HP of Canon inktjet printer

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 12:20
Dag allemaal,

Sta op het punt een andere printer te kopen. De huidige HP Deskjet 690C heeft zijn laatste uurtjes gehad. Zit te denken aan een Canon bjc-i550 of de i320, cardridges zijn goedkoper dan die van HP. Maar nu lees ik zo hier en daar dat de printerkop van de Canon ook niet alles is. Heeft iemand misschien suggesties..._/-\o_

mvrgr

oTTo

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je de search al geprobeerd?
Daar staat mogelijk wel wat info bij :)

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
De printer koppen van Canon zijn prima, het enige probleem is dat deze niet standaard met de inktcartridge word meegeleverd. Het voordeel daarvan is, dat de inkt cartridges wel een stuk goedkoper zijn dan de HP's aangezien daar wel bij elke cartridge een nieuwe printkop zit.

Ik heb zelf de Canon S520, en dat dinkt bevalt prima. Hij is snel en kwalitatief goed. En deze printer heeft seperate inkttanken, dat bespaart ook aanzienlijk.

Verwijderd

Een s520 lijkt me een goede keuze ook de I320 van canon kan ik aanraden.

De I550 zou ik niet nemen, die hebben nogal wat last van voedings problemen

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:19:
De I550 zou ik niet nemen, die hebben nogal wat last van voedings problemen
Hoe kom je aan die info, vertel meer.

Overigens zelf jaren HP gebruiker geweest, maar door de idiote cartridgeprijzen overgestapt op Cannon en tevreden.

Wel "voelt" Cannon goedkoper aan, simpeler papiertransport en als de printerkop verstopt of de geest geeft, gaat dat extra kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 24-04-2003 09:38 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik ben al jaren tevreden met mijn Canon BJC-7000. Dat is een oudje maar de inktcardridges zijn lekker groot en goedkoop. Nooit serieuze problemen mee gehad. Het papier blijft af en toe hangen, maar dat doet het bij een HP ook wel eens. Fototechnisch schijnen de nieuwe Canons sneller en beter te zijn dan de HP inkjets. Deze geven in het algemeen echter de tekst weer net iets scherper weer.

Verwijderd

OgWok schreef op 24 April 2003 @ 09:38:
[...]

Hoe kom je aan die info, vertel meer.
offtopic:
ssssst werk zelf voor Canon, mag deze informatie eigenlijk niet geven
;)

Bepaalde I550 printers hebben last van voedings problemen, de nieuwere niet meer maar wat oudere met een bepaald serienummer wel.

Ik ben verder wel erg te spreken over Canon printers.
Voordeliger in gebruik dan HP printers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 10:00 ]

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:42
ik van hp 930 naar de canon i550 overgestapt, aangezien ik er een tweede baan voor de inkt bij kon nemen
de i550 moet veel zuiniger met inkt omgaan hij maakt wel meer herrie bij het opstarten dan de hp , papier toevoer is beter van de canon, canon gaat niet zelf aan :(
en de canon is wat compacter

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:41

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 09:59:
[...]

offtopic:
ssssst werk zelf voor Canon, mag deze informatie eigenlijk niet geven
;)

Bepaalde I550 printers hebben last van voedings problemen, de nieuwere niet meer maar wat oudere met een bepaald serienummer wel.

Ik ben verder wel erg te spreken over Canon printers.
Voordeliger in gebruik dan HP printers.
offtopic:
Zal ik dan ook maar zo sympathiek zijn om het niet door te lullen aan onze grote baas ;)

Maar goed, ik denk dat je met de Canon I550 een goeie printer hebt. Voordeel van de I550 is dat deze gebruik maakt van Single Ink (dus alle kleuren in een aparte cartridge), terwijl de I320 nog gebruik gemaakt van 1 kleurencartridge + 1 cartridge voor zwart.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• proza
Tot zover bedankt voor alle reacties, ga mogelijk de i550 maar eens halen bij de makro waar hij nu in het krantje wordt aangeboden voor 159 ex.btw :*)

Verwijderd

ovdberg schreef op 24 April 2003 @ 16:21:
Tot zover bedankt voor alle reacties, ga mogelijk de i550 maar eens halen bij de makro waar hij nu in het krantje wordt aangeboden voor 159 ex.btw :*)
is opzich wel een goede keus de I550

Ik snap alleen je :*) niet, omdat hij inclusief btw 189 euro kost.
en hij in de pricewatch al voor 156 euro te vinden is!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

marz01 schreef op 24 april 2003 @ 15:44:
...canon gaat niet zelf aan :(
...
Niet?
Mijn i850 doet dat anders prima :)

Ik zou voor Canon gaan, heb toch altijd het idee dat je bij HP veel naam moet betalen.
(Overigens gebruik ik wel een HP LJ5l laserprinter)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Heb nu ook een Canon (BJC6200) met 6 separate inkttanks (vroeger een HP 520). Het is wel balen als de printkop uitdroogt, want dan moet je een nieuwe kopen (en die zijn niet al te el cheapo te noemen).

Maar ja... bij HP moet je elke keer betalen voor een nieuwe printkop, ook als die eigenlijk picobello is. Bovendien mag je een kleurencartridge in zijn geheel vervangen terwijl er maar één kleur op is. Dit soort dingen deden me besluiten te kiezen voor een Canon met separate inkttanks.

Valt me wel op dat de fotokleurenprintkop sneller uitdroogt dan de normale printkop. Papierdoorvoer kan beter... (hoor dat van verschillende kanten)... pakt soms meerdere bladen tegelijkertijd.

Printkwaliteit is errug goed... (maar dat is bij zowel HP als Canon het geval) als je tenminste niet het Γ‘llergoedkoopste model koopt.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Sukkel op 24-04-2003 18:50 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Errug subjectief ws., maar iedereen die ik ken die na mij een printer heeft gekocht die geen HP had heeft er gekloot mee. Op de een of andere manier gaat er aan die Lexmarks en Canons toch steeds iets kapot, of loopt niet lekker. Ik heb met mijn HP deskjet 720c echt nog nooit wat gehad.

Uit de ervaringen die ik heb zou ik dus zeker voor een HP gaan.

Nog een overwegingspunt, ik heb verschillende Canons gezien (van die bovenladers zeg maar, waar het papier verticaal wordt ingevoerd) en die geven de meeste rotzooi, echt niet te doen, slikt gewoon 5 pagina's tegelijk en zulk soort grappen, nee geef mij dan maar een betrouwbare HP :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:42
heb nog geen problemen gehad met mijn i550 heb hem nu 3 maanden ofzo en print dagelijks maar pakt bij mij geen meerder papieren
ik denk dat ook te maken heeft met hoe netjes je het papier inbrengt

• Montana
  • Laatst online: 20-05 23:47

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Gelukkig ik ben ook op zoek naar een canon printer en ik kwam deze thread tegen (na een SEARCH !!!).

Nu wil ik niet meer dan €100 betalen voor een printer dus zag ik de i320 van Canon maar ik kan niet zien of deze ook separate inktanks heeft net zoals de 850. Is dit wel zo of niet ? Zo nee, ga ik dan veel betalen voor de cartridges ?

Mijn bedoeling is om vooral veel foto's af te drukken. Ik heb geen idee hoeveel zo'n inkcartridge gaat kosten.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 18:02
Ik heb altijd HP's gehad en heb een paar weken geleden een HP 3816 gekocht bij Aldi. Deze is gelijk aan de 3820 en hij bevalt me prima. Erg degelijk, oftewel een goede opvolger voor m'n 610c die m'n 500c weer heeft opgevolgt. :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 20:29

Robtimus

me Robtimus no like you

Choller schreef op 05 May 2003 @ 21:06:
Nu wil ik niet meer dan €100 betalen voor een printer dus zag ik de i320 van Canon maar ik kan niet zien of deze ook separate inktanks heeft net zoals de 850. Is dit wel zo of niet ? Zo nee, ga ik dan veel betalen voor de cartridges ?
Ruud2001 schreef op 24 April 2003 @ 16:04:
...terwijl de I320 nog gebruik gemaakt van 1 kleurencartridge + 1 cartridge voor zwart.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• pelican
  • Niet online

pelican

Β 

Heb zelf de canon i550 en ben er erg tevreden over, zeker nu je bij de aldi pakketjes zwart,geel,rood en blauwe inkt hebt voor samen nog geen 30 euro (aanbieding).

Meerdere bladen pakt ie niet, vind hem erg stil (had vroeger een epson, die maakte veel meer lawaai) en dat automatisch aangaan is gewoon een instelling, dus dat kan je zelf veranderen.

Verwijderd

ik hoor hier mensen klagen over dure inktpatronen van hp, wat je natuurlijk ook kan doen is zelf navullen.
het gaat erg makkelijk en is en heel stuk goedkoper als iedere keer nieuwe patronen halen.
de kwaliteit van de inkt is erg goed van het merk wat ik gebruik, en die lui staan op heel veel computerbeursen.
linkje naa hun site http://www.start-europe.de
ik ben er erg tevreden over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 19:35:
ik hoor hier mensen klagen over dure inktpatronen van hp, wat je natuurlijk ook kan doen is zelf navullen.
het gaat erg makkelijk en is en heel stuk goedkoper als iedere keer nieuwe patronen halen.
de kwaliteit van de inkt is erg goed van het merk wat ik gebruik, en die lui staan op heel veel computerbeursen.
linkje naa hun site http://www.start-europe.de
ik ben er erg tevreden over.
Tuurlijk klagen mensen over hp patronen. Ok er zit een printkop bij, dan nog is de cartridge belachelijk duur, dan kun je inderdaad wel gaan bijvullen, dan weet je nooit zeker of je dezelfde kleuren print als met de gewone inkt bovendien kan canon al originele cartridges leveren voor 10 euro, dus waarom dan van die afzetters gebruik maken. Nog even iets over bijvullen, dat is fantastisch als je af en toe een lullig tekstje met plaatjes afdrukt, maar als je foto's print ga je kwaliteit van de inkt en leeftijd voor kleurechtheid waarderen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 08:09 . Reden: spelling ]

• proza
Het is de Canon i850 geworden en werkt perfect. Nu z'n 4 weekjes in het bezit en aangekocht voor 179 Euro's

Groet :O TT :O
ovdberg schreef op 24 april 2003 @ 16:21:

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Nu het weer aftellen is tot de HCC dagen hoop ik daar voor een leuk prijsje een nieuwe printer te kopen (ja na 3 jaar heeft mijn lexmark het begeven). Nou was mijn oog gevallen op de HP Deskjet 5652. Behalve zijn prijs is er eigenlijk vrij weinig over deze printer te vinden, heeft iemand er ervaringen mee? en is ie een beetje zuinig?
Nou hoef ik niet te horen dat ik beter canon kan nemen, want ik heb namelijk ook vooral voor HP gekozen vanwege zijn papierinvoer (super relax). Nou las ik ook half op de hp site dat deze printer WiFi compatible is????

iemand die meer info heeft over deze printer?.....thnx

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Xolon schreef op 03 november 2003 @ 22:41:
Nu het weer aftellen is tot de HCC dagen hoop ik daar voor een leuk prijsje een nieuwe printer te kopen (ja na 3 jaar heeft mijn lexmark het begeven). Nou was mijn oog gevallen op de HP Deskjet 5652. Behalve zijn prijs is er eigenlijk vrij weinig over deze printer te vinden, heeft iemand er ervaringen mee? en is ie een beetje zuinig?
Nou hoef ik niet te horen dat ik beter canon kan nemen, want ik heb namelijk ook vooral voor HP gekozen vanwege zijn papierinvoer (super relax). Nou las ik ook half op de hp site dat deze printer WiFi compatible is????

iemand die meer info heeft over deze printer?.....thnx
Het spijt me dat ik toch nog even moet terugkomen op de Canon.
Ik was namelijk 'degene die het had over de gebrekkige papierdoorvoer van mijn oude Canon BJC 6200... Intussen heb ik een nieuwe Canon i850 en de papierdoorvoer is daar stukken stukken beter! Ik heb ook geen klachten meer gelezen anywhere over de papierdoorvoer van de i850...

De HP lijkt me ook prima (afgezien van de dure inktpatronen waar de dure printkop in verwerkt zit), maar omdat je het hebt over de papierdoorvoer:

Vroeger (a long long time ago in a galaxy far far away) was ik de gelukkige bezitter van een HP deskjet 510. Die had net als de HP's van nu een horizontale papierlaadblok. Voor normaal papier werkt dat dus heel goed en probleemloos, want niet al te dik papier kan die "u-bocht" makkelijk aan. Maar de ervaring was hoe dikker het papier werd hoe moeilijker die "u-bocht" genomen werd. Ik vraag me af hoe dat tegenwoordig zit met de HP's. Moet dik fotopapier nog steeds die "u-bocht maken? (of steek je dat er van achteren in en komt het er aan de voorkant uit?)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Pagina: 1