Ik heb een oude compaq proliant 1600. Daarop staan belangrijke gegevens van een bedrijf. Helaas heeft de raid 5 configuratie met 3 disks de verhuizing niet overleeft. 2 van de 3 disken zijn uitgevallen. De server krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Echter ik heb wel de bijbehorende backup tapes met een HP surestore DAT drive-je.
Een van de problemen is dat ik niet zeker weet met welk programma er geback-upped is. Mijn gut feeling zegt ARCserve omdat ik van tapeware nog niet gehoord had en dit de enige twee cd-tjes waren die bij de server zaten.
Nu is het zo dat ik in mijn dagelijkse werk van Veritas gebruik maak wat betreft backuppen ed. Hierbij is het mogelijk een tape te cataloggen (een tape van een andere library inlezen zodat je kan zien wat er op staat.
Mijn vraag is nu hoe kan je dit doen met ARCserve is het uberhaupt mogelijk.
Is er een universele manier om data van een tape te halen bv.
De versie van ARCserve is 6.61 (advanced edition)
pls advice
Een van de problemen is dat ik niet zeker weet met welk programma er geback-upped is. Mijn gut feeling zegt ARCserve omdat ik van tapeware nog niet gehoord had en dit de enige twee cd-tjes waren die bij de server zaten.
Nu is het zo dat ik in mijn dagelijkse werk van Veritas gebruik maak wat betreft backuppen ed. Hierbij is het mogelijk een tape te cataloggen (een tape van een andere library inlezen zodat je kan zien wat er op staat.
Mijn vraag is nu hoe kan je dit doen met ARCserve is het uberhaupt mogelijk.
Is er een universele manier om data van een tape te halen bv.
De versie van ARCserve is 6.61 (advanced edition)
pls advice