Toon posts:

Slackware + Postfix + SMTP Authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou helaas maar waar. Ik krijg het NIET voor elkaar.

Wat er bereikt moet worden: users met een dynamisch IP moeten dmv een loginnaam en wachtwoord mail kunnen verzenden via mijn machine.

De POP-before-SMTP werkt niet, ik krijg de SASL dingen niet aan de praat en alles weigert dienst.

Is er iemand die er een beknopte handleiding voor heeft die eens NIET gericht is op RedHat/Mandrake of iets dergelijks? Dus WAT ik nou precies moet configuren en installeren om de hele boel aan de gang te krijgen. Ik kom er niet meer uit.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Ik heb 't een tijdje geleden aan de praat gekregen, ik weet alleen niet meer precies hoe ;)
In ieder geval zet je iets in de trand van:

code:
1
2
3
4
smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks,reject_non_fqdn_recipient,
        check_client_access hash:/etc/postfix/pop-before-smtp,
        reject_maps_rbl,
        check_relay_domains

in je main.cf, zodat ie eerst kijkt of het ip waarvandaan men mail probeert te versturen wel in die /etc/postfix/pop-before-smtp staat.
Tevens laat je iets van een daemon (perl scriptje als ik me niet vergis) draaien welke de output van /var/log/maillog afvangt en hiermee de ipadressen van geregistreerde clients captured. Deze worden door dezelfde daemon in dei pop-before-smtp file weggeschreven.

Ik heb nog even mijn config gecheckt, dit zijn de gegevens die mij opvallen, in /etc/pop-before-smtp.pl:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$logto = '/var/log/pop-before-smtp';
$file_tail{'name'} = '/var/log/messages';

# For Courier-POP3 and Courier-IMAP:
$pat = '^(... .. ..:..:..) \S+ (?:courier)?(?:pop3|imap)(?:login|d|d-ssl): ' .
    'LOGIN, user=\S+, ip=\\[[:f]*(\d+\.\d+\.\d+\.\d+)\]$';
 (ligt er een beetje aan welke pop3 en imap daemon je gebruikt maar er staan 
meer voorbeelden in deze file)