Toon posts:

XP update - spontaan HDD van NTFS naar FAT32??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halee,

Enorm probleem.......

- Na een auto update wilde XP Pro niet meer booten (bleef laden en laden, maar deed niets.)
- Opnieuw opgestart en..... schijfcontrole...no problem
- Weer hangen bij laden
- XP overheen installeren --> kan geen nieuwe partitie aanmaken omdat mn HDD met FAT32 wordt herkend !!!! ben er toch zeker van dat het altijd NTFS is geweest !!!!!!!!!!
- Installatie gestart en vliegt eruit bij het installeren van de apparaten en reboot
- na reboot gaat ie automatisch opnieuw door met setup van zelfde stuk installatie van de apparaten waarna ie weer reboot enz. enz.

Hoe kan ik de installatie afbreken?
Mijn bestanden van mn schijf plukken?
XP weer installeren?

Bvd _/-\o_

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is je partitie nou NTFS of FAT (Lees: NU)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Sry,

Config van mn reserve bakkie vergeten:

MSI KT7 turbo mobo
AMD 850 MHz
384 SDRAM
(nieuwe) Maxtor 20 GB schijf
GF 2 ..... 32Mb videoplankje

Memorycheck is 'ok' bij booten en kan via MS-Dos mn c-schijf benaderen (dmv XP-bootdisk)

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27
Als je kans ziet om de harde schijf in een andere PC als slave te gebruiken (zodat de PC niet van die schijf boot) kun je backups maken en daarna weer windows erop installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment hangt mn compu in zijn installatie 'loop'.....

Bij het starten van de installatie gaf ie FAT32 aan....dus bij deze......comp is van FAT32 uitgegaan bij aanvang van de installatie

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:50
Jainoxi schreef op 24 April 2003 @ 10:34:
Als je kans ziet om de harde schijf in een andere PC als slave te gebruiken (zodat de PC niet van die schijf boot) kun je backups maken en daarna weer windows erop installeren.
je kan ook een progje gebruiken als ntfsdos om je ntfs bestanden readable te maken in dos. heb het gister ook ff gedaan bij een gecrashte winxp pc. ff my docs gekopieerd en win2k erop gezet. die geeft iets minder problemen in mijn ervaring. (moet mijn eerste blauw scherm nog krijgen na 1jaar win2k, terwijl met winxp pro binnen 3maanden al een blauw scherm gaf bij opstarten en ook veilige modus niet meer werkte... geen enkele "F8" optie werkte meer...

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:25:
Halee,

Enorm probleem.......

-Mijn bestanden van mn schijf plukken?
Als je een Brander en DVD/cdrom hebt kun je d.m.v. Knoppix je computer booten met de Knoppix cd en je bestanden naar een lege cd('s) branden.

Knoppix cd erin en booten vanaf die cd. In knoppix kun je de bestanden of je schijf opzoeken (NTFS en FAT partities) en gewoon branden.

Daarna kun je gaan klooien om je windows weer aan de gang te krijgen zonder enig risico te lopen. Of gewoon je partities verwijderen en windows opnieuw installeren.

http://www.knoppix.com/

[ Voor 3% gewijzigd door janster op 24-04-2003 10:40 ]

Pagina: 1