Toon posts:

WinXP: Op kantoor zelfde profiel als thuis? Kan dat??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dringende vraag aangezien ik dit voor een marketing ventje moet oplossen.. anders krijg ik gezeur.... dus vandaar het volgende:

Ik wil ervoor zorgen dat de laptop bij het aanmelden op ons domein hetzelfde profiel gebruikt als wanneer die persoon thuis lokaal aanlogt. Je weet wel.. als ik nu in "Documents and Settings" ga kijken zie je wel de 2 acounts staan.. maar bij de ene staat het lokale-domein erachter... en de andere staat niks achter...

Kortom.. ik wil dus 1 profiel in m'n Documents en Settings voor zowel lokaal aanloggen als op het domein op kantoor aanloggen.

Is dit mogelijk?
alle tips zijn zeer welkom!

Alvast bedankt!

Greetz, Wishjuh

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

roaming profiles heet zoiets imho
anders rdp gebruiken :P

Tis dus de bedoeling dat je eerst zoekt enzo.
aangezien we hier niet graag de functie van helpdeskmedewerkers vervullen ;)

iig je hebt weinig tot niets gezocht en met een blackd die altijd op de loer ligt geef ik dit draadje 10 min, maximaal

[ Voor 27% gewijzigd door Diaboluzzz op 24-04-2003 10:12 ]

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je dat ik de afgelopen 2 dagen gedaan heb... plz... :) ben radeloos vandaar dat ik het hier vraag.. nergens heb ik kunnen vinden wat ik zoek..

iig bedankt voor de tip...

btw: wat is rdp?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

uhm waarom eigenlijk :?
nvm :P

[ Voor 55% gewijzigd door PipoDeClown op 24-04-2003 10:42 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... thx.. maar daar bedoelen ze iets anders.. namelijk verbinding maken met een ander profiel ergens anders... ik heb het echt over de zelfde laptop.. dus op dezelfde laptop.. op kantoor (met aanmelden) en thuis lokaal aanloggen met hetzelfde profiel...

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 07:09
die thuis ook laten aanloggen op het domein dan gebruikt hij het lokale gecachde profiel

Verwijderd

Topicstarter
kloyenz schreef op 24 april 2003 @ 10:50:
die thuis ook laten aanloggen op het domein dan gebruikt hij het lokale gecachde profiel
Jah dat zou het mooist zijn maar het is bij ons technisch nog niet haalbaar om via analoge lijn op het netwerk aan te melden... en de kosten worden dan veel te hoog aangezien ze dan 8 uur per dag online zijn als ze thuis werken... en das niet de bedoeling..

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:14
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:52:
[...]

Jah dat zou het mooist zijn maar het is bij ons technisch nog niet haalbaar om via analoge lijn op het netwerk aan te melden... en de kosten worden dan veel te hoog aangezien ze dan 8 uur per dag online zijn als ze thuis werken... en das niet de bedoeling..
Kloyenz bedoeld dat je gewoon thuis kunt inloggen op het domein met hetzelfde profiel als op het werk, er staat altijd een gecached versie op de laptop en die kun je gewoon gebruiken. Outlook even offline beschikbaar maken en die marketing man kan gewoon werken net zoals op de zaak, alleen de eerste keer syncen kan iets trager dan normaal gaan.

Verwijderd

Topicstarter
leon1 schreef op 24 april 2003 @ 10:59:
[...]

Kloyenz bedoeld dat je gewoon thuis kunt inloggen op het domein met hetzelfde profiel als op het werk, er staat altijd een gecached versie op de laptop en die kun je gewoon gebruiken. Outlook even offline beschikbaar maken en die marketing man kan gewoon werken net zoals op de zaak, alleen de eerste keer syncen kan iets trager dan normaal gaan.
Ok :) Ik ga ermee aan de slag... thx voor al et advies :)

Verwijderd

Topicstarter
kloyenz schreef op 24 April 2003 @ 10:50:
OMG... dat was dus het enige wat ik nog niet had geprobeerd.... sjees wat stom.. lokaal of op kantoor... beide kan je op et domein aanloggen :) de een realtime.. en de ander idd in een gecached profiel :)

thx again voor de hulp :)
Pagina: 1