doeidoei

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
* irrelevant gaat wat minder actief worden

Net een gesprekje met m'n afstudeerbegeleider gehad. Die wil ineens dat ik eind januari afstudeer. Dat is dus gewoon de tijd waarop ik normaal gesproken zou moeten afstuderen. Eerst zei hij nog dat het niet uitmaakte hoe lang het duurde, ik moest gewoon zorgen dat ik wat acceptabels af had. Ik had nog allerlei dingen gepland staan, maar die worden nu dus geschrapt en ik moet meteen aan mijn afstudeerdocument beginnen. Met die andere dingen die ik nog gepland had had ik lekker nog een tijdje door kunnen modderen, want mijn motivatie is 0 (als dit gewoon werk was geweest was ik al lang opgestapt, maar je afstudeeropdracht breek je niet zomaar af) dus ik doe graag zo min mogelijk. Met flink wat t.netten erbij is het toch uit te houden en vond ik het niet erg om uit te lopen. Helaas pindakaas moet dat dus stoppen.

Ik neem eerst nog een tijdje vrij. Dat had ik voor het gesprek al gepland. Heb pas 1 week vrij gehad en moet er echt ff tussenuit. Tijdens die tijd ga ik nog lekker zo'n 3 uur per dag op de universiteit t.netten, en daarna wordt het echt afkicken... :'( Moet ik gewoon door gaan werken :r Mijn afstudeerbegeleider vroeg zelfs of ik tijdens de kerstvakantie door zou willen werken. Dacht het niet! |:(

Ik hoop dat ze moddereter forum niet gaan opheffen wegens te weinig posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, sterkte dan....

We gaan je toch niet helemaal kwijt raken toch ?

Ik hoop dat het er over een tijdje beter voor je uit ziet, voornamelijk in de trant van lol in je werk.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Sterkte Jong ! ! !

'k hoop dat we niet in een zwart gat valle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
We gaan je toch niet helemaal kwijt raken toch ?
Ik zal nog wel een beetje lurken maar zelf niet meer actief op de forums zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat voor studie je doet, maar een afstudeeropdracht die zuigt kun je wel degelijk afbreken. Immers: de opdracht moet DAT niveau bieden wat nodig is om een geslaagd afstudeerrapport op te leveren. Als jij vindt dat dat niet lukt met je huidige opdracht waarom zou je dan niet een andere opdracht kunnen nemen? maar ach, het is nog maar een maandje oid. Moet lukken toch?

Sterkte en suc6 alvast :)

Je zit op het natlab toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik doe informatica aan de TU Eindhoven.
Immers: de opdracht moet DAT niveau bieden wat nodig is om een geslaagd afstudeerrapport op te leveren
Ik vind het afstuderen eigenlijk onzin. We hebben in het derde jaar een software engineering project gehad waarin je in een groep van 9 mensen aan een echt project werkt. We moesten het zelf managen en alle fases van user requirements analyse, architectural design, detailed design tot code doorlopen. Dat was leuk en leerzaam.
Verder zit in het vierde jaar ook nog een stage waarin je zelfstandig in een bedrijf werkt.
Het nut van afstuderen ontgaat mij volledig. Het is gewoon een verlengde stage. En mijn stage was dus ook nog eens heel wat leerzamer en interessanter dan dit. Ik heb nu zonder plan van aanpak maar een beetje C code zitten kloppen omdat ze hier steeds niet wisten wat ze wilden.

Maar als het wel goed was verlopen was het ook niet meer geweest dan een software engineering project in je eentje.
En als ik iets niet leuk vind is het 9 maanden lang alleen werken. Ongeacht waar het over gaat. Daarom had ik ook weinig zin om na 3 maanden nog eens te gaan beslissen dat het niets wordt en iets anders te gaan zoeken.
Moet lukken toch?
Dat gevoel heb ik al de hele tijd. Een zesje is voldoende. Ze laten toch niemand zakken voor zijn afstudeeropdracht. En ik weet voor mezelf dat ik wel beter kan. Voor software engineering en mijn stage had ik een 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Veel sterkte iig. We hopen dat het forum en Tnet een beetje opknapt in de tijd dat je weg bent, zodat je straks niet gillend wegrent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik ben nog niet zover heen als Hillie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Wie mij de komende 2 1/2 week wil mailen moet dat doen naar
<font size=4>ikke@stack.nl</font>

Dat adres heb ik genomen voordat ik de bedoeling van e-mail begreep. Die klojo's bij die computervereniging zullen ook niet ff zeggen dat dat niet zo'n handige naam is (het lid worden doe je daar gewoon in hun hok waar iemand een account aanmaakt waar je bij staat, dus niets automatisch ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Vind gewoon een baan waar je wat vrijheden hebt. Like me.

Ik struin T.net en GoT gemiddeld 2 a 3 uur per dag af, meestal 15 tot 30 minuten per keer.

Als ik eens overwerk en een half uur mot wachten, weet ik ook war ik zijn moet (wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik zie in je profile systeem/netwerk/app beheerder.
GameOver zit op de helpdesk.

Maar jouw vak vereist wel wat verstand van zaken denk ik. Heb je daar eerst nog een cursus voor gehad of ben jij een netwerk hobbyist? Ik zou er iig niet zomaar aan kunnen beginnen met alleen mijn opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Eh, zo slim ben ik niet ->logisch nadenken en probleemoplossend kunnen werken.

'T complete verhaal duurt wat lang, dus maar een verkorte versie: (duurt ook lang zie ik)

Na HAVO gedaan alsof ik Natuurkunde studeerde (HBO) alleen 't studentenleven was leuker.

Hierna 1 jarige cursus programmeren, bleek dat dat mij niet zo lag ('k kan het wel, maar vindt ut niet zo leuk)

Bij stage in aanraking gekomen met beheer; met andere 2-jarige soort van werken/leren cursus gevolgd (Albeda college/ECABO) (stelt geen ruk voor) Moest een stageplek hebben, hiervoor telefoonboek doorgespit 20 brieven geschreven met uitleg oa. naar m'n verzekeringsmaatscahppij (teken van leven)

Was de enige die serieus hierop inging.

Toen ik daat 'begon' zette ze me 4 weken op de bovenste etage (4e) met 4 PC's: Dit wordt je Netware (4.x) server, dat wordt je NT werkstation, dat wordt je NT server, dat wordt je printsserver. Hiermee werd het netwerk in het klein neergezet, toen ik dit begreep (dacht ik ) mocht ik het zelf doen, toen dit was gelukt-> begin maar opnieuw (aarch).

aangezien dit verhaal wel erg lang wordt (ik hou niet zo van lang typen): zeer hoogstwaarschijnlijk ben ik zaterdag op de HCC. de T.net stand vindt ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 22 november 2000 12:12 schreef irrelevant het volgende:
[ knip ]
GameOver zit op de helpdesk.
[/knip ]
Onder andere. Ik ben ook de netwerkbeheerder hier. Cisco spul. (Routers, Switches)

Aangezien dat een 50% job is, doe ik ook 50% Incident Management. Dus niet echt call-aanname, maar meer voortgangsbewaking, en begeleiding en zo.

Om het ff duidelijk te maken dus... ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Even wat rechtzetten.

Ik ben dus niet EN Systeembehherder EN Applicatiebeheerder EN Netwerkbeheerder.

Ik en m'n collega's zijn met z'n 4-en verantwoordelijk voor de hele bups, dan lig ik kabels te trekken, dan zit ik tot 02:00 achter een server die niet wil, dan probeer ik een gebruiker weer aan het netwerk te helpen.

'K had alleen niet zo'n zin om dit kort te omschrijven in m'n profile (een goeie beheerder is lui zeggen wij altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik ga niet naar de HCC. Entree/reiskosten...
Ik hoef alleen een SB Live 1024 te hebben (ga ik vandaag kopen) en een muisje en evt een DVD drive. Is de moeite niet.
Mijn huidige systeempje (Duron 650/MSI K7TPro/128 MB) heb ik op een beurs in Eindhoven gekocht en is nog lang niet aan vervanging toe.

Veel plezier op de HCC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me doet hetzelfde als GaMeOvEr :D

Irrelevant:

Suc-6, sterkte, doe je best en bedankt voor de afgelopen maanden.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium ziet deze verhalen en realiseert zich dat hij maar een simpele ziel is. ;)

Wel leuk om te zien wie wat doet. Nu moet ik ook zoiets maar 's gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wat maakt jouw meer een simpele ziel dan iemand anders (ik bijvoorbeeld, ben ook maar een simpele ziel).
Misschien val ik wel tegen mocht je me ooit tegenkomen. Hoewel ik het wel eens leuk zal vinden om Got-ers of T.net-ers tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr is ook maar een dom mannetje die wat truukjes geleerd heeft !

:D

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 13:06 schreef ecteinascidin het volgende:
/me ziet deze verhalen en realiseert zich dat hij maar een simpele ziel is. ;)

Wel leuk om te zien wie wat doet. Nu moet ik ook zoiets maar 's gaan doen
Joh, JIJ hebt tenminste nog verstand van allerlei "enge" chemische goedjes, IK kan eigenlijk alleen maar mijzelf verkopen en op wat knopjes drukken :D

Zoals Jaymz al zegt: het gaat er niet om wat je doet, maar om het plezier wat je daaraan hebt en hoe je het doet.

We kunnen (gelukkig) niet alemaal verstand hebben van hetzelfde (hoewel: dan was er ook maar één baan).

Zie het maar als een hart onder de riem steken.

Overigens: als je mijn vak in zou willen, je kunt wat mij betreft hier zo aan de slag, op basis van wat je doorgaan te vertellen hebt, heb ik er wel vertrouwen in.

Mischien moeten we maar eens een topic starten:

"De old-skool-die-hards presenteren zich..."

Wie ben je?
Wat doe je?
Hoe oud ben je?
etc...

Je zult af en toe versteld staan, met name als het gaat om leeftijden, meestal wordt een tweakertje gezien als één of ander 16-jarig puisterig pubertje :)

Helaas, in mijn geval geldt dat al jaaaaaren niet meer ;(

Mischien mogen we van Femme ook wel een "About Us (The old-skool-dudes)" plekje op GoT of T.net hebben? Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 01:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op woensdag 22 november 2000 11:46 schreef irrelevant het volgende:
Ik ben nog niet zover heen als Hillie
Dank voor je medeleven ;), maar ik vind het persoonlijk niet echt zo'n fantastische site meer als het was. Ik koekeloer hier nog dagelijks wel ff, maar niet meer zo fanatiek als het geweest is. Jammer maar helaas :).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
ecteinascidin: je doet het hier hartstikke goed, dus bent zeker geen simpele ziel. Studenten zijn sowieso geen simpele zielen (tenzij rechten >:) ).

TgF: jij manager? Dan ben je wel heel goed als je zoveel tijd voor t.net hebt >:)

Ik ga het liefst nabij Den Bosch werken. Ik heb door deze afstudeerplek waar mij een enkele reis 1,5 uur kost met het openbaar vervoer nogal een hekel gekregen aan reistijd. (Wilde eerst met de auto gaan maar krijg f0 reiskostenvergoeding omdat ik een OV-jaarkaart heb. :r Philips.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgF: jij manager? Dan ben je wel heel goed als je zoveel tijd voor t.net hebt
Goed? Ik ben de beste die je voor dit geld kunt krijgen en nog aardig in de omgang ook :r

Manager = delegeren = tijd voor leuke dingen, da's net als studeren: eigenlijk zou je druk met je studie moeten zijn, maar je hangt de godganse dag een beetje op T.net rond.

Acht, dat manager titeltje heb ik mijzelf toegeigend, ik ben meer een "meewerkend"-voorman, maar manager klinkt leuker.

Maar goed, ik zal je nog eens vaker een pluim geven :P

Anywayz, ik begrijp je wel...

/me gaat zijn onderdanen maar weer eens aan het werk schoppen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Hey irrelevant, succes met je afstudeerproject! Maak er wat van. Vroeg me eerlijk gezegd weleens af wie jou ondertussen betaalde, om 16 uur per dag t.net en modforum te bezoeken ;). Vind soms dat ik zelf al veel te veel tijd stop in deze site (helaas soms daartoe genoodzaakt :r), maar ik ben eigen baas en er kijkt bij mij niemand over m'n schouders mee, hoelang ik online ben. Betekent wel dat ik af en toe moet compenseren in het weekend of 's nachts|:(. Wat dat betreft heb ik nog steeds een studentikoos leven. Hollen en weer 'stilstaan'. FYI: ik ben zelfstandig productontwerper en ontwerp allerlei consumentenproducten zoals huishoudapparatuur, meubilair en de laatste jaren ook veel moderne kachels en haarden. Hierbij gebruik ik met name 3d-software.

Ik ben benieuwd wat de gevolgen van jouw veranderde agenda zullen zijn voor de modderaties in het algemeen en dit forum in 't bijzonder. Ik vrees het ergste. Misschien kunnen wij allemaal hier een stukje van jouw verantwoordelijkheidsgevoel overnemen voor de komende weken :). Mzzl!

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Irrelvant:

Mocht je 'programeren' wel leuk vinden, bij ons schijnt daar nog wel vraag naar te zijn.

De vraag is of je "helemaal" naar S'dam wilt reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Maar goed, ik zal je nog eens vaker een pluim geven

Anywayz, ik begrijp je wel...
Geintjuh!! Ik denk dat mensen die hoor rondhangen ook best hun werk goed kunnen doen. De meesten hebben wel wat hersens in hun hoofd dus zullen geen lapswanzen (zwansen?) zijn.

testcase: als ik die laatste alinea lees is het misschien beter dat ik jullie succes wens ipv jullie mij ;) Wat een onzin, jullie moeten alleen wat meer topics openen, zodat het lekker gezellig op dit forum blijft. Als iemand specifieke posts aandraagt voor moderatie is het leuk om daar goed naar te kijken, want voor t.net in zijn geheel is het niet meer te doen. Door threads in het modforum blijft modden leuk. Niet alleen doordat je mensen wat richting geeft om naar bepaalde posts te kijken, maar ook omdat je gezamelijk echt wat bereikt, ipv een enkel +1/-1 -tje.
--------
* irrelevant smult van bartsmit.com discussies en quizvraagjes (oude thread)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium is blij met deze threath :) :)

Hiero op het lab gaat alles altijd zijn gangetje. In de chemie wordt een poging gedaan om kunstmatige spinnezijde te maken en daar mag ik mijn steentje aan bijdragen. Ben dus vorige week bij DSM geweest om wat high-end katalysatoren te maken en straks ff kijken of ze het doen.
Scheikunde is wel de kunst van het scheiden, want nooit krijg je je stofje zuiver :(. Asfalt maken is dus mijn tweede natuur.

Goddank komt er nog een hoop computer-knowhow kijken, zodoende ben ik dus mijn uit de hand gelopen hobby aan het beoefenen.

* Delerium zal 's kijken of íe nog wat voor het modereter-forum kan vinden.
* Delerium voelt zich hier wel thuis :). (ondanks alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz voelt zich om de een of andere reden ook wel thuis.

Maar snappen doet 'ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr beschouwt het moddereter forum als zijn homebase, en diegene die in deze thread komen als zijn roommates...

Dat was wel erg klef he ? ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je schrijft hooguit op wat de meesten denken.

you know when you're iNET addicted when you .... Surf GoT continuesly for the mod-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameover: erg klef inderdaad. :)

Ik ben overigens eigen baas en dat is van harte aanbevolen :7 , want je deelt lekker je tijd zelf in en het betaalt ook nog eens kolenschoppen met geld! *D

Wat ik doe? tja... stoere software bouwen voor database driven websites. Oh, dat is niet stoer? *snik*. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irrelevant, wat voor afstudeerproject doe je nu dan, waar je je helemaal niet in kan vinden?
Mijn afstudeerproject is nog lang niet in zicht (zeker niet met het tempo waarmee ik nu studeer, het studentenleven is errug leuk;)), maar als ik jou zo hoor dan ben jij simpel aan het proggen?:?

Lijkt mij niet echt bevredigend om te doen als je bijna klaar bent met je studie (Iets wat ik igv niet wil doen als ik (ooit) ga afstuderen;))

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Irrelevant: sterkte! Ik snap de positie waar je in zit, maar bedenk dat je na je afstuderen kunt gaan doen wat je wilt. Ik heb zelf behoorlijk veel moeite moeten doen gemotiveerd te blijven om m'n studie af te ronden - op een bepaald moment ben je het gewoon ontgroeid. De tijd die je op T.net doorbrengt is veelzeggend ;) Gewoon verstand op nul, en afmaken. Daarna heb je je handen weer vrij.

Programmeren kan heel leuk zijn, maar alleen als het ergens toe dient. Ik kan me wel vinden in wat Otis zegt (heb ook een eigen bedrijf), maar je kunt je er IMHO beter op toeleggen een eigen pakket ontwikkelen en verkopen (veel gevarieerder, zelf je doelen stellen, marketing & verkoop doen -> nog veel meer vrijheid) dan op project basis werken (doe ik ook, maar moet niet te gek worden). Eerst een tijdje het bedrijfsleven in om contacten op te doen en te zien hoe het werkt is trouwens wel een aanrader. Dat leer je allemaal niet op de Uni.

Verwijderd

Gewoon nog even de tanden op elkaar, straks heb je je papiertje en dat pakt niemand je meer af. Scheelt behoorlijk in je toekomstige ontplooiing of je wel of geen papiertje hebt. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Suc6

Vraag me wel af waarom iemand die hier de juiste kritieken kan geven dat in IRL niet zo goed kan :):):)

Edit: is geen - 1 flamebait hoor, gewoon een constatering....hebben er meer last van.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Thrashbash: ik maak een simulator. Bij Philips maken ze allerlei apparaten (TVs, TIVO's) die allerlei beeldbewerkingsfuncties doen. Dat is nogal rekenintensief. Als je daarvoor worst-case resources moet reserveren krijg je dure hardware die het grootste deel van de tijd niet benut wordt. Het idee dat ze hebben is dat alle functies op verschillende kwaliteitsniveaus kunnen draaien afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare resources.
Met mijn simulator moeten ze tests veel sneller uit kunnen voeren dan op echte systemen en het moet makkelijk zijn om allerlei verschillende control algoritmes te gebruiken en te evalueren.

Bij een simulator is het natuurlijk erg belangrijk dat je vrij precies weet hoe het echte systeem werkt! En dat weet men dus nog niet. Ze hebben allerlei ideeen over systemen die ze in de toekomst willen gaan maken, maar hoe die precies gaan werken weten ze nog lang niet. Gevolg is dat ik nu een heel basic simulatortje heb.

Voorbeeld: elke taak heeft nu zijn eigen resource budget en is onafhankelijk van andere taken. In het echt willen ze taken groeperen en resources laten delen. Daar moeten wat criteria voor zijn hoe je dat wilt doen, maar die zijn er nog niet. Zo zijn er talloze voorbeelden. Daardoor heb ik maandenlang veel te veel uit mijn neus zitten eten omdat ik niet verder kon. En nu ik wel meer kan doen (documentatie maken) heb ik ook geen zin meer want mijn motivatie is allang weg.

MadMax:
Vraag me wel af waarom iemand die hier de juiste kritieken kan geven dat in IRL niet zo goed kan
Scherp opgemerkt. Komt omdat ik denk dat het geen nut heeft. De situatie was zoals hij was en zoals ik al heb uitgelegd wilde ik niet stoppen.
Dat mijn motivatie 0 is ga ik ook niet vertellen, want dat is ook nutteloos en als het tegenzit vatten ze dat slecht op.

Ik zit maar gewoon mijn tijd uit.

Verwijderd

Precies irrelevant, gewoon het diploma halen. Dat was ook mijn motivatie op de hio: met een diploma krijg je een baan. Klinkt wellicht dom, maar het diploma is voor anderen gewoon een teken dat je de studie gedaan hebt. Anders moet je op andere manieren telkens weer aantonen dat je goed bent. Dat hoef je met een diploma niet te doen. Dat doet dat diploma nl. voor je.

(jaja, al die horrorstories van lullo's MET diploma's die niks kunnen ken ik, ik heb er jaren tussengezeten ;)

ArjenK: ik weet niet of het ontwikkelen van een product nu voordeliger is. Het nadeel van het voeren van een product is dat je gaat denken in de trant van: "dit product is de oplossing". maar dat is niet juist. Verder moet je bij ontwikkeling van een product rekening houden met het feit dat je 2 teams moet hebben: 1 dat de opvolger maakt en 1 dat service/helpdesk/patchwerk doet. dat kan niet gedaan worden door 1 team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
Juist, een diploma is het bewijs dat je in staat bent iets af te maken. Over wat je geleerd hebt zegt het niet zo veel, maar ja als je net bent afgestudeerd moet je toch alles nog leren :)

Otis: een eigen produkt vind ik leuker, maar daar hoef je het niet mee eens te zijn. Het nadeel van werken op projectbasis is dat wat je verdient evenredig is met het aantal uren dat wordt gemaakt. Bij een eigen produkt is dat niet zo, maar moet je wel veel meer vooraf investeren. Als je gaat denken dat wat je maakt "de oplossing" is ben je fout bezig. Het gaat erom dat je voor de klant de baten/kosten verhouding zo groot mogelijk maakt. Lastig genoeg, want klanten hebben de neiging software te accepteren zoals die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
Bij een simulator is het natuurlijk erg belangrijk dat je vrij precies weet hoe het echte systeem werkt! En dat weet men dus nog niet. Ze hebben allerlei ideeen over systemen die ze in de toekomst willen gaan maken, maar hoe die precies gaan werken weten ze nog lang niet. Gevolg is dat ik nu een heel basic simulatortje heb.
Kan je dan niet je simulator gebruiken om uit te vogelen wat het beste systeem is? Als je toch zoveel tijd over had, dan had je toch een paar alternatieven kunnen implementeren? In dit stadium hoeft het niet al te gedetailleerd, als je de grote lijn maar te pakken hebt - verfijnen kan later nog. Het lijkt er een beetje op dat de impasse waar je in zit veroorzaakt is door het willen doen van een te grote stap ineens. Ik ken natuurlijk niet alle details. Wat me ook verbaast is dat je begeleiders dit hebben laten gebeuren. Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk, plus dat je toch wat hoort te leren van een afstudeeropdracht wat hier niet echt het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Kan je dan niet je simulator gebruiken om uit te vogelen wat het beste systeem is? Als je toch zoveel tijd over had, dan had je toch een paar alternatieven kunnen implementeren?
Had op deelpunten misschien gekund. Die aanpak zorgt er natuurlijk wel voor dat je zelf 3x zolang bezig bent als wanneer je meteen de goede specs krijgt, want je moet zelf verschillende dingen proberen. Bovendien is er dan nog vaak de kans dat je iets heel anders maakt als wat ze bedoelen. Wat voor rare dingen ze wel niet doen met buffers zou ik bv. zelf nooit verzonnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Dit is mijn laatste dag hiero :'(
Vanaf maandag moet ik echt aan de slag, dus heb ik geen tijd meer voor zaken als modden.
Ik zal het gaan missen. ;(

Dan zullen kwalitatief hoogstaande berichten zoals deze maar op +4 moeten blijven. Who cares, anyway? Mijn medemodders gelukkig nog.
Het forum blijft waarschijnlijk wel open, dus dat is fijn. Hoef ik wat minder hard te kankeren op mijn laatste dag dan ik nu al doe.

Het modforum is ook niet alleen voor het modden, maar ook een sociaal gebeuren. Door het beperkte aantal vaste (en intelligente *D) bezoekers ken je elkaar en is het leuk. Maar we genereren weinig pageviews en zijn lastig.

Ik zou zeggen: negeer Femme gewoon verder, net zoals hij ons, en ga lekker door zoals altijd.

De groeten!
-----------------
Ik ben vanaf maandag weer te mailen op het adres in mijn profile, maar ikke@stack.nl kan ook altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irrelevant:

Bikkel dat je er bent, alle goeds, bedankt, suck-6....

... ;( ...

/me voelt de tranen opkomen

We zullen op je wachten!

Femme negeren? Egnie! :)

Thnx.

Update: don't worry over die draad van je, ik had nog een paar puntjes en heb de moeite genomen om die meer dan grappige opmerking *zucht* enigzins op zijn juiste waarde te krijgen.

"The war won't stop here"

Update(2): ik zou mij sig ff aanpassen, die tekst (met name het T.net collective) is niet helemaal de dagelijkse realiteit. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz moet even diep slikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
plz, niet weer al dat sentimentele gedoe, ik raak helemaal ontroerd. :)

Die sig laat ik maar staan. Dat is hoe het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

*snik*

*sob*

* GaMeOvEr gaat irrelevant wel missen...

*snik*

Ik zie je op den duur vast wel weer verschijnen, als de tijd het weer toelaat...

:'(

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als we dan tenminste niet allemaal een IP-ban aan de broek hebben :)
Pagina: 1