Toon posts:

ATI radeon 1280*1024 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds gisteren een trotse bezitter van een Radeon 64mb en heb wat problemen bij het installeren. Naast het WebTV probleem (nog geen 98se of ME in bezit) geeft mijn systeem een zwart beeld bij 1280*1024 32 bits. Alle andere resoluties geen probleem (hoger zelfs ook niet). Tevens wat vreemde zaken in games gemerkt. bv gp3demo--> gekke graphics bij achteruitkijkspiegels, ea motorbike(ofzoiets)--> niet herkende videomode.

Alle drivers (nieuwste van Website ATI) geinstalleerd, nieuwe intel440BXinf file geinstalleerd voor de agp bus etc. Ikke niet meer weet.

Iemand met suggesties? Graag want ik ben hier toch niet zo blij mee. Moet de Radeon op een bepaald IRQ staan ofzo?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://www.rage3d.com/radeon/ hier alvast wat lees werk ;)

en wil de radeon niet op een bepaalde refreshrate op die resolutie welke je monitor niet aan kan?

Radeon tweaker: ftp://ftp.rage3d.com/tweaker/RadTweak.zip (ook voor de refreshrates)

Verder, komt dit probleem mee vaag bekend voor, ik denk dat ik er wel eerder mensen over gehoord heb. Check de Fora bij www.Rage3d.com en www.rageunderground.com

En probeer ook eens anders drivers, dit zijn de laatste beta's en die bevallen mij goed:
(zip is 7,5mb en de rar is 5mb)
www.rageunderground.com/downloads/Radeon_RUDX8B2_9x_me.rar
www.rageunderground.com/downloads/Radeon_RUDX8B2_9x_me.zip

en hier commentaar op deze drivers
www.rageunderground.com/ubb/Forum24/HTML/000227.html

(8>

Verwijderd

Heb net ook de Ati Radeon 64 DDR gekocht, bij mij werkt deze kaart perfect heb nog niet jou resolutie uitgetest omdat ik liever eentje lager zit (en die werkt ook goed).
Maar even iets anders... Ik heb eigenlijk het probleem dat deze kaart mijn dvd niet ondersteunt?? Ik heb een pioneer 105s, het multimedia center wat erbij zit werkt goed behalve bij de video-cd, ik krijg die dvd niet aan de praat. De drive werkt wel bij cd-rom's audio e.d. Er is mij al verteld oude driver's downloaden maar deze kaart heeft geloof ik nog geen oude drivers...

• hjs
  • Niet online

hjs

Drivers tot nu tot:
die op de cd 3043 ofzo
die op de website: 4.12.3056
die beta's op de website: 4.12.3063
die bij zoiah: 7020
en de laatste beta's bij rageonderground: 7041

Vergeet ik er nog een? maar je hebt dus wel wat keus. :+

Verwijderd

Topicstarter
Zit er nog veel verschil in stabiliteit tussen de drivers. En wat is Zoah(?)

• hjs
  • Niet online

hjs

Zoiah is een jongen (16 of 17 ondertussen) uit het oosten van het land (ergens in Drenthe staat me bij) welke alle Detonators van nvidia op zijn site heeft staan, en sinds kort dus ook Beta drivers van ATI (gekregen van Twister) en Wat 3Dfx beta drivers heeft ie ook staan.

Voor mensen met een nvidia kaart heeft hij ook leuke dingen als Reference biossen e.d. staan, en hij had Directx 8 staan voordat ie uit was (een paar builds en rc0 en rc1) Dus eigenlijk alles wat lekt vindt hij intressant. :)
Toffe peer dus *D

http://zoiah.m3dzone.com/

en wat een SOA(H) is weet je wel. B-)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft gewerkt, de resolutie werkt.

Alleen jammer dat de links naar rageunderground niet kloppen. Waar kan ik die drivers dan vinden?

• hjs
  • Niet online

hjs

De zip
de RAR

deze? Er schijnen nu bij microsoft ook drivers te staan, ik heb daar net iets over gezegd in de Radeon topic ;)

hij maakt de link niet mooi, ff met de hand proberen

Verwijderd

Topicstarter
Klopt die ja,

Maar ik kan ze niet vinden, of ik moet een beetje blinde }:O zijn geworden.

• hjs
  • Niet online

hjs

Bij mij werken de links nu :)

Verwijderd

Topicstarter
bij mij ook. Thanx
Pagina: 1