CPU stress testjes

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik wil eens testen wat ie kan. Op dit moment heb ik nog een p4 2ghz (leenprocessor van winkel). Mijn 3.06 p4 komt morgen hoop ik binnen. Ik heb 3d mark ff gerund loopt goed door. Hoe krijg ik mijn processor eens warmer als 42 graden want dat lukt niet. heb coolriver waterkoeling erin, kan me niet voorstellen dat ie niet warmer kan worden vooral als ik die slechte reacties hoor op dit koelsysteem.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 21:52
Daar zijn een heleboel manieren voor die je ook met de search kan vinden ;).

Zoek maar eens op CPU stability test of installeer een }:O.

Maar wat ook wel wil helpen is een groot getal invullen in rekenmachine en dan op ! drukken 8)7 >:).

tvw

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

probeer eens een burn in test van Sandra

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Draai iets dat je cpu 100% stressed ----> cpu temp gaat omhoog
Draai tegelijkertijd 3dmark ----> videokaart produceert extra warmte, waardoor je case temp omhoog gaat
Zorg ervoor dat je hd's flink ratelen ----> case temp gaat omhoog, dus waarschijnlijk ook je cpu temp

Waarom wil je hem warmer maken trouwens :?

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 23-04-2003 23:26 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Blackstealth
omdat ik slechte dingen hoor over die coolriver. Voor een die hard overclocker zal het absoluut niet voldoen maar hij is stil en volgens mij koelt ie best goed. Heb hem al naar de 46 gekregen btw met sisoft sandra. leuk spul

Verwijderd

Stook een vuurtje onder de PC...

Verwijderd

ShotGun schreef op 23 april 2003 @ 23:24:

Maar wat ook wel wil helpen is een groot getal invullen in rekenmachine en dan op ! drukken 8)7 >:).
offtopic:
Hey, cool die faculteit. 25.000! is helemaal geen probleem... mijn CASIO zakchinees flipt al compleet bij 70!. 69! trekt hij nog net. >:)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 21:48
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 00:10:
Stook een vuurtje onder de PC...
:/ Zeg dan niets ofzo.

TS, hiervoor zijn heel veel manieren. Maar begrijp ik nou goed dat je puur de temp omhoog wil halen, of wil je testen hoe warm hij kan worden. Is nogal een verschil he :)

• Blackstealth
laat ik dat eens doen ja ff het hele spul in de hens zetten, dan weet je wel waarvoor je het hebt gedaan, een groot spektakel.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:17

Shunt

Boe

ShotGun schreef op 23 April 2003 @ 23:24:

wat doet hij dan eik ? als je op ! drukt ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Dit help ook wel om 'm heet te krijgen:
http://users.ev1.net/~redelm/
Dan moet je gewoon de automatic install nemen
en dan P6 geloof ik.(heb zelf AMD = K7)

• Blackstealth
ik wil testen hoe warm hij kan worden. ook voor morgen, ben benieuwd wat die p4 3.06 ghz doet.

Verwijderd

mensen, als je een nachtje in-brandt gaat je cpu dan beetje wennen aan die temps???
Vriend van me had het erover om zoiets een nachtje te doen. IK vroeg hem waarom maar hij moest gaan, dus ik vraag het hier.

• Blackstealth
leuk progje cpuburn, zit nu op 48 graden, ben benieuwd hoe het verder afloopt laat hem even gaan. ow 49 graden it's getting hot over here

Verwijderd

SuperPI is ook goed om je processor eens flink op de proef te stellen, al heb ik hier wel het vermoeden bij dat slechts een deel van je processor gebruikt wordt.

Met Sandra kan je voor je processor kiezen uit CPU Arethmic, CPU Multimedia en Cache test (Burn-in wizard). Probeer ze alledrie eens 30 keer na elkaar met 'high priority', hierbovenop kan je in de task manager (win2k, winxp) het proces 'sandra.exe' een realtime priority geven. Het kan dan zijn dat je je cursor niet meer kan bewegen, maar zorg gewoon dat je 'temperature monitoring'-programma voldoende gerefreshed wordt.

Je kan ook het volgende eens doen: draai een filmpje in mediaplayer, realplayer, quicktime en daarbovenop nog een dvd'tje, die zorgen ervoor dat je processor vier mediaformaten tegelijkertijd moet decomprimeren. Hierbij draai je een stuk of drie windowed (niet fullscreen) 3d-demo 's, een burn-in programma en een decompressie-programma dat een groot archief uitpakt (winrar, -zip, -ace). In een goed systeempje met veel geheugen kan dat geen probleem zijn. Vloeiend hoeft het niet te lopen, integendeel: hoe trager, hoe meer je processor gestressed wordt. Dan wel op voorwaarde dat je geheugen, fsb en agp-link een niet al te grote bottleneck vormen. Desnoods kan je laatstgenoemde opkrikken en met de multiplier de frequentie van je processor gelijk laten.

• Blackstealth
mooi nou hij zit nu op 50 graden en denk dat hij het voor gezien heeft. Draai filmpje, cpu burn staat aan en ben een film aan het rarren. ikzelf houd het ook voor gezien, ga maffen

Verwijderd

Shunt schreef op 24 april 2003 @ 00:16:
[...]

wat doet hij dan eik ? als je op ! drukt ?
! = faculteit

!2 = 2*1 = 2
!3 = 3*2*1 = 6
!4 = 4*3*2*1 = 24
enz.

In Maple (zwaar wiskundig programma) kan je in een mum van tijd !32000 bereiken!

Bij deze test denk ik wel, net als bij pi berekenen, dat je cpu slechts op een bepaalde plaats gestressed wordt.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
offtopic:
Je koeler eraf halen ;)

SuperPI, Toast, Sisoft, 3DMark. Allemaal te downloaden en geven allen een flinke belasting op de CPU

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

ER was toch zo'n programma? Burnk7? (of heb ik de naam nu helemaal verkeerd?) iig, die kon je cpu'tje flink warm maken

edit:

http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

kijk daar eens

[ Voor 26% gewijzigd door dr.lowtune op 24-04-2003 01:17 ]

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 18:35

Mary Wana

keyboard nut

Hey cool , jij hebt dualchannel ddr ? :D

[/sarcasm]
En waarom wil je eiglijk een Leen proc zo in stress zetten ? als het kapot gaat kost het hun weer een CPu :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 16:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Zijn zat progjes voor die het systeem/CPU stress testen b.v.

HeavyLoad V2.0 ( http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml )
Hot CPU Tester Pro 3 ( http://www.softwarepatch.com/software/hotcpu.html )
CPU Stability Test 6.0 ( http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=215 )
CPU Burn-in v1.01 ( http://users.bigpond.net.au/cpuburn/ )
enz. enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Abomination op 24-04-2003 03:15 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

pomp stil leggeh wordt ie ook wat warmer ... 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 00:13:
[...]

offtopic:
Hey, cool die faculteit. 25.000! is helemaal geen probleem... mijn CASIO zakchinees flipt al compleet bij 70!. 69! trekt hij nog net. >:)
:9 Als je 'n HP 32S neemt die krijgt pas bij 253! een overflow :9

Verwijderd

als ik de faculteit van een beetje groot getal krijg krijg ik de waarschuwing

Deze bewerking kan heel lang duren
Wilt u doorgaan of de berekening afbreken

nouja }:O draait werkt ook goed

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

tweakerbee

dus..?

100.000 was toch wel een beetje pittig hier... Heeft hij nogal wat moeite mee, zo te zien. En ik maar denken dat ik een snelle PC had. ;(

Ah... hij is klaar: 2,8242294079603478742934215780245e+456573
Valt toch wel mee?

[ Voor 24% gewijzigd door tweakerbee op 24-04-2003 09:03 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelchange "cpu temp opschroeven" >> "CPU stress testjes" :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gizz schreef op 23 april 2003 @ 23:26:
Draai iets dat je cpu 100% stressed ----> cpu temp gaat omhoog
Draai tegelijkertijd 3dmark ----> videokaart produceert extra warmte, waardoor je case temp omhoog gaat
Ik denk dat als die P4 100% getressed wordt er geen sprake zal zijn van een 3dMark 8)7

Of bedoel je een }:O die de idle tijd gebruikt :?

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 10:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zelf gebruik ik vaak compressieprogramma's om de CPU/geheugen/HDD gezamelijk te stressen. Onderstaand screenshot is genomen toen ik viermaal WinACE had gestart; elk WinACE programma comprimeert dan een volledige HDD partitie. Er werden dus 4 hele partities simultaan gecomprimeerd (moet je wel zorgen voor voldoende vrije ruimte :+ ).

Afbeeldingslocatie: http://balusc.xs4all.nl:8003/GOT/Taakbeheer-DualXeon.gif

Check de piekgeheugengebruik van ~2GB :o

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat ik tijdens deze actie nog gewoon kan GoTTen, terwijl dat op mijn oude BP6 met Dual 500@600 niet echt wil lukken :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 21:52
dr.lowtune schreef op 24 April 2003 @ 01:16:
ER was toch zo'n programma? Burnk7? (of heb ik de naam nu helemaal verkeerd?) iig, die kon je cpu'tje flink warm maken

edit:

http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

kijk daar eens
Daar wordt mijn cpu zelfs 2C kouder van dan een koetje :?.

tvw

Pagina: 1