Raar verspring probleem

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem wat ik niet kan plaatsen :(

Ik heb een scherm opgedeeld in 2 frames die exact onder elkaar staan uitgelijnd.

Vanuit het bovenste frame roep ik een scherm aan in een andere omgeving (xslt bestanden), deze komen in het onderste scherm.

Op dit moment lijnt alles nog perfect, link ik dan naar een scherm in mn "oude" omgeving versprint mn onderste frame een paar pixels naar links zodat hij niet meer lijnt (lijkt wel of <center> niet gelijk is).

Druk ik dan op f5 dan is het probleem weer weg en lijnt alles weer perfect.

Beetje vage omschrijving misschien maar kent iemand dit probleem :?

Ja man

Verwijderd

zou het eraan kunnen liggen dat er (even) een scrollbar in beeld komt, waardoor het beeld naar links verspringt?

• BierPul
  • Laatst online: 22:21

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Dacht ik ook al aan , ik heb de scrollbar op yes gezet dus dat mag niet uitmaken, het gekke is ook dat hij het niet bij elk scherm doet :(

Het is gewoon eng dat ie eerst teveel naar links staat dan druk je op f5 dan staat ie goed :?

[ Voor 27% gewijzigd door BierPul op 23-04-2003 23:07 ]

Ja man

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Zou je misschien iets online willen zetten zodat we kunnen zien wat er precies loos is (kan zijn) ?

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Center-tags zijn oud.. gebruik dan CSS (zie http://www.w3schools.com).

Maar wat je ook niet moet vergeten is de marges en paddings van je body op 0 zetten:

code:
1
2
3
4
body {
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zoals het klinkt (en dit probleem valt enkel op de tibetaanse webdesign methode van 'neus in de wind en hard ruiken' opgelost worden met zulk een probleembeschrijving zonder enige feiten (browser-type/versie, voorbeeldcode e.d.))
lijkt het een beetje op een irritante msie-bug die altijd extra ruimte inruimte voor het al dan niet verschijnen van een scrollbar rechts; en dat dit op een vreemde manier ook verder los lijkt te staan van het gegeven of de scrollbar ook werkelijk verschijnt.

een directe oplossing weet ik niet zo 1-2-3, maar post wat voorbeeld code en misschien kunnen we eens kijken:
wat wil je bereiken, is de centrering absoluut gewenst of gaat het gewoon om het 'doorlopen' van een lijn;
en zou het een oplossing zijn om via javascript de innerbreedte van beide windows op te vragen en op basis hiervan de positionering 'hard' te zetten?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

De oplossing is de marges/paddings rechts (en onder) dus ook op 0 te zetten.

Vaak gebruiken mensen nog die berg body-attributen om marges op 0 te zetten (topmargin, etc). Hierbij vergeten ze de rightmargin en bottommargin altijd, wat tot gevolg heeft dat gecentreerde content bij een refresh verspringt.
Pagina: 1