Toon posts:

[KIX] Quicklaunchbalk iconen deleten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via het kix login script wil ik ervoor zorgen dat ik iconen kan deleten/aanmaken op de Quick Launch balk.
Volgens mij ben ik een heel eind op weg, alleen er moet nog wat tussen bij het vetgedrukte gedeelte. \ " ' enz werkt niet.

Ik zal even kort beschrijven wat ik voor elkaar wil krijgen.

Eerst laat ik het script zien op welke schijf de windows installatie zich bevindt. Sommige installaties bevinden zich op c:\ andere op d:\.

$Proot=ReadValue ("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion","ProgramFilesDir")
$Root=substr($Proot,1,3)

Vervolgens maak ik een registerwaarde aan waarin ik de locatie van de Quick Launch balk zet. (Op dit stuk gaat het mis)

WRITEVALUE("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders","Quick Launch","$Root Documents and Settings\@USERID\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch","REG_SZ")

Hierna laat ik de waarde met de locatie van Quick Launch uit het register lezen om vervolgens een snelkoppeling van de Quick Launch balk te deleten.

$quicklaunch=READVALUE("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders","Quick Launch")
del "$quicklaunch\Outlook Express starten.lnk"

Dit stukje script laat ik uitvoeren op Windows 2000 Professional machines , verder gebruik ik kixtart 4.20. Als iemand mij kan helpen of een veel simpelere manier weet dan hoor ik dat graag _/-\o_.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 10:35 . Reden: tekst wat duidelijker gezet ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nobody? :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost :*) d.m.v. een workaround.

Voor de geinterresseerden onder ons: Ik heb een stukje vervangen en nu schrijft hij wel de juiste waarde weg in het register.

IF $Root="C:\"
WRITEVALUE("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders","Quick Launch","C:\Documents and Settings\@USERID\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch","REG_SZ")
ENDIF

IF $Root="D:\"
WRITEVALUE("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders","Quick Launch","D:\Documents and Settings\@USERID\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch","REG_SZ")
ENDIF

Alleen op de een of andere manier gaat het deleten van de snelkoppeling nog niet helemaal juist :7

Verwijderd

Topicstarter
Probleem weer opgelost :).

De snelkoppeling Outlook Express starten.lnk stond als alleen lezen hehe. Nu nog even een manier verzinnen om het script zo aan te passen dat hij eerst dat attribuut ervanaf haalt....

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Leuk topic, alle posts (tot nu toe dan) waren van jou. Ben je zizovreen of zo ;)

ontopic: attrib -r

Verwijderd

Topicstarter
Hmm n beetje dan misschien :P.
Neh ik zit me toch te vervelen op me werk dus ben ik KIX ingedoken om er nog wat kennis op te doen :).

Ik ga es kijken hoe ik attrib -r in mijn script kan verwerken.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 11:04 . Reden: typo ]

Pagina: 1