Toon posts:

Music/ Fast Tracker gezocht onder windows (2k, Xp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben echt dom, vroeger gebruikte ik Fast tracker 2 om mijn muziek te maken (onder dos)
Tegenwoordig kan dat dus niet meer, en had ik een gratis proggie gevonden waarmee je op een bijna zelfde manier Xm en mods kon maken...

Ben alleen de naam van het programma vergeten. Het was iets met tracker (ja dat hebben er zo veel) Hier al rond gekeken, en op google, kan alleen geen search doen om mijn brakke geheugen. 8)7

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:41

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik gebruikte ook altijd FT2 maar sinds ik WinXP heb kan dat dus niet meer.
Nu gebruik ik MadTracker2 en dat is toch wel stukken beter als je het vergelijkt met FT2, de filters zijn beter, alles is beter.

Het is alleen eventjes wennen aan het gebruik maar het is en blijft een tracker dus makkelijk. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 18:53

Solid Seal

Drones, 3D printen

Eej een mede tracker..

Kijk ff op www.skale.org .. Fast tracker 2 cloon :)

Afbeeldingslocatie: http://www.metamacro.com/awezoom/skale/img/capture5.jpg
Werkt perfect met Win2k en met een Live! 5.1 player :)

succes :)

[ Voor 22% gewijzigd door Solid Seal op 23-04-2003 22:59 ]

www.dronepilotennederland.nl

• bazs2000

bazs2000

Skale werkt soms niet lekker met een SB live. (in mijn geval)
Ook herkent skale veel filters niet goed (z**) zodat het geluid erg brak gaat klinken.
FT2 liet dat filter gewoon niet horen maar onder ModPlugPlayer hoorde je het weer wel. Skale zit wat dat soort dingen betreft nog vol met bugs. :)

[ Voor 4% gewijzigd door bazs2000 op 23-04-2003 22:59 ]

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

bazs2000 schreef op 23 April 2003 @ 22:59:
Ook herkent skale veel filters niet goed (z**) zodat het geluid erg brak gaat klinken.
FT2 liet dat filter gewoon niet horen maar onder ModPlugPlayer hoorde je het weer wel. Skale zit wat dat soort dingen betreft nog vol met bugs. :)
Dat klopt .. maar Sk@le tracker staat nog steeds in beta .. dus veel bugs moeten nog verholpen worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik ben zo blij, kan ik eindelijk weer verder.....
Mijn dank is groot

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

bazs2000 schreef op 23 April 2003 @ 22:59:
Volgens mij zoekt de TS idd iets als ModPlugTracker/player, ik heb het ook ooit geinstalled gehad en het leek als twee druppels water op FT2, except for de andere keyboard-shortcuts (alt+f5=heel spoor... copyen ofzo? tsjee, lang geleden alweer).

Ik kan me trouwens niet aanzetten tot het leren van een profi-tracker/prog. Fruity loops en Ejay enzo vind ik 3x nix, CuBase vind ik nogal omslachtig. Maar toch wil ik weer opnieuw beginnen, stom windows ook! Ik was zo tevreden met mijn FT2.08 (ja, beter dan 2.09 vond ik). Ik had er vroeger een aparte opstartconfiguratie voor, maar sinds Win98SE begon het te horten en te stoten als een gek.

Jammer dat die dudes van Triton dr toen mee gekapt zijn, ze gingen een spel maken ofzo? Naja. Zoek maar eens naar mijn username in het modarchive, ik heb zelfs een 9.5 voor elkaar weten te boksen... Ow, how time flies.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 09:06
Modtracker werkt hier ook lekker, zag er niet zo strak uit, maar was wel erg functioneel.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

Nibble schreef op 23 April 2003 @ 23:15:
Modtracker werkt hier ook lekker, zag er niet zo strak uit, maar was wel erg functioneel.
*checked nickname = Nibble
*search database = Nibble = Nibbles :D

warempel .. das toevallig .. zo heette dat spel in FT2.08 ook :D ..
Voor de N00bs, Nibbles is wat nu snake op de Nokia is :)

Urenlang zitten spelen op momenten dat ik geen inspiratie meer had (kwam nogal vaak voor)

:)

• bazs2000

bazs2000

Nibbles was om de ultieme training om vingervlugheid te kweken, als je dat eenmaal goed kon dan kon je ook heel snel de noten in de patterns kwakken. :P

Ik raad de TS echt aan om eens te spelen met MadTracker2 te spelen. Dat gaat echt lukken. :P

Pagina: 1