Ik heb sinds gisteren een ixus s400. Als ik de camera schud, dan hoor ik gerammel in de camera. Het klinkt net alsof er iets los zit. De camera doet het verder prima. Nu dus mijn vraag aan andere bezitters van de ixus s400, rammelt die van jullie ook als de camera heen en weer geschud wordt of horen jullie helemaal niks?
als je het niet vertrouwd moet je er gewoon mee terug gaan en zeggen dat je het vertrouwen uit de camera hebt en dat je een nieuwe wil.
zo niet kan je het altyd nog hard spelen.
want meestal is na 8 dagen de online garantie ingegaan.
suc6 ermee
zo niet kan je het altyd nog hard spelen.
want meestal is na 8 dagen de online garantie ingegaan.
suc6 ermee
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Mijn Ixus 330 rammelt al tijden een beetje. Heel erg licht en vrij hoog geluidje dat een beetje lijkt alsof er een veer los zit.
Kan het niet zijn dat het die hoeksensor is, die meet of jij verticaal staat te fotograferen?
(wh00t, post 2222!)
Kan het niet zijn dat het die hoeksensor is, die meet of jij verticaal staat te fotograferen?
(wh00t, post 2222!)
ik heb zelf ook de Ixus 400 en dat rammelende geluid heb ik ook.
Komt volgens mij idd van de hoeksensor!
Niets om je zorgen over te maken denk ik.
Komt volgens mij idd van de hoeksensor!
Niets om je zorgen over te maken denk ik.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
Niks om je zorgen over te maken, ik hebzelf een IXUS V3 en de rammel komt door een kogellagertje in het uit- inzoom mechanisme van de lens. Ik was eerst ook bang dat er wat mis was
Lijkt me niet echt dat een kogellager hoort te rammelen dacht ik zo. Zal mijn V3 een schudden.
Canon Digital Ixus V3
Koop je een camera van 500 euro die er stevig uitziet en dan rammelt die? Bij de Canon A70 had ik er geen last van. Misschien dan maar toch een uurtje reizen naar de winkel.
Ik heb mijn V2 even geschud: en ik hoor ook iets 
waarschijnlijk zal het wel zo horen....
waarschijnlijk zal het wel zo horen....
Inderdaad...
misschien een beetje off-topic -> Is die S400 een beetje flex?
Ik ben hem van plan namelijk te kopen, maar zit nog een beetje aan het rondkijken.
Ik ben hem van plan namelijk te kopen, maar zit nog een beetje aan het rondkijken.
Verwijderd
Er is echt niks mis met de Ixus hoor, lees maar het volgende citaat uit de faq van
www.ixus-world.de
" Meine IXUS macht beim Schütteln seltsame Geräusche. Ist sie eventuell kaputt?
Nein, sie ist nicht kaputt. Die IXUS verwendet einen Lagesensor, um die Orientierung der Kamera festzustellen, damit sie die Bilder korrekt drehen kann. In diesem Sensor ist eine kleine Metallkugel enthalten, die beim Schütteln klappert. Die Kamera ist also voll funktionstüchtig."
www.ixus-world.de
Nein, sie ist nicht kaputt. Die IXUS verwendet einen Lagesensor, um die Orientierung der Kamera festzustellen, damit sie die Bilder korrekt drehen kann. In diesem Sensor ist eine kleine Metallkugel enthalten, die beim Schütteln klappert. Die Kamera ist also voll funktionstüchtig."
Mooi, had ik gelijk!Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 15:05:
Er is echt niks mis met de Ixus hoor, lees maar het volgende citaat uit de faq van
www.ixus-world.de
De kwaliteit is sowieso erg hoog van een Ixus heb ik het idee. Ik heb m'n Ixus 330 van ongeveer 120 cm hoog op de harde grond laten stuiteren: niks aan de hand.
Verwijderd
yep, orientatie sensor, ik had het op dpreview gevraagd, hijs pas kapot als ie NIET rammelt
Inderdaad de ixus is gelukkig niet kapot. Ik heb de handleiding nog eens doorgenomen en daar staat ook dat de orientatiesensor rammelt en er geen sprake is van een gebrek.
Verwijderd
hoi !
ik heb eigen camerazaak en mijn ervaring is dat de ixus 400 idd vaak rammelt (schat 1/3 van keren).. ik heb echter niemand gehad die camera ook terug kwam brengen wegens defect. Lijkt me dus veilig om te concluderen dat rammelen weinig kwaad kan, wat nog niet wil zeggen dat ie moet rammelen om het goed te doen :-).
gr menno
ik heb eigen camerazaak en mijn ervaring is dat de ixus 400 idd vaak rammelt (schat 1/3 van keren).. ik heb echter niemand gehad die camera ook terug kwam brengen wegens defect. Lijkt me dus veilig om te concluderen dat rammelen weinig kwaad kan, wat nog niet wil zeggen dat ie moet rammelen om het goed te doen :-).
gr menno
Met die wijze woorden sluit ik dit topic, aangezien we in Harde Waren al een tijdje het subforum Fotografie hebben, waarin de Ixus 400 ook wordt behandeld, en wel in dit topic: Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400
Verder is dit wel een heel oud topic, dus ik doe hem maar gauw dicht
Verder is dit wel een heel oud topic, dus ik doe hem maar gauw dicht
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()