Toon posts:

Fan Geforce II doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik gisteren, eigenlijk voor de leut, mijn case nog eens had opengesmeten om te voelen hoe warm het daarbinnen wel niet was, voelde ik ook eens aan de fannetjes... Toen ik aan de fan van mijn Hercules Geforce II GTS 32 Mb DDRam voelde, merkte ik dat die stilstond... Mh, dat was wel even schrikken! Dan maar eens geprobeerd om hem een duwtje te geven, zodat hij in gang zou schieten, maar helaas... Het koelvinnetje bewoog amper...
Dan heb ik m'n kaart eruit gehaald, en even van naderbij bekeken. 'k Heb de cooler eraf gevezen, en er een druppeltje olie in laten lopen... Nu draaide hij wel terug, maar elke keer als hij een toertje rond had gedaan, haperde hij, telkens op hetzelfde punt. Nou ja, ik dacht als de kaart erin steekt, dat dit euvel wel opgelost zou zijn, eenmaal hij een tijdje aan een deftige snelheid had gedraaid...
Maar, niets is minder waar... Bij het aanzetten van de pc hoorde ik een ratelend geluid. Dat was natuurlijk die fan van mijn Geforce. Het geluid is zo sterk dat het echt niet mogelijk is om zo met je pc te werken... Daarom, kaart eruit gehaald, en even aan het zoeken wat ik nog liggen had van fannetjes... Gelukkig had ik nog een fannetje dat er min of meer op past (hangt wel maar met 2 vijsjes vast op het heatsinkje, maar ja...). Ik heb dit er dan op geplaceerd, en nu draait het fannetje natuurlijk wél...

Ik vraag me af hoe dit kan? De fan bevatte geen stof, dus daaraan ligt het al niet...
Ik weet ook niet hoelang hij reeds stilstond.... Maar zou hij schade berokkend hebben aan mijn Geforce?

Zijn er nog onder jullie die dit probleem hebben gekend met deze kaart, of een andere?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe dat kan :? gewoon slijtage...

En zat topics hierover

Verwijderd

Yep, ik heb dat met mijn GF2 GTS (asus 7700 deluxe) gehad.
Cooler vervanger door een chipset cooler, draaide toen weer prima.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Uhmm jaah. Je fan is versleten of beschadig en je hebt hem vervangen.
Wat is dan het probleem ? Zo bijzonder is het niet hoor dat een fan op een videokaartje vervangen moet worden, komt wel vaker voor.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
voor een gts kun je makkelijkste gewoon een blorb halen, of een zalman vga koeler (heerlijk stil)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een mailtje naar Guillemot gestuurd, en ze zullen mij kosteloos een nieuwe fan sturen... Goeie service, en dat voor een kaart van 3 jaar oud!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TLRnZ schreef op 24 April 2003 @ 12:36:
voor een gts kun je makkelijkste gewoon een blorb halen, of een zalman vga koeler (heerlijk stil)
beetje overdreven zo'n koelblok van Zalman voor €30 :D :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
zalman maakt meerdere cool blokjes hoor

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

als je geen nieuwe krijgt, haal dan een Termaltake Blue Orb, goede stille koeler voor heel weinig geld. (heb hem zelf ook, er zit koelpasta bij , die dingetjes waarmee je hem op je kaart klikt, en als die niet passen zit er ook een stukje warmte geleidende dubbelzeidige tape bij. als je geen extra koeler ansluiting op je mobo hebt zit er ook een converter van Molex naar de stekker van de fan bij. ( in de pricewatch: ThermalTake Blue Orb € 5,- )

Veel succes

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 14:13:
Ik heb even een mailtje naar Guillemot gestuurd, en ze zullen mij kosteloos een nieuwe fan sturen... Goeie service, en dat voor een kaart van 3 jaar oud!
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 14:24:
als je geen nieuwe krijgt, haal dan een Termaltake Blue Orb, goede stille koeler voor heel weinig geld. (heb hem zelf ook, er zit koelpasta bij , die dingetjes waarmee je hem op je kaart klikt, en als die niet passen zit er ook een stukje warmte geleidende dubbelzeidige tape bij. als je geen extra koeler ansluiting op je mobo hebt zit er ook een converter van Molex naar de stekker van de fan bij. ( in de pricewatch: ThermalTake Blue Orb € 5,- )

Veel succes
:7 :7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Die blue orb stil? hier in huis wordt geschreeuwd nu. (Heb laatst mijn boxen opgeblazen toen ik boven het geluid uit probeerde te komen (maar dat hielp niet :7 )

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals in het begin gemeld: Dit is al veel vaker langsgekomen, even de search gebruiken dus.

Enm een Blue Orb is NIET stil :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.