Toon posts:

[Win2k] rechten probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met rechten op mijn windows2000 server (DC) ik geef de share permissies zodat de map gedeeld wordt en zichtbaaris...nuzitik echter methet probleem dat als ikde permissies op everyone zet dat deze dan voor alle onderliggende mappen ook opeens gaan gelden....

Terwijl ik de security rechten wel alleen op die enkele folder heb gezet...
Dit is dus een probleem..iemand een oplossing?

Verwijderd

Vinkje overneembare machtigingen van bovenliggend object doorgeven aan dit object uitzetten ...!

"Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object" in het engels ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 09:52 . Reden: toevoeging engelse tekst ]

Verwijderd

ik zou de permissies op ntfs niveau regelen en dan kun je het vinkje 'allow inheritable permissions from parent to propagate to this object' uitzetten, welk je probleem oplost ;) btw: het is altijd aan te raden om permissies op ntfs niveau te regelen i.pv. share niveau, dus op share niveau 'everyone FC' laten staan en op ntfs niveau de rechten inrichten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:52:
ik zou de permissies op ntfs niveau regelen en dan kun je het vinkje 'allow inheritable permissions from parent to propagate to this object' uitzetten, welk je probleem oplost ;) btw: het is altijd aan te raden om permissies op ntfs niveau te regelen i.pv. share niveau, dus op share niveau 'everyone FC' laten staan en op ntfs niveau de rechten inrichten.
ja ik heb alle rechten dus al op NTFS geregeld.. en die had ik voor de hoofdmap al op this folderonly gezet en voor de daar onderliggende mappen ook op NTFS nivaue geregeld maar op een of andere manier is het zo dat alsik de share rechten verander in read dat dan alle onderliggende mappen alleen gelezen kunnen worden en alles ik everyone (share) op FC zet dan kan ik in alle mappen en heb ik in alle mappen FC wat niet de bedoeling is...,

Verwijderd

klopt, share+ntfs betekend dat de meeste beperking geld. als je op share FC zet en als NTFS de rechten goed ingedeeld hebt en je benaderd de share vanaf het netwerk zou het moeten werken, misschien heb je onder je ntfs de groep everyone nog erbij staan met standaard FC? Meer informatie over rechten kun je vinden op: http://www.microsoft.com/...ver/file_srv_security.asp