Toon posts:

File recoverd: img000000.dat, hoe data terug*

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ff een vraagje voor de echte die-hards!! Iemand heeft voor mij via mijn router mijn account van mijn oude pc overgezet naar mijn nieuwe. hartstikke leuk voor je zou je denken....1 minpuntje; ik ben al mijn data van mijn bedrijf kwijt nu dat wil zeggen alles!! Nu heb ik mijn oude pc al laten doorzoeken met progjes als easy recovery e.d. en daar is een hoop mee teruggevonden, maar alleen bestanden die verwijderd waren voordat hij aan het kopieren is geslaan met mijn account. Dus ik trek de conclusie dat of mijn bestanden op de nieuwe oc moeten zijn aangekomen of dat ik het definitief kwijt ben.

Nu heb ik zojuist wel een bestand op mijn nieuwe pc gevonden met de naam img0000.DAT van 221 mb groot (klinkt als image he ) Als ik naar de eigenschappen kijk van dit bestand is het inderdaad aangemaakt op de datum van ground zero oftewel de dag van het kopieren. Nu zou ik heeeeeeeeeel graag willen weten hoe ik dat .dat bestand kan openen op de 1 of andere manier. Als het goed is zitten in dit .dat bestand dus al mijn verloren mappen ne bestanden...

Wat ik denk dat er gebeurd is is als volgt: op het moment dat er een groot bestand(account) gekopieert wordt van de ene naar de andere pc, dan pakt ie het in als het ware als een .dat bestand en dat wordt automatisch uitgepakt op de reciever (nieuwe pc). Ik dacht even aan het progje backup dat standaar o.a in Xp zit maar die werkt met andere extensies...

Je begrijpt waarschijnlijk wel dat dit erg belangrijk voor me is...wie o wie kan me helpen

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je door hebt maar je zit de hele tijd te dubbelposten!
Zie voor een antwoord je eerste draadje.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
triple post !!! LOL

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Probeer m eens gewoon te openen met winrar ofzo.

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier een sory voor mij Triple post, ik ben niet vervelend alleen wanhopig;....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:22:
Ok hier een sory voor mij Triple post, ik ben niet vervelend alleen wanhopig;....
Dat betekent niet dat de Forum huisregels niet meer gelden ofzo..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53

Outerspace

Admin General Chat
kan je hem ook openen met Norton Ghost???

offtopic:
Triple CrossPoster :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 24-04-2003 09:25 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
nog niet geprobeerd ik dacht dat ghost met andere extensies werkt???

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:16:Hallo,

ff een vraagje voor de echte die-hards!! Iemand heeft voor mij via mijn router mijn account van mijn oude pc overgezet naar mijn nieuwe.
Klinkt er sterk en lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:16:Wat ik denk dat er gebeurd is is als volgt: op het moment dat er een groot bestand(account) gekopieert wordt van de ene naar de andere pc, dan pakt ie het in als het ware als een .dat bestand en dat wordt automatisch uitgepakt op de reciever (nieuwe pc). Ik dacht even aan het progje backup dat standaar o.a in Xp zit maar die werkt met andere extensies...
Onzin :X..

Afgezien van de oorzaak, kan je misschien wat duidelijkheid verschaffen wat er precies aan de hand is.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op wat voor een manier is dat account overgezet, je hebt het over kopieren en met kopieren heb je normaal gesproken twee identieke versies van iets en raak je het origineel dus niet kwijt. Wat is de oorzaak van het kwijtraken?

Verwijderd

Topicstarter
Daar is die jongen dus nogal onduidelijk over; hij zegt dat ie het dus gewoon via het netwerkje heeft gekopieerd en geplakt.. dat kan dus volgens mij al niet omdat ie op de originele locatie weg is(mijn account bestaat nog wel op de oude pc maar data is verdwenen)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ben je wel admin op je eigen computer?
Staat de data niet gewoon in C:\Documents and Settings\oude username\My Documents?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat hoopte ik ook nog ff, maar helaas..maar dat img0000.dat bestand (221mb!!)op die nieuwe pc kan dat er dan niet mee te maken hebben ?

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Maar ik zou zeggen haal die jongen er weer bij die het vernaggelt heeft.

Verwijderd

Topicstarter
das een mooi artikel dat .dat file staat bij mij in precies dezelfde folder (USMT2.UNC ) Ik zie alleen geen oplossing bij staan....

Verwijderd

Topicstarter
Die laat ik van mijn pc`s af blijven als je het niet erg vind :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat Judaz de juiste diagnose heeft gesteld....nu alleen nog de oplossing

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

je kunt dit nog proberen al je weet wat je doet.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307869

Verwijderd

Topicstarter
Judaz bedankt voor al je hulp..ik denk dat dit alleen het probleem oplost voordat je over gaat zetten. Aan deze update heb ik dus aleen iets al ik het nog een keer zou willen doen, maar dat hoeft/kan niet omdat mijn data al weg is. Ik begreep uit de vorige link ook dat die jongen dat ook al had geprobeerd. Het lijkt mij sterk als ik die update download dat ie dan mij dat file automatisch terug omzet.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 04:30
Beemers, ik raad je dringend aan om eens het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif- knopje op te zoeken. In plaats van 3 posts van jezelf achter elkaar te typen, gooi je dat in 1 post (nee, hoeft nu niet meer, maar denk eraan voor een volgende keer).
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 13:45:
[...]

je hebt gelijk beemers, je hoeft maar iets verkeerd te doen, en hoppa, de bovenop, ik denk wel eens, die tijd die mensen nemen om in sem iets te melden, of commentaar te leveren op iemand, kunnen ze ook stoppen in het helpen van iemand.
Ik ben echt de laatste die iemand de les zou willen lezen op het gebied van de FAQ, maar in dit geval viel het nogal op. Als je durft te beweren dat ik alleen maar mensen op lullige regeltjes wijs in plaats van zoeken, dan moet je m'n andere posts maar eens bekijken. Ik zoek vaak in de google groups en heb daar al menigeen mee geholpen.

[ Voor 55% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-04-2003 22:17 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
als je dit topic goed gelezen had zie je dat dit al aangekaard was en dat ik hier mijn excuses al voor had aangeboden..in dit geval geldt: geen ouwe koeien uit de sloot halen :-)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 16:06

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:36:
als je dit topic goed gelezen had zie je dat dit al aangekaard was en dat ik hier mijn excuses al voor had aangeboden..in dit geval geldt: geen ouwe koeien uit de sloot halen :-)
Nee niet de 3 topics, het ging nu over de 3 posts in dit topic :>

Verwijderd

Topicstarter
Er is ook wat van te zeggen, dat er te veel aandacht besteed wordt aan het verkeerd plaatsen van zowel topics als posts. Als er 1 topic of post teveel is neergezet krijg je meteen een golf aan reacties....maar goed tis niet anders..bedankt voor je oplettenheid in ieder geval

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:45:
Er is ook wat van te zeggen, dat er te veel aandacht besteed wordt aan het verkeerd plaatsen van zowel topics als posts. Als er 1 topic of post teveel is neergezet krijg je meteen een golf aan reacties....maar goed tis niet anders..bedankt voor je oplettenheid in ieder geval
je hebt gelijk beemers, je hoeft maar iets verkeerd te doen, en hoppa, de bovenop, ik denk wel eens, die tijd die mensen nemen om in sem iets te melden, of commentaar te leveren op iemand, kunnen ze ook stoppen in het helpen van iemand.
beemers zit met een echt probleem, ik denk toch echt niet dat hij dat voor de flauwekul doet, helaas kan ik hem niet helpen, dus kom niet aan van, jij had hem ook kunnen helpen, ik wou dit gewoon even kwijt.
Japie_17 schreef op 24 April 2003 @ 10:33:

Ik ben echt de laatste die iemand de les zou willen lezen op het gebied van de FAQ, maar in dit geval viel het nogal op. Als je durft te beweren dat ik alleen maar mensen op lullige regeltjes wijs in plaats van zoeken, dan moet je m'n andere posts maar eens bekijken. Ik zoek vaak in de google groups en heb daar al menigeen mee geholpen.
Japie_17 ik bedoel niet jouw persoonlijk, echt niet, ik vind gewoon dat als iemand soms een fout maakt, je hem er echt wel op mag wijzen, maar meestal zijn er dan van die bijdehandjes die het dan nog even herhalen moeten (trouwens ik heb me er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt, maar ik ben van plan om mij er niet weer aan te zondigen), in jouw geval ben jij de eerste die er op wijst, en daar is niks mee aan de hand, want als iemand nieuw is op een forum, moet iemand de eerste zijn op hem wat ergens op te wijzen, dus ik bedoel echt niet jouw persoonlijk, want dan had ik het wel rechtstreeks naar jouw gedaan. ;)

daar was iets eerder gebeurt met ts, en daar heb ik het meer over.
Illegal_Alien schreef op 24 April 2003 @ 14:25:
Beemer: Graag de volgende de editknop gebruiken, dank u....
ik bedoel meer deze meneer. |:(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 15:02 ]

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
ik denk dat je data er gewoon staat (op je nieuwe pc) maar dat je verkeerd zoekt. Ik denk dat die knul het mapje met jouw account heeft gekopieerd. Ergens in documents en settings zal dus een mapje staan met je oude login naam.

edit: oeps, ik zie net dat judaz op hetzelde doelde..

[ Voor 12% gewijzigd door IzoOoo op 24-04-2003 14:23 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Beemer: Graag de volgende de editknop gebruiken, dank u....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Mr Marihuana...zat mij ook ff dwars (8> ...ondertussen heb ik een gedeelte van mijn probleem op kunnen lossen; wat bleek dat img0000.dat bestand bleek een bestand wat is overgebleven van de wizard bestanden en instellingen overzetten. Ik heb de wizard gestart en kon daar het bestand selecteren...vervolgens heeft ie het uitgepakt en dit bleek de hele structuur van outlook te zijn. Dat is alvast terug. Nu heb ik nog steeds het probleem dat al mijn data weg is en weet nu ff niet meer waar ik moet gaan zoeken.

Op mijn oude pc staat dus echt niets meer dat is zeker! Ik heb een paar weken geleden de optie "wizard bestanden en instellingen"ZELF ook al eens geprobeerd maar toen had ie al mijn data van de oude wel naar de nieuwe gekopieerd, maar toen stond alles door elkaar...toen heb ik dus op de nieuwe alles VERWIJDERD om het die andere jongen te laten proberen...met alle gevolgen vandien.

Neemt niet weg dat de data wel op de nieuwe pc heeft gestaan...Nu ga ik dus met een recover progje dat proberen terug te halen...Als er nog mensen zijn met suggesties over goede revor progjes houd ik me van harte aanbevolen ;)

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Misschien zie ik het nog steeds niet, maar ik snap niet hoe een kopie actie data kwijt kan maken. Kun je me uitleggen hoe dat dan is gegaan?

In ieder geval zou ik ook proberen de originele PC te recoveren met een unerase proggie. Want daar heeft de data ook op gestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd Fatamorgana, daar vond ie wel 700 bestanden, maar allemaal voor de datum waar we aan het kopieren/verplaatsen/verwijderen zijn geslagen. het lijkt dus net op de data nooit op de oude pc heeft gestaan, of hij moet ook als een .dat bestand op die oude staan maar daar heb ik naar gezocht en kon niets vinden, en ik twijfel er inderdaad aan of die jongen een kopie-actie heeft gedaan of bv knippen en niet plakken ofzoiets dergelijks; hij zegt van wel maar daar bestaat inderdaad de nodige twijfel over

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Raar is dat, als die data op de originele PC heeft gestaan dan moet dat nog terug te halen zijn (als het niet overschreven is).

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Mocht het op een andere locatie staan op je nieuwe PC, dan zou het kunnen zijn dat je met een 'free-text'-search eens zou kunnen proberen iets terug te vinden. Als je nog een bepaalde text-sequentie hebt, kun je die invoeren en dan daar naar laten zoeken via windows. Dan zou je mogelijkerwijs geluk kunnen hebben.

Mocht het inderdaad een copy-paste verhaal zijn geweest, dan kan ik me ook niet indenken waarom de oude data weg zou zijn. Dat gebeurt of alleen maar via een cut-paste actie of via copy-paste en daarna verwijderen.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Was het oude systeem FAT32 of NTFS trouwens?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1