Roterend uitgaand IP-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 15:26 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

leuke uitdaging .. in principe als je een sessie (telnet of iets dergelijks) opent behoudt hij het zelfde IP. met het surfen word er heel ff een verbinding geopend en dan data binnen gehaald en vervolgens weer gesloten .. terwijl telnet of een remote desktop constant data verzend en dus de "lijn" bezet houdt.

in principe behoort dit geen probleem te zijn. maar ja .. meeste corperate netwerken zijn geen fan's van remote desktop sharing enzo ..

Tja vanalles

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
vso schreef op 24 april 2003 @ 10:07:
leuke uitdaging ..

.. meeste corperate netwerken zijn geen fan's van remote desktop sharing enzo ..
tsja echt een uitdaging wil ik er niet van maken, en wanneer het idd vanuit beveiligingsmaatregelen is gedaan en er zonder onvriendelijke middelen geen oplossing is dan laat ik het rusten. Ik blijf de mensen hier liever te vriend :)

waarom zou een bedrijf dit eigenlijk niet willen ?

[ Voor 7% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 10:20 ]

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:03

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Misschien kun je de oplossingen van vso combineren. Je opent ergens een telnetsessie zodat je IP constant blijft en dan maak je verbinding met huis. Ik heb geen idee of dit werkt, maar je kan het proberen.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou als ik jou was het plan gewoon even vergeten...IBM is niet echt gesteld op dit soort praktijken over het algemeen...als je nou een directe lijn had van jouw machine naar buiten...ok...maar pc's in het corporate network die sessie's openen naar andere systemen op onbeveiligde kanalen...uh-uh...no way, als je je afstudeerstage wilt voltooien zou ik dat maar niet doen...of eerst even clearance regelen bij de betreffende security-geek.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Heeft IBM niet "gewoon" 6 proxy servers staan die gezamelijk alle medewerkers van internet voorzien ?

Misschien als je de info uit dchp hard in je machine zet en er ook zelf de proxy bij kiest dat het probleem dan verholpen is.......

=zomaar een gokje hooR!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
@MissingDog

ej ook een SvC'er leuk om te zien :) me to 4de jaars.

tsja ik ben niet echt van plan de boel te gaan lopen verstieren ofzo. Meeliften op een Telnet-sessie en zo iets doen wat geprobeerd wordt te voorkomen lijkt me IMO nog steeds niet de bedoeling.

@xychix

.

[ Voor 52% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 15:27 ]

• MissingDog
  • Niet online
aardbeix15 schreef op 24 April 2003 @ 15:09:
@MissingDog

ej ook een SvC'er leuk om te zien :) me to 4de jaars.

tsja ik ben niet echt van plan de boel te gaan lopen verstieren ofzo. Meeliften op een Telnet-sessie en zo iets doen wat geprobeerd wordt te voorkomen lijkt me IMO nog steeds niet de bedoeling.
Het gaat niet om het verstieren...het gaat om de gedragscode voor netwerkgebruik en de geheimhoudingsplicht zoals je die opgelegd gekregen hebt bij het tekenen van dat mooie papiertje die jij dag 1 getekend hebt. Je mag geen potentieel security lek veroorzaken, dus zelfs wanneer je de technische data over het netwerk hier post, kan dat reden zijn evt. om je te confronteren met harde reprimandes.

SvC is voor mij alweer 3 jaar geleden nu...ben na 1,5 jaar afgenokt :) Was er gister nog wel fftjes, had zin in een paar leuke dames, dus ff voor de deur op het gazonnetje in de zon gezeten :)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
je hebt helemaal gelijk MissingDong ! :)

ik wil ook vooral niet de gedragcode doorbreken en sta daar ook achter. Blijkbaar laat het netwerk het niet toe en daar leg ik me dan bij neer. Ik geef IBM daar groot gelijk in.

Uit voorzorg en omdat het toch geen enkel nut meer heeft heb ik besloten mijn startpost te ledigen en een slotje aangevraagd.

• MissingDog
  • Niet online
aardbeix15 schreef op 24 April 2003 @ 15:28:
je hebt helemaal gelijk MissingDong ! :)

ik wil ook vooral niet de gedragcode doorbreken en sta daar ook achter. Blijkbaar laat het netwerk het niet toe en daar leg ik me dan bij neer. Ik geef IBM daar groot gelijk in.

Uit voorzorg en omdat het toch geen enkel nut meer heeft heb ik besloten mijn startpost te ledigen en een slotje aangevraagd.
Heel verstandig...en dan vraag je je nog af waar ik mijn wijsheid vandaan haal? M'n pa heeft 37 jaar bij IBM gewerkt en ik ben zelf bij meerdere projecten betrokken geweest op diverse manieren, dus heb er ervaring genoeg mee :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

MissingDog schreef op 24 April 2003 @ 15:30:
[...]

Heel verstandig...en dan vraag je je nog af waar ik mijn wijsheid vandaan haal? M'n pa heeft 37 jaar bij IBM gewerkt en ik ben zelf bij meerdere projecten betrokken geweest op diverse manieren, dus heb er ervaring genoeg mee :)
Yeah kies de easy way out ... oke tis niet legaal c.q gewenst .. dan wel niet onmogelijk c.q gaat zeer veel tijd kosten ..

ooit gedacht aan bv een gprs abbo te nemen op je phone/pda en die te gebruiken ? :P jij wil je serverremote beheren ? maar het bedrijf moet er voor opdraaien ?

tja. trouwens het is neit verwonderlijk dat ibm het wil private corp data enzo is zeer ongewenst .. dat dat "uitlekt"een weg naar buiten is ook een weg naar binnen.

trouwens als je een sessie telnet/http/citrix/vnc/ etcera opent en maar op een regelmatige tijdstip data verstruurd .. dan is het inprincipe zo dat je de verbinding naar buiten open houdt .. als je bv
telnet opent en dan daarop mee probeert te liften gaat je niet lukken ..
als jij aan het surven bent dan kan je toch ook nog downloaden ? dus niet alleen bij die ene server ?

als je belt met je gsm naar je vriendje .. dan is hij de enige die terug kan reageren

op internet zit je in conferentie en iedereen zit door elkaar te bleren

Tja vanalles

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Dicht op vraag van topicstarter

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.