezien de opeenvolgende codecs ook doorontwikkelingen zijn, worden er natuurlijk ook verbeteringen in aangebracht, die zorgen voor een betere (of gelijk blijvende) beeldkwaliteit.
'T kan dus zeker lonen een film in MPEG1 formaat om te zetten in een film met 't MPEG4 formaat (kan erg veel schelen in omvang). Andersom zou je 't bv willen doen als je de MPEG4 film, in MPEG1 formaat op een VCD wil branden om 'm zo in een standalone DVD-speler te bekijken.
FOUT!Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 19:05:
[...]
MPEG4 behoort dan wel tot de MPEG-compressie technieken, maar is in feite een compleet andere coderings en compressie techniek dan de MPEG1 (video CD en CD-i) en MPEG2 (oa SVCD, DVD).
DVD gebruikt Mpeg4
Burp
dvd's van een planeet 10 galaxy's verderop mischien
een dvd gebruikt echt wel mpeg2 hoor
32kbps geluid? zal wel niet best klinkenGerwin schreef op 24 April 2003 @ 23:09:
Aha, en hoe kan ik er achter komen hoeveel kb/sec mijn videostream en audiostream is? Ik zie enkel de stream totaal en die is 491 kbit/sec.
Dan zie ik dit staan:
Windows Media Video V8
491 - 32 = 459kbits per seconde voor het beeld, valt niet zoveel mee te doen eerlijk gezegd
[ Voor 61% gewijzigd door bolleh op 25-04-2003 19:27 ]
ik dacht dat dvd mpeg2 is hoor
DVD video is usually encoded from digital studio master tapes to MPEG-2 format. The encoding process uses lossy compression that removes redundant information (such as areas of the picture that don't change) and information that's not readily perceptible by the human eye. The resulting video, especially when it is complex or changing quickly, may sometimes contain visual flaws, depending on the processing quality and amount of compression. At average video data rates of 3.5 to 5 Mbps (million bits/second), compression artifacts may be occasionally noticeable. Higher data rates can result in higher quality, with almost no perceptible difference from the master at rates above 6 Mbps. As MPEG compression technology improves, better quality is being achieved at lower rates.
bron: http://www.thedigitalbits.com/officialfaq.html
[ Voor 94% gewijzigd door Mayco op 25-04-2003 19:33 . Reden: quote bijgevoegd :) ]
is ook zo, waarom hadden oudere videokaarten hardwarematige mpeg2 versnelling? omdat vroeger van cpu's niet snel genoeg waren om dvd te kunnen kijkenMayco2 schreef op 25 april 2003 @ 19:27:
ik dacht dat dvd mpeg2 is hoor
Verwijderd
Je mag best wel wat langer wachten hoor. Topics zo snel kicken is niet de bedoeling!Gerwin schreef op 24 April 2003 @ 19:35:
't is prima dat je wat wilt toevoegen aan een topic maar zorg dan op z'n minst dat je weet waar je het over hebt. DVD gebruikt MPEG2.
Volgens mij ondersteunt een oude versie van Virtual dub nog asf. 1.3c of zo, geloof ik.
Verwijderd
Yup. Alleen dan hoef je dus niet te proberen een beetje recente file te laden. Dat werkt vaak niet.
Ik heb de oude versie van Virtual Dub nog (versie 1.3c), maar deze klaagd over dat de lengte van de asf niet goed is en dat hij 8 bytes ofzo verwacht in plaats van 6.
Heb nu dan ook TMPGEnc-2.510.49.157-Free gebruikt voor het omzetten van die .asf naar mpeg, echter met dat programmatje krijg ik 'm alleen in MPEG-1 Video 25fps, MPEG-1 Audio Layer II. Bestandjes worden gigantisch, een asf van 270 MB word al snel bijna 500 MB. Als ik 'm vervolgens in Virtual Dub inporteer en converteer naar MPEG-4 Video/Audio dan blijft er een nog groter bestandje over van bijna 600MB.... hoe kan dat nu?
Als je dit bestandje: http://cgi.omroep.nl/cgi-...vara/kassa/bb.laatste.asf
Werkelijke bestand: mms://media2.omroep.nl/tv/vara/kassa/bb.laatste.asf
Wil opslaan in mpeg formaat op je PC zonder dat ie al te veel groot word (MPEG-4?), hoe ga je dan te werk? En kan iemand nagaan wat dan nu werkelijk de geluid en videostream snelheid is van die asf?
Als je dit bestandje: http://cgi.omroep.nl/cgi-...vara/kassa/bb.laatste.asf
Werkelijke bestand: mms://media2.omroep.nl/tv/vara/kassa/bb.laatste.asf
Wil opslaan in mpeg formaat op je PC zonder dat ie al te veel groot word (MPEG-4?), hoe ga je dan te werk? En kan iemand nagaan wat dan nu werkelijk de geluid en videostream snelheid is van die asf?
gebruik eens de Gspot om te kijken hoe of wat je bestandje allemaal herbergt( weet alleen niet of Gspot ASF files leest).
En speel eens ff wat met de bitrate bij TMPGenc voordat je gaat converteren alleen is er wel een limiet waarop je instellen kan.
Kijk ook eens hiero of er iets voor je bij staat:
http://weethet.nl/downloads/weethetbitratecalc.zip
http://weethet.nl/dutch/video_formats.php
Verder kan je www.weethet.nl een hoop vinden over Video en dergelijke.
En speel eens ff wat met de bitrate bij TMPGenc voordat je gaat converteren alleen is er wel een limiet waarop je instellen kan.
Kijk ook eens hiero of er iets voor je bij staat:
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
GSpot kan wel asf''s lezen maar geeft niet echt veel meer info dan dat ik al wist, gewoon dat het een asf bestandje is van versie V7.Arno schreef op 26 April 2003 @ 01:44:
gebruik eens de Gspot om te kijken hoe of wat je bestandje allemaal herbergt( weet alleen niet of Gspot ASF files leest).
Bitrate kan ik in dat programma niet veranderen ik kan enkel 'm converteren naar een Standaard MPEG-1 format:En speel eens ff wat met de bitrate bij TMPGenc voordat je gaat converteren alleen is er wel een limiet waarop je instellen kan.
352x288 pixels 25fps / 44100 Hz Sterio
1150 kbits/sec Video
224 kbits/sec Audio
Zal ik eens op kijken, maar ik ben eigenlijk iets nodig over hoe ik die asf naar mpeg kan converteren zonder dat het bestandje groter word. Op sites kom ik te weten dat ik MPEG4 moet hebben, maar dat schijnt niet te gaan.Kijk ook eens hiero of er iets voor je bij staat:
Verwijderd
Mag ik hieruit opmaken dat 't met ASFTools niet gelukt is?Gerwin schreef op 26 april 2003 @ 15:21:
..8<..
Zal ik eens op kijken, maar ik ben eigenlijk iets nodig over hoe ik die asf naar mpeg kan converteren zonder dat het bestandje groter word. Op sites kom ik te weten dat ik MPEG4 moet hebben, maar dat schijnt niet te gaan.
Mocht de file (deels) corrupt zijn, dan kan je met ASFTools ook proberen de file te 'repareren' (index herstellen ed).
Misschien nog even ter verduidelijking: Je zet 'm dan om in een AVI file mét MPEG4 compressie (AVI is slechts afkorting van Audio Video Interleave, en duidt alleen een opslagmethode aan)
Verwijderd
Omdat je de audio ook moet comprimeren, duhGerwin schreef op 26 April 2003 @ 00:47:
Als ik 'm vervolgens in Virtual Dub inporteer en converteer naar MPEG-4 Video/Audio dan blijft er een nog groter bestandje over van bijna 600MB.... hoe kan dat nu?
ehh, volgens mij kan je door "unlock" te gebruiken de settings aanpassen!....zoals ook op de diverse sites aangegeven .
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Met dat programmatje repareer ik de index van die asf zodat ik;m met dat programmatje om kan zetten naar een .avi bestandje, maar dan nog word het resultaat ongeveer 500 MB de extensie word dan ook .mp43.avi wat dat ook moge zijn. Daarbij komt dat ik in ASDTools geen opties zie om te kiezen welk soort output je wilt hebbenVerwijderd schreef op 26 April 2003 @ 16:05:
[...]
Mag ik hieruit opmaken dat 't met ASFTools niet gelukt is?(Lijkt me redelijk onwaarschijnlijk..)
Mocht de file (deels) corrupt zijn, dan kan je met ASFTools ook proberen de file te 'repareren' (index herstellen ed).
Misschien nog even ter verduidelijking: Je zet 'm dan om in een AVI file mét MPEG4 compressie (AVI is slechts afkorting van Audio Video Interleave, en duidt alleen een opslagmethode aan)
Bijkomende is dat er ook iets niet goed gaat denk ik met de video compressie wat weet ik dus niet.
Heb ik nu ook geprobeerd, echter ik zie nu weer geen MPEG codec in TMPGEnc-2.510.49.157-Free staan, enkel MPEG 1 en MPEG 2. Hoe krijg ik MPEG 4 in TMPGEnc-2.510.49.157-Free ?Arno schreef op 26 April 2003 @ 23:09:
ehh, volgens mij kan je door "unlock" te gebruiken de settings aanpassen!....zoals ook op de diverse sites aangegeven .
'k Blijf maar hakkelen en klooien met die programma's merk ik, terwijl ik toch iets heel simpels wil in mijn ogen: een .asf stream dat ik heb opgeslagen van het internet opslaan in mpeg formaat zonder dat 't bestandje groter word.
[ Voor 9% gewijzigd door Gerwin op 27-04-2003 01:02 ]
TMPGEnc kan geen mpeg4 aan.
Je zult geen goed resultaat krijgen bij het converteren van asf naar een mpeg4. ASF/WMV is gewoon erg goed bij lage bitrates. Divx en xvid laten hun echte kracht pas zien bij hogere bitrates (1000kbit/s).
Mijn advies: laat deze asf gewoon een asf zijn.
Waarom wil je em eigenlijk converteren?
Je zult geen goed resultaat krijgen bij het converteren van asf naar een mpeg4. ASF/WMV is gewoon erg goed bij lage bitrates. Divx en xvid laten hun echte kracht pas zien bij hogere bitrates (1000kbit/s).
Omdat .asf microsoft is en enkel in Mediaplayer draait?QuarK schreef op 27 April 2003 @ 09:15:
TMPGEnc kan geen mpeg4 aan.
Is er geen andere format om een asf naar mpeg/avi om te zetten zonder dat ie groter word of kwaliteit verliest?
Pagina: 1