100mbit netwerk problemen --> Traaaaag

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb 2 fijne computers die elk een 100mbit netwerkkaartje hebben. De 1 heeft een 3com 10/100, de ander een intel 10/100. Bovendien heeft degene die de 3com aan boord heeft een 2e realtek 10mbit kaart voor mijn internet. Ik draai sygate 4.0. En deze comps zitten direct aan elkaar gelinkt met een UTP kabel.

Vroeger ging dit netwerk gewoon lekker snel, maar nu gaat het zo snel als dikke stront door een trechter in de winter op Pluto :). Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen??? Please help me. Laatst wilde ik ff 30 meg kopieren en dat duurde 3 kwartier. :(

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

enkele dingen:

half/full duplex verkeerd staan ??
kink in de kabel (oftewel apot)??
geen cat5 kabel ??

anders maar eens na gaan denken hoe lang windows er op staat en dan misschien maar eens wat "opfrissen"

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om uit te sluiten dat het niet aan je Cross-cable zal ik die eerst even doormeten met een multi-meter, of probeer even een andere cross-cable.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Doormeten van een kabeltje is ook maar relatief, dat zegt alleen of je geen bruek of een DC kortsluiting hebt, niet over de performance po 100Mbit..

Check ff op beide kanten wel ingesteld staan op 100Mbit/Full duplex (niet beide kanten op auto, dat is vragen om ruzie).
Afhankelijk van het os dat je hebt.. bij nt kun je de kaart en het protocol dat je wil, hogere prioriteit geven als andere kaartjes..

IP Rocks