Toon posts:

Mouse over toevoegen met een createElement??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
function buildDiv() {
var linkje = 'een link naar een pagina'
var id = 446533333

var divElem = parent.mainFrame.document.createElement("div")
divElem.id = 45632
divElem.style.visibility = 'hidden'
parent.mainFrame.document.body.appendChild(divElem)

source='<table>'
source+='<tr>'
source+='<td onmouseover=showPic("' + id + '")><a href="www.website.com">' + linkje + '</a></td>'
source+='</tr>'
source+='</table>'

parent.mainFrame.document.getElementById('1').innerHTML = source
}

Ik heb hier deze functie en bij een mouse over van de td kan hij de functie showPic niet openen.
Hij geeft aan dat hij een object verwacht, maar hij moet gewoon een string hebben. Als ik de functie
aanroep vanuit mijn hoofdprogramma gaat het wel goed. En als ik showPic vervang door alert dan alert
hij ook gewoon het id.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

crisp

Devver

Pixelated

divElem.id = 45632;

Een id mag niet met een cijfer beginnen, en moet (dus) een string zijn (en sluit je regels eens af met ; - het is geen VB ;) )

[ Voor 41% gewijzigd door crisp op 24-04-2003 09:22 ]

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Waarom een hele tabel met onmouseover in een div plakken, als je ook gewoon een onmouseover etc aan de div kan toevoegen.. wat je nu doet is niet echt netjes.

code:
1
2
3
4
5
6
7
var divElem = parent.mainFrame.document.createElement("div");
divElem.onmouseover = showPic;

function showPic () {
    var id = this.id;
    // etc..
}

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 24-04-2003 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een voorbeeld, ik ga dit natuurlijk niet echt zo toepassen.

Dat met die id maakt niet uit is ook een voorbeeld ik maak voor id gebruik van een gegenereerde id.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Euhmm, en die gegenereerde ID begint met een letter?
En waarom plaats je een voorbeeld en niet gewoon je eigen code? Dat lijkt me heel wat handiger. :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
mmm die id begint niet met een cijfer nee maar met een {. En om de eigen code te plaatsen is er onhandig omdat het dan erg onoverzichtelijk word

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het lijkt me dat een ID dat begint met { niet verstandig is. Error gevoelig imo.
Je zou de code kunnen posten met de [ code ] tag.
code:
1
[code]code[/code]

of
HTML:
1
[code language=html]code[/code]

of anders misschien een link naar de betreffende pagina met code. :?

Ik heb dr zelf trouwens niet genoeg verstand van je echt nuttig te kunnen helpen. :/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

crisp

Devver

Pixelated

uit de HTML4 specificaties van w3c:
ID and NAME tokens must begin with a letter ([A-Za-z]) and may be followed by any number of letters, digits ([0-9]), hyphens ("-"), underscores ("_"), colons (":"), and periods (".").
een { in een ID is dus uit den boze :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn fout gevonden, ik had mijn functie in een ander frame staan dom dom dom. En ik gebruik dezelfde id en het werkt gewoon goed hoor moet ik zeggen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 08:53:
ik heb mijn fout gevonden, ik had mijn functie in een ander frame staan dom dom dom. En ik gebruik dezelfde id en het werkt gewoon goed hoor moet ik zeggen
Nu misschien wel, onder de browsers die je test.. Volgende maand misschien niet meer, of met andere browsers die zich aan de standaarden houden omdat ze denken en hopen dat developers dat ook doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zet er wel gewoon ff een lettertje voor
Pagina: 1