Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

moederborden linken

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

Topicstarter
een paar jaar geleden heb ik het eens met een andere die hard tweaker gehad over het koppelen van 2 moederborden. Iets wat mogelijk was door een sooer PCI crosslink te maken. Heeft iemand hier nog info over of zin om het eens samen uit te gaan proberen? (PS- het was toen mogelijk en zou in theorie nog steeds moeten kunnen) (8>

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier heb ik nog nooit van gehoord en het lijkt me ook sterk dat zoiets bestaat. De beste oplossing is om de twee PC's gewoon in een cluster te laten draaien. Even twee snelle (Gigabit?) netwerkkaartjes in de beide PC's prikken en dan een clustering-capabel OS op de beide PC's laten draaien (2K Server enzo) :)

• trenjeska

trenjeska

Topicstarter
dat je er nog nooit van gehoord hebt betekent niet dat het niet bestaat, het was zo'n 8 jaar geleden ofzo. met een oude pentium. Ja ik weer dat het lang gelden is maar toen kon het. In theorie wordt het 2e moederbord dus een soort PCI insteekkaart net zoals je een videokaart erin kan stoppen die verbindt OOK een extra processor en geheugen via de PCI bus dus een 2e moederbord kan ook. (zijn in oude dual processer borden de procs ook niet intern op het bord verbonden via de PCI bus?)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, je bedoelt industriële uitbreidingsborden..??

[google=embedded cpu board] B)

Edit: overigens,
zijn in oude dual processer borden de procs ook niet intern op het bord verbonden via de PCI bus?
Da's zeker niet waar .. Het is gewoon de link tussen de CPU en de Northbridge in de vorm van een insteekslot. Je moet er maar niet aan denken dat de CPU bandbreedte drastisch wordt ingeknepen door de slechts 133MB/s brede PCI bus 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door BalusC op 24-04-2003 10:17 ]

• trenjeska

trenjeska

Topicstarter
dat zijn voorgemaakte borden het kan in principe ook met 2 standaard identieke moederborden. ik weet alleen het schema niet meer voor de link kabel. en anders zin om het eens te gaan maken?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, dát bestaat dus niet. Daar hebben we Clustering voor :z

• trenjeska

trenjeska

Topicstarter
en ik weet zeker dat het bestaat/bestaan heeft maar jij kan me dus niet verder helpen...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Denk eens in: de 32bits 33MHz PCI bus kan in theorie totaal maximaal 133MB/s verstouwen en een gigabit netwerkkaart haalt in theorie maximaal 1000/8 = 125MB/s. Doe er een netwerkkabel tussen en je hebt de meest eenvoudige/perfecte oplossing.

Als je zo zeker weet dat het bestaat/bestaan, geef dan eens bronnen. Ik kan iig niks vinden, terwijl álles gewoon op het web te vinden is (lees: google). Iig succes met het zoeken ;)

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 00:49
BalusC schreef op 24 April 2003 @ 13:24:
Denk eens in: de 32bits 33MHz PCI bus kan in theorie totaal maximaal 133MB/s verstouwen en een gigabit netwerkkaart haalt in theorie maximaal 1000/8 = 125MB/s.
[...]
Dus het is wel sneller O-)

in ieder geval, als het kan is het wel lache... je p4 linken met je p1, haha :)

en ik kan me best voorstellen dat het kan, of eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het niet kan. Zolang je er drivers voor schrijft werkt alles, maar de kans is klein dat er dus al drivers voor zijn :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sneller dan wát?

Natuurlijk moet zoiets in theorie wel kunnen, maar waarom moeilijk doen als er al zoiets simpels als Clustering bestaat? :)

De theorie stel ik me als volgt voor: twee kickass snelle "netwerkkaartjes" met een interne poort (dus die sluit je niet "achter de kast" aan, maar echt intern) en dan deze in 2 mobo's prikken en een kabeltje ertussen hangen :z

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 24-04-2003 13:38 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-11 10:32

Stoffel

Engineering the impossible

_BRAINLESS schreef op 24 April 2003 @ 13:32:
[...]

en ik kan me best voorstellen dat het kan, of eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het niet kan. Zolang je er drivers voor schrijft werkt alles, maar de kans is klein dat er dus al drivers voor zijn :P
:D

Jouw theorie is dus:

"Je kan ALLES wat maar past op elkaar aan sluiten, zolang je er maar drivers voor hebt?" _/-\o_

Wat krijgen we dadelijk? 2 moederborden linken via een IDE kabel? :D

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_-SToFFeL-_ schreef op 24 April 2003 @ 13:39:
[...]

Jouw theorie is dus:

"Je kan ALLES wat maar past op elkaar aan sluiten, zolang je er maar drivers voor hebt?" _/-\o_

Serial ATA :z

offtopic:
BalusC: was dit topic niet gesloten :?

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 13:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 00:49
_-SToFFeL-_ schreef op 24 April 2003 @ 13:39:
[...]

Jouw theorie is dus:

haha, ja mag hoor :)

maar mijn stelling was meer: PCI is zo veelzijdig dat je (met drivers) best 2 moederborden aan elkaar kan linken en wat data heen en weer kan sturen...

wat het doet valt te bezien, en of het handig is ook, maar het is best mogelijk :)

en waarom moeilijk doen; nou da's ook heel simpel, omdat het veel leuker is om wat met die draadjes te prutsen en je moederbord te slopen door per ongeluk je zelfgemaakte PCI kaart er scheef in te leggen dan om een kant-en-klaar netwerk in elkaar te schroeven :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PCI is voor een zelfbouwer heel onnozel

Daar had je 'vroeger' temminste nog ISA voor, veel simpeler

* Glashelder heeft er verder geen verstand van, maar dat is wat ik er van begrepen heb :)

offtopic:
Ik zou zweren dat ik er gisteren vannochtend niet meer kon reageren 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 13:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

iets in deze richting ? http://www.intel.com/design/bridge/21554.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 14:06 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 12:38

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

PIVC: A Transparent, Full Speed, PCI to PCI connection.

http://www.vita.com/oct98vj/oct%2098-no4.pdf

Voor meerdere producten zie:
http://www.pcisource.com/...es/pcibusinterfaces.shtml

PCI to PCI (iets onder de helft van de pagina)

Transparently extends PCI bus from a host PCI or PMC computer to a second enclosure with 4, 7 or 13 PCI slots. Enclosures desktop, mini-tower or rack-mount. Models 2134, 2130, 2131, 2132, 2123 respectively

2-node shared memory between two PCI hosts in which memories are shared and updated simultaneously. Model 2500 series.
Win NT, IRIX

Adapter with DMA connects a PCI computer to a PCI system. DMA rates up to 45M Bytes/sec, memory mapping, DMA block size-controller and slave, cable interface-fiber to 500M, loopback diagnostics. 2 short form PCI adapter cards. Model 712
Solaris, IRIX, WinNT, VxWorks, Linux

Adapter with DMA connects a PCI computer to a PCI system. DMA rates up to 45M Bytes/sec, memory mapping, DMA block size-controller and slave, cable interface-fiber to 500M. 2 short form PCI adapter cards. Model 713

dataBLIZZARD high-performance, 64 bit/66MHz, PMC/CompactPCI/PCI systems communication interface. Transfers data at sustained rates of 80 MB/s using DMA or with 2 usec latency using PIO. No protocol is required. Includes 2 PCI cards,10-meter fiber-optic cable and software drivers CD-ROM. Model DBO-PCI-PCI

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dev.null/Longbeard: met zo'n PCI-to-PCI bridge en een PCI bus extender kun je enkel meer PCI sloten aan een mobo toevoegen. Met de huidige chipsets kun je gewoonlijk maximaal 6 busmastering PCI sloten gebruiken. Zulke PCI-to-PCI bridges en PCI extenders zijn handig bij "superservers", waarbij meer dan 6 (busmastering) PCI sloten nodig zijn :)
Pagina: 1