Toon posts:

Pc doet boven wel beneden niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk aangesloten voor een vriend van mij met 2 pcs op een sitecom router

pc1 celeron
met 10 mb ethernetkaartje
win xp

pc2 Medion (pas nieuw)met onboard lan 10/100 mb
maar nu komt het probleem

als ik die medion beneden aansluit krijg ik geen connectie
zet ik hem boven doet ie het wel

zet ik de celeron beneden doet ie het ook dus de kabel is goed lijkt mij dan!
ik heb nu de nieuwe pc maar even bovengezet wantdaar doet ie het wel en de oude de celeron beneden.
ze kunnen beide op internet MAAR ze kunnen elkaar niet zien om evt bestanden te delen..erg vreemd allemaal vind ik zelf heb thuis ook gewoon een netwerk draaien met 4 pcs op een vergelijkbare router maar dit probleem snap ik dus niet meer is gewoon niet logisch meer router is gewoon ingesteld op dhcp

Komt iemand dit bekend voor??

hopelijk kan iemand helpen ??et er geen raad mee enigste wat in me opkomt is er een nic bijkopen voor in die medion en die onboard maar uitschakelen ofzo

Alvast bedankt voor eventuele nuttige reakties

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Dwing de snelheid eens af op 10mb, mogelijk dat de autodetect van de on-board lan niet lekker loopt met je router/swich

Copyright and left by SED...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

als ik die medion beneden aansluit krijg ik geen connectie
zet ik hem boven doet ie het wel
Denk toch dat de kabel naar beneden niet helemaal lekker is. 10Mbit gebruikt minder aders dan 100Mbit (dacht ik) dus dat zou de verklaring voor "slecht" en "helemaal niet" kunnen zijn. Hebben ze wel drives gedeeld, en staan ze in dezelfde werkgroep? Kun je ze pingen?

Ga anders eerst even FAQ'en met je huidige opstelling.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Kabel is beneden wel goed anders zou die andere pc het er ook niet opdoen wat wel zou kunnen zijn is dat inderdaad die automode niet goed werkt mischien dat ik hem inderdaad eens moet dwingen op 10 mb

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

10Mbit gebruikt minder aders dan 100Mbit (dacht ik)
10Mbit gebruikt de zelfde aders als 100Mbit alleen heb je voor 100Mbit betere kabels nodig.
Zijn je kabels wel goed aangesloten volgens de juiste kleuren.
Anders heb je kans dat niet de juiste aders met elkaar getwist zijn wat problemen kan geven over grotere lengtes en vooral bij 100Mbit.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een bepaalde kleur combinatie? ik dacht van niet als ze aan beide kanten maar hetzelfde zitten daarom noemen ze het toch straight utp kabel ze zitten aan allebei de kanten goed heb het een paar keer over moeten doen en heb ze met een loep gecontroleerd de kabel is goed aangesloten volgens mij het is iets vab 20 m moet toch allemaal geen probleem zijn ik heb zelf al meer netwerkjes aangesloten bij mensen thuis dit heb ik nog nooit meegemaakt ;(

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 18:29
Zijn de PC's op allebei de plekken wel aangesloten in een geaard stopcontact...? Schiet me namelijk ineens te binnen, en dat lost een boel van dit soort problemen vaak op.

https://www.hansvaneijsden.com

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
het kan wel aan de kabel liggen zit er ergens een knik in krijg je storing wat bij 10 niet zo erg is maar bij 100 wel. daardoor kan het zijn dat een kabel wel op 10 werkt maar niet op 100.(thuis ook gehad. ik moest het dak om om de kabel naar de buren onder de dakpannen te vervangen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Is er dan een bepaalde kleur combinatie? ik dacht van niet als ze aan beide kanten maar hetzelfde zitten daarom noemen ze het toch straight utp kabel ze zitten aan allebei de kanten goed
NOPE!
Je gebruikt mhoe dan ook UTP dus twisted pair. Bij lange kabels maakt het wel degelijk uit of je de twisting verstoord hebt.
Er is dus maar een goede manier om de kleuren aan te sluiten aan beide zijden. Niet zomaar aan twee kanten eenzelfde combinatie verzinnen, dan heb je kans dat de twist ( belangrijk voor het overspraak deel) verdrwenen is en je pakt dan storing op .

Copyright and left by SED...

• Part
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

Precies zoals SED het zegt! ;)

Zie ook hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Niet precies.
De kleurtjes maken niet veel uit, als de twists maar goed zitten.
Verder is er wel een 100 mbit/s variant die meer aders gebruikt.
Pagina: 1