Toon posts:

[TFT] Kwantum aanbieding 15" monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Kwantum heeft deze week de volgende monitor in de aanbieding:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/kwantum.png

Wie herkent deze monitor, een merk of een verwijzing naar de manual kom ik namelijk niet tegen. Ik heb hem reeds besteld (en zal mijn ervaringen met jullie delen uiteraard), maar ben eigenlijk gewoon benieuwd wat voor scherm het is. Afgaande op de afbeelding is het niet hetzelfde scherm dat nu bij de Gamma in de aanbieding is, maar een ander.

Gezien de garantie, en de niet-goed-geld-terug toezegging kan ik er niet echt een bult aan vallen.

offtopic:
Waar gaat het nog over als de Kwantum en de Gamma TFT's gaan verkopen; straks bij Alternate boormachines kopen??

Gamen of films kijken doe ik niet trouwens mijn pc, dus een eventueel "traag" scherm kan mij niet boeien. Het scherm op mijn 4 jaar oude notebook vind ik ook nog steeds prima. B)

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 16:35
Bij de mycom in den bosch heb je dit tussen 24 en 26 april een 15" Ilyama TFT voor dezelfde prijs (met 3 jaar garantie), is dat geen beter idee?

Edit: Oh je hebt em al besteld... Ik ben ook benieuwd...

[ Voor 19% gewijzigd door dumb_8 op 23-04-2003 22:16 ]

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Let wel op dat je bij deze een niet-goed-geld-terug regeling hebt, bij de Iiyama heb je dan weliswaar 3 jaar garantie, maar stel nu dat je een dode pixel hebt :?
Dan kan je hem niet terugbrengen ...

Leg btw een paar Euro's bij (tot aan de 315) en je hebt een Hansol schermpje met veel betere specs en een Samsung scherm erin.

[ Voor 25% gewijzigd door dreeke op 23-04-2003 22:34 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
120 graden kijkhoek is ook wat beperkt toch ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• dreeke

dreeke

outdated icon

seq_uence schreef op 23 April 2003 @ 22:35:
120 graden kijkhoek is ook wat beperkt toch ?
90 graden is een rechte hoek en 180 graden is een rechte lijn, dus 120 is een redelijk scherpe hoek. Je moet er dan wel een beetje recht voor gaan zitten inderdaad.

Verwijderd

Raar, er staat 1 jaar garantie en eronder:2 jaar fabrieksgarantie.
Het lijkt wel een LGscherm.Let even op de pixelklasse, heb zelf onwetend een scherm met 3 dode pixels gekocht. :r
Was dus toegestaan maar mocht hem gelukkig wel omruilen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal zeker op dode pixels letten! (ook op pixels die "te levend" zijn uiteraard)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 22:40:
Raar, er staat 1 jaar garantie en eronder:2 jaar fabrieksgarantie.
Het lijkt wel een LGscherm.Let even op de pixelklasse, heb zelf onwetend een scherm met 3 dode pixels gekocht. :r
Was dus toegestaan maar mocht hem gelukkig wel omruilen. ;)
Da's niet raar, dat betekent 1 jaar garantie via Kwamtum en 1 jaar extra via de fabriek waar 'ie gemaakt is :)

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
offtopic:
Waar gaat het nog over als de Kwantum en de Gamma TFT's gaan verkopen; straks bij Alternate boormachines kopen??
Kwantum verkoopt al sinds de jaren tachtig dit soort artikelen, in feite is er zelfs een tijdje vaste collectie aan tv's en videorecorders geweest.

Nu ben ik wel geinteresseerd in dit schermpje zeker omdat ik hem met korting kan kopen maar wat is de reactietijd van dat ding iemand een linkje?

Oja ik kan per scherm uitgebreid testen doordat ik zelf bij Kwantum werk neem ik mijn laptop mee, er is een proggie waar je simpel dode pixels kan zien, weet iemand dat
edit:
lama, al gevonden

[ Voor 38% gewijzigd door OmniNaut op 23-04-2003 23:07 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

offtopic: en alternate verkoopt tegenwoordig ook al speakers voor aan je audio/video versterker. waar geld zit wordt ingekocht he ;)

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
dreeke schreef op 23 april 2003 @ 23:03:
offtopic: en alternate verkoopt tegenwoordig ook al speakers voor aan je audio/video versterker. waar geld zit wordt ingekocht he ;)
offtopic:
bob-de-bouwer poppen bij het kruitvat? :)

Verwijderd

Topicstarter
Die verkopen helemaal de duvel en zijn ouwemoer!!

/edit
Nou, hij staat op mij bureau, en ik ben er best tevreden mee. Zero kapotte pixels, goed af te stellen. Gewoon niets mis mee. Kleuren vindt ik in eerste instantie een beetje flets tov. mijn oude CRT (wat wel een zeer goede Dell/Nokia Trinitron buis was). Met een beetje afstellen een mooi plaatje.

De voeding gaat door de VGA kabel, dus dat scheelt weer een snoer op mijn bureau.

/me is :*)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 19:56 ]

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb hem ook gekocht ik ben er heel tevreden over kleuren zijn standaard idd wat flets maar het is allemaal goed af te stellen

Me is happy :D

Wat een monitor voor dat geld

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Op welke manieren kun je hem kantelen? En kun je hem in portret mode draaien :?

Dat zijn dingen die ik dan wel weer belangrijk vind enzo...maar de meeste goedkope monitoren hebben dat soort extra's niet helaas...

Verwijderd

Cutebritney schreef op 25 April 2003 @ 19:26:
Op welke manieren kun je hem kantelen? En kun je hem in portret mode draaien :?

Dat zijn dingen die ik dan wel weer belangrijk vind enzo...maar de meeste goedkope monitoren hebben dat soort extra's niet helaas...
vraagje, waarom wil je een scherm in portret mode draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet kantelen dit scherm (maar dat wil ik ook niet, dus ik mis het niet).

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 19:29:
[...]

vraagje, waarom wil je een scherm in portret mode draaien?
Omdat ik al 2 TFT's (dualscreen) heb, welke het niet kunnen. En 768 pixels hoogte is gewoon net ff iets te weinig voor het fatsoenlijk kunnen typen van een verslag oid.

* Xandrios wil dus graag triple TFT gaan draaien, waarvan 1tje in portret mode ;)

Maar eerst maar weer ff wat sparen hoor....'t is allemaal duur zat...ook met zo'n aabieding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 25-04-2003 21:22 ]

Pagina: 1