Toon posts:

[98] net use *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes,

Ik heb het volgenden probleem ik heb thuis een netwerk gemaakt in combinatie met een router nu heb ik het volgende probleem ik kan printen via het netwerk. De printer is op een andere pc aangesloten en die printer heb ik gedeeld zodat ik dus kan printen! :) maar.... nu komt het die andere pc is in gebruik van mijn pa en die heeft een programma (boekhouding) dat draait in dos! (kan wel printen in windows) Nu wil hij printen maar dit werkt niet! Ik heb ipv een parallele kabel een usb kabel gebruikt met mini usb! dit had ik voorheen niet! Als ik het goed heb moet ik hiervoor net use gebruiken kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen heb al wat geprobeert maar het lukt niet! :'(

grtzzz

Verwijderd

probeer eens:
net use lpt1: \\computernaam\printernaam

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

USb kabel naar USB Printer :? Dit gaat helaas niet werken onder DOS.

Daarnaast: onder welke Windows versie :? Zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04 :)

[ Voor 46% gewijzigd door aReaRe op 23-04-2003 23:23 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
het zou moeten werken er is namelijk een manier op de usb poort te koppelen aan de lpt1 poort! (in dos dan)!

ps heb ik ook geprobeert werkt niet! :?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:31
Riemer Reinalda schreef op 23 April 2003 @ 23:21:

Daarnaast: onder welke Windows versie :? Zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04 :)
Idd afhankelijk van de windowsversie kan het wel. Ik weet zo niet precies meer wie wel en wie niet, maar vlg mij kun je onder <NT je eigen share mappen naar een schijf of in dit geval een par.poort :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25

Duinkonijn

Huh?

Riemer Reinalda schreef op 23 April 2003 @ 23:21:

jawel via een omweg

je moet eerst die printer sharen
en dan een koppeling via net use

net use lpt1 \\%computername%\printer

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
het systeem van mijn pa draait op windows 98

die usb naar usb is wel een mini usb stekker _/-\o_ niet dat dat veel uitmaakt maar toch!

de printernaam is dat ook de naam die je bij delen invoert zodat ik ook kan printen of bedoelen jullie de poort die hij aangemaakt heeft dat is namelijk dot4_001!

grtzzz

• Paul
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:31:

die usb naar usb is wel een mini usb stekker _/-\o_ niet dat dat veel uitmaakt maar toch!

de printernaam is dat ook de naam die je bij delen invoert zodat ik ook kan printen of bedoelen jullie de poort die hij aangemaakt heeft dat is namelijk dot4_001!

grtzzz
Ik denk niet dat je dot5_001 in kunt voeren in het dosprogramma als poort om naar te printen ;( dus moeten we het anders oplossen.
Zit er een programma of driver bij om de printer een lpt-poort toe te wijzen? Want vlg mij kan w98 geen eigen shares mappen :(

Andere optie is die printer sharen, mappen op een andere pc (NT of hoger) en daar weer sharen, dan kun je hem op de originele pc mappen zodat je in dos kunt printen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 07:00
Op computerA deel je de printer als pietje

op computerB type je het volgende:

NET USE LPT1: \\computerA\pietje

In dat dos programma geef je op dat er geprint moet worden naar LPT1 en voila

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:31:
Toegevoegd aan topictitel, zie ook de post van Riemer :).

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Jullie vergeten 1 ding! De printer die op de computer van je pa geinstalleerd staat, moet wel op poort LPT1 staan en niet verwijzen naar je netwerkshare.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Paul
Fox-Web schreef op 24 april 2003 @ 09:04:
Jullie vergeten 1 ding! De printer die op de computer van je pa geinstalleerd staat, moet wel op poort LPT1 staan en niet verwijzen naar je netwerkshare.
Nope... Het is een USB printer dus die hangt niet aan een par poort. Dat is juist het hele probleem.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 07:00
Oké als de printer aan de "DOS" pc hangt, dan gaat het hele feest niet door. dan moet deze inderdaad fysiek aan de LPTX hangen.

Of de printer aan de andere pc hangen, delen, en mappen :)

[ Voor 24% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 24-04-2003 09:13 ]

• Fox-Web
Paul Nieuwkamp schreef op 24 April 2003 @ 09:09:
[...]

Nope... Het is een USB printer dus die hangt niet aan een par poort. Dat is juist het hele probleem.
Daarom moet je dus de printer op de gast PC op LPT1 zetten en dan met NET USE de LPT1 poort mappen naar de share.

• Paul
Fox-Web schreef op 24 April 2003 @ 09:42:
[...]
Daarom moet je dus de printer op de gast PC op LPT1 zetten en dan met NET USE de LPT1 poort mappen naar de share.
Nou halen we denk ik wat dingen door elkaar :P

De printer op de gast-pc wil bij mij die fysieke printer zeggen, en ik gok dat jij het programma dat wil gaan printen bedoeld :) Dan hebben we beiden gelijk :P

Stappenplan:
• USB printer installeren in Windows
• Printer delen in Windows (bij de eigenschappen van die printer)
• Printer VIA NETWERK benaderen, en dan (dmv de rechtermuisknop) mappen naar LPT (rnd() * 4 + 1)
• Het DOS-programma zo instellen dat het print naar diezelfde LPT-poort
Klaar :) al geloof ik dat stap 3 onder w98 niet werkt ;(

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fox-Web
Paul Nieuwkamp schreef op 24 April 2003 @ 10:10:
[...]

Nou halen we denk ik wat dingen door elkaar :P

De printer op de gast-pc wil bij mij die fysieke printer zeggen, en ik gok dat jij het programma dat wil gaan printen bedoeld :) Dan hebben we beiden gelijk :P

Stappenplan:
• USB printer installeren in Windows
• Printer delen in Windows (bij de eigenschappen van die printer)
Printer op de PC van pa lokaal installeren op LPT1 (fictief dus)
op de PC van pa het volgende doen: NET USE lpt1: \\pcnaam\printershare
• Het DOS-programma zo instellen dat het print naar diezelfde LPT-poort
Klaar :) al geloof ik dat stap 3 onder w98 niet werkt ;(
Samen komen we er wel uit :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik net effe gaan proberen maar nu heb ik nog twee probleempjes!
Eerste probleem is dat als ik het goed zeg twee pc's moeten aanstaan want ik moet de printer(pa) die gedeeld is zodat ik er ook op kan printen ook op mijn pc moet delen! Dat heb ik gedaan dan maar maar dan geeft ie nog een fout melding en dat is dat hij off-line blijkt te zijn! (DAT IS IE NIET) Maar je moet toch als je zo'n aansluiting hebt toch gewoon normaal kunnen printen in dos en windows zonder dat je zo'n netwerk hebt! Zeg maar stand alone!

ik hoop dat we er eruit komen!

grtzz

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 13:31
uhm... kijk hier ff wil je ;)

I'm not weird, I'm a limited edition

Pagina: 1