Toon posts:

cisco 826 ADSL Connected lampje *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net een cisco 826 aangesloten. Volgens de manual zou het ADSL CD lampje moeten gaan branden op het moment dat de adsl lijn connected is. Deze brand dus niet. Als ik de router ook aan zet gaat deze niet samen met de andere ledjes branden. Nu is mijn vraag: moet deze gaan branden op het moment dat ik de ADSL lijn erin prik, of gaat deze pas branden als de boel goed geconfigureerd is en er ook daadwerkelijk een verbinding is met de ISP?

alvast bedankt!

Verwijderd

He hallo,

Het lampje gaat branden zodra er een ADSL signaal is, geconfigureerd of niet. Let op, dit kan enkele minuten duren.

Grtz

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30

schroevendraaier480

certified prutser

tevens moet je de ATM interface enablen. Dus no shutdown (default is shutdown)

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:24:
He hallo,

Het lampje gaat branden zodra er een ADSL signaal is, geconfigureerd of niet. Let op, dit kan enkele minuten duren.

Grtz
Euh .. ik heb geen enkel verstand van dat cisco ding, maar een ADSL lijn, die niet geconfigureerd is, is IMHo nix meer dan een loze kabel zonder ook maar enkel iets eroverheen ... hoe moet die router dan weten dat het ADSL is :?

Volgens jou beredenatie zou 'het lampje' dus ook moeten gaan branden als je er een loze kabel op aansluit waar aan de andere kant nix aanzit ?

titel-edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Hoi,

Nee, natuurlijk moet er ADSL op lijn staan. Maar ik bedoelde dat de Router op zich niet geconfigureerd hoeft te worden. Maar zoals hierboven al gezegd is moet wel de ATM interface up zijn.

Grtz

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 08:51 ]