Ik heb een netwerk aangesloten voor een vriend van mij met 2 pcs op een sitecom router
pc1 celeron
met 10 mb ethernetkaartje
win xp
pc2 Medion (pas nieuw)met onboard lan 10/100 mb
maar nu komt het probleem
als ik die medion beneden aansluit krijg ik geen connectie
zet ik hem boven doet ie het wel
zet ik de celeron beneden doet ie het ook dus de kabel is goed lijkt mij dan!
ik heb nu de nieuwe pc maar even bovengezet wantdaar doet ie het wel en de oude de celeron beneden.
ze kunnen beide op internet MAAR ze kunnen elkaar niet zien om evt bestanden te delen..erg vreemd allemaal vind ik zelf heb thuis ook gewoon een netwerk draaien met 4 pcs op een vergelijkbare router maar dit probleem snap ik dus niet meer is gewoon niet logisch meer router is gewoon ingesteld op dhcp
Komt iemand dit bekend voor??
hopelijk kan iemand helpen ??et er geen raad mee enigste wat in me opkomt is er een nic bijkopen voor in die medion en die onboard maar uitschakelen ofzo
Alvast bedankt voor eventuele nuttige reakties
pc1 celeron
met 10 mb ethernetkaartje
win xp
pc2 Medion (pas nieuw)met onboard lan 10/100 mb
maar nu komt het probleem
als ik die medion beneden aansluit krijg ik geen connectie
zet ik hem boven doet ie het wel
zet ik de celeron beneden doet ie het ook dus de kabel is goed lijkt mij dan!
ik heb nu de nieuwe pc maar even bovengezet wantdaar doet ie het wel en de oude de celeron beneden.
ze kunnen beide op internet MAAR ze kunnen elkaar niet zien om evt bestanden te delen..erg vreemd allemaal vind ik zelf heb thuis ook gewoon een netwerk draaien met 4 pcs op een vergelijkbare router maar dit probleem snap ik dus niet meer is gewoon niet logisch meer router is gewoon ingesteld op dhcp
Komt iemand dit bekend voor??
hopelijk kan iemand helpen ??et er geen raad mee enigste wat in me opkomt is er een nic bijkopen voor in die medion en die onboard maar uitschakelen ofzo
Alvast bedankt voor eventuele nuttige reakties