Toon posts:

[RAGE LT PRO] 3 uitroeptekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag druk geweest met het installeren van mn pa zn bak. Er zit gewoon een simpel kaartje in. Een ATI 3D RAGE LT PRO met een tv-out erop. Uit ervaring op het werk zou je normaal geen uitroeptekens mogen krijgen met de drivers die bij windows xp zelf worden geleverd voor deze kaart. Maar toch heb ik er 3 staan.

Ik heb gekeken op de Ati site maar hier word me duidelijk gemaakt dat de drivers al in Windows Xp gebakken zitten en ik ze dus niet kan downloaden.

Ik denk: laat ik hier eens zoeken. Maar nergens de problemen die ik hierboven noem.

Op google werd ik ook niet veel wijzer.

Er blijven 3 uitroeptekens staan ook al verwijs ik ernaar om in het bestand: atidrab.dll .

Goed, de kaart werkt verder prima (tv-out weet ik niet zeker , ff geen mogelijkheid om te testen) maar ik irriteer me kapot aan die 3 uitroeptekens. Logisch genoeg lijkt me.

Heb btw ook al geprobeerd om 2k drivers te installeren maar ook dat had geen nut.

Verwijderd

Assign IRQ to VGA aanstaan? :) :) :) :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Euh ik meende in 'n ander topic 'n keer gelezen te hebben dat (extra) uitroeptekens bij zo'n Ati wel eens de TV-out, of de chip of controller (of whatever) hiervan kunnen aanduiden.
Weet je zeker dat je de goede (en volledige) drivers hebt geïnstalleerd?
Kan je voor de rest niet helpen, geen ervaring met Ati's verder maar ik denk ik meld dit ff :)

I see dead pixels...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 00:36:
Er blijven 3 uitroeptekens staan ook al verwijs ik ernaar om in het bestand: atidrab.dll
Heb je deze zin niet afgemaakt of ligt dat aan mij :?

Als mijn vermoeden juist is wat je probeert, namelijk windows driverinformatie uit een dll bestand te laten halen, zit je verkeerd

Windows kan alleen apparaatinformatie halen uit een bestand die de extensie .inf draagt :)

Verder weet ik niet of dit dezelfde driver is, maar ik heb er wel 1tje voor je:

http://www2.driverguide.c...ploads12/4083/XP_5772.zip

Je moet alle 3 de apparaten wel eerst in Apparaatbeheer verwijderen. Dus rechtermuisknop op elk van de apparaten met het uitroepteken, kies Installatie Ongedaan maken. Daarna reboot je je systeem, en probeer je de door mij gegeven drivers. Succes :)

[ Voor 31% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 00:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 00:53:
[...]

Klopt. Maar een ander bestand leest dan toch echt naar dat bestand wat ik noemde.. die neemt elke keer dat bestand, wat volgens ATI ook het goede bestand is .. maar goed...
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 00:42:
Assign IRQ to VGA aanstaan? :) :) :) :)
is niet in te stellen op dit mobo.
jotheman schreef op 24 April 2003 @ 00:48:
Euh ik meende in 'n ander topic 'n keer gelezen te hebben dat (extra) uitroeptekens bij zo'n Ati wel eens de TV-out, of de chip of controller (of whatever) hiervan kunnen aanduiden.
Weet je zeker dat je de goede (en volledige) drivers hebt geïnstalleerd?
Kan je voor de rest niet helpen, geen ervaring met Ati's verder maar ik denk ik meld dit ff :)
Er zijn geen andere drivers dan die van Win XP voor zover ik weet. Dus ja.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 00:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
boven in 1

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 00:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
boven in 1

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 00:59 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 00:53:
[...]

Klopt. Maar een ander bestand leest dan toch echt naar dat bestand wat ik noemde.. die neemt elke keer dat bestand, wat volgens ATI ook het goede bestand is .. maar goed...
Dat is ook zo, omdat Windows doorverwezen wordt om dat DLL bestand te installeren. Maar je kan _niet_ direct verwijzen naar een .DLL :)

EDIT:NFA-DK: zou je de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif willen gebruiken in plaats van de hele tijd dubbelposts te maken? Dat is irriterend en het zou best kunnen dat ze getrashed worden :o

Krijg je trouwens ook nog een melding in plaats van alleen een uitroepteken. Kan ie niet starten ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 00:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 24 April 2003 @ 00:55:
[...]

Dat is ook zo, omdat Windows doorverwezen wordt om dat DLL bestand te installeren. Maar je kan _niet_ direct verwijzen naar een .DLL :)
Mee eens ;)

Die driver van driverguide kandie niet downloaden.. krijg error.

Verwijderd

Topicstarter
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 00:59 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je nou effe je email adres public maakt kan ik hem mailen :)

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 24 april 2003 @ 00:59:
Als je nou effe je email adres public maakt kan ik hem mailen :)
dune@wanadoo.nl , tnx :)

Helaas, ook nu werkt het niet.. ik schakel ze maar gewoon uit..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 01:14 ]

Pagina: 1