snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
in principe behoort dit geen probleem te zijn. maar ja .. meeste corperate netwerken zijn geen fan's van remote desktop sharing enzo ..
Tja vanalles
tsja echt een uitdaging wil ik er niet van maken, en wanneer het idd vanuit beveiligingsmaatregelen is gedaan en er zonder onvriendelijke middelen geen oplossing is dan laat ik het rusten. Ik blijf de mensen hier liever te vriendvso schreef op 24 april 2003 @ 10:07:
leuke uitdaging ..
.. meeste corperate netwerken zijn geen fan's van remote desktop sharing enzo ..
waarom zou een bedrijf dit eigenlijk niet willen ?
[ Voor 7% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 10:20 ]
Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.
Misschien als je de info uit dchp hard in je machine zet en er ook zelf de proxy bij kiest dat het probleem dan verholpen is.......
=zomaar een gokje hooR!
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
ej ook een SvC'er leuk om te zien
tsja ik ben niet echt van plan de boel te gaan lopen verstieren ofzo. Meeliften op een Telnet-sessie en zo iets doen wat geprobeerd wordt te voorkomen lijkt me IMO nog steeds niet de bedoeling.
@xychix
.
[ Voor 52% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 15:27 ]
Het gaat niet om het verstieren...het gaat om de gedragscode voor netwerkgebruik en de geheimhoudingsplicht zoals je die opgelegd gekregen hebt bij het tekenen van dat mooie papiertje die jij dag 1 getekend hebt. Je mag geen potentieel security lek veroorzaken, dus zelfs wanneer je de technische data over het netwerk hier post, kan dat reden zijn evt. om je te confronteren met harde reprimandes.aardbeix15 schreef op 24 April 2003 @ 15:09:
@MissingDog
ej ook een SvC'er leuk om te zienme to 4de jaars.
tsja ik ben niet echt van plan de boel te gaan lopen verstieren ofzo. Meeliften op een Telnet-sessie en zo iets doen wat geprobeerd wordt te voorkomen lijkt me IMO nog steeds niet de bedoeling.
SvC is voor mij alweer 3 jaar geleden nu...ben na 1,5 jaar afgenokt
ik wil ook vooral niet de gedragcode doorbreken en sta daar ook achter. Blijkbaar laat het netwerk het niet toe en daar leg ik me dan bij neer. Ik geef IBM daar groot gelijk in.
Uit voorzorg en omdat het toch geen enkel nut meer heeft heb ik besloten mijn startpost te ledigen en een slotje aangevraagd.
Heel verstandig...en dan vraag je je nog af waar ik mijn wijsheid vandaan haal? M'n pa heeft 37 jaar bij IBM gewerkt en ik ben zelf bij meerdere projecten betrokken geweest op diverse manieren, dus heb er ervaring genoeg meeaardbeix15 schreef op 24 April 2003 @ 15:28:
je hebt helemaal gelijk MissingDong !
ik wil ook vooral niet de gedragcode doorbreken en sta daar ook achter. Blijkbaar laat het netwerk het niet toe en daar leg ik me dan bij neer. Ik geef IBM daar groot gelijk in.
Uit voorzorg en omdat het toch geen enkel nut meer heeft heb ik besloten mijn startpost te ledigen en een slotje aangevraagd.
Yeah kies de easy way out ... oke tis niet legaal c.q gewenst .. dan wel niet onmogelijk c.q gaat zeer veel tijd kosten ..MissingDog schreef op 24 April 2003 @ 15:30:
[...]
Heel verstandig...en dan vraag je je nog af waar ik mijn wijsheid vandaan haal? M'n pa heeft 37 jaar bij IBM gewerkt en ik ben zelf bij meerdere projecten betrokken geweest op diverse manieren, dus heb er ervaring genoeg mee
ooit gedacht aan bv een gprs abbo te nemen op je phone/pda en die te gebruiken ?
tja. trouwens het is neit verwonderlijk dat ibm het wil private corp data enzo is zeer ongewenst .. dat dat "uitlekt"een weg naar buiten is ook een weg naar binnen.
trouwens als je een sessie telnet/http/citrix/vnc/ etcera opent en maar op een regelmatige tijdstip data verstruurd .. dan is het inprincipe zo dat je de verbinding naar buiten open houdt .. als je bv
telnet opent en dan daarop mee probeert te liften gaat je niet lukken ..
als jij aan het surven bent dan kan je toch ook nog downloaden ? dus niet alleen bij die ene server ?
als je belt met je gsm naar je vriendje .. dan is hij de enige die terug kan reageren
op internet zit je in conferentie en iedereen zit door elkaar te bleren
Tja vanalles
Dit topic is gesloten.
![]()