Internet verbinding weg na aansluiten Canon camera

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ik heb het volgende probleem, als ik mijn Canon A100 camera aansluit op de usb kabel dan gaat het verwerken van de foto's allemaal prima alleen is na het aan sluiten de internet verbinding direct helemaal weg.
MSN logt uit en internet explorer vindt geen pagina's meer.
Pas als ik de kabel er weer uit haal en enkele minuten wacht krijg ik weer een verbinding.

Wat kan dit zijn? Ik weet het niet meer, windows update al gedraaid en de driver al meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe ben je met het internet verbonden? Via een (USB) router :? Tik eens ifconfig in als je gedisconnected bent?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

aanvulling:
ifconfig als je een linux bak hebt,ipconfig /all onder win 2000/xp
maar wat meer info zou welkom zijn b.v.
usb-modem?, os? ect.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij moet je nu internetten via je camera ;)
Lijkt er op dat je USB aansluiting iets verziekt, of je IP stack vernield (al hoewel dat bij een camera toch wel vreemd is)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Hutspot
Hmm ja sorry had idd wel iets meer info bijgemogen ja, nou ik er weer over na denk, die internet verbinding is een @Home verbinding via de kable dus en loopt via een USB netwerk adapter, dat zal dus best 't het probleem kunnen zijn, maar wat dan precies.
We hebben het hier over windows 98SE btw..

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Koop een fatsoenlijke netwerkkaart (PCMCIA of PCI) en je probleem is opgelost.

• Hutspot
Ja dat is natuurlijk wel een hele simpele oplossing, dat had ik zelf ook wel bedacht maar ik wil natuurlijk eerst proberen om de huidige hardware aan de praat te krijgen....

Verwijderd

Gokje: beide apparaten hebben hetzelfde IRQ. Zolang er maar een van de twee aangesloten is, is er niks aan de hand, maar als de andere ook aangesloten wordt krijg je een conflict, en wordt het oude apparaat eruit gedonderd: de netwerkkaart :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 13:25:
Gokje: beide apparaten hebben hetzelfde IRQ. Zolang er maar een van de twee aangesloten is, is er niks aan de hand, maar als de andere ook aangesloten wordt krijg je een conflict, en wordt het oude apparaat eruit gedonderd: de netwerkkaart :)
Meest waarschijnlijke...

Maar heb je ook wel eens je voltage gecheckt?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Uhm, beide apparaten zijn USB. Ze zijn niet afhankelijk van IRQs; ze gebruiken de USB controller.

Dat van de voltage is inderdaad wel degelijk iets om naar te kijken. Als zowel je camera als je kabel modem te veel stroom gebruiken voor de poort, zou je misschien een powered USB hub kunnen proberen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Naast 't al genoemde 'overmatige stroomgebruik' (denk overigens niet dat dat 't is, iedere poort kan namelijk 500mA leveren, en wordt onafhankelijk van elkaar aangestuurd) vermoed ik dat je over de beschikbare bandbreedte van de controller heen gaat.

Iedere controller stuurt in principe 2 poorten aan (als je geen hub gebruikt) en de bandbreedte wordt verdeeld over deze twee poorten. 10% daarvan is al gereserveerd, dus de rest blijft over voor beide poorten.

'T laatst aangesloten apparaat krijgt de gevraagde bandbreedte toegewezen, en zal dus, als deze meer vraagt dan er nog beschikbaar is, het eerder aangesloten apparaat afkoppelen.

Aangezien de camera de USB-connectie oa gebruikt om de data van de cam af te krijgen, zal deze dus alle bandbreedte op willen eisen, je wil immers geen uren op je foto's moeten wachten.

De USB netwerk adapter zal ook alle mogelijke bandbreedte opeisen, anders had je net zo goed een parallele of seriële netwerkadapter kunnen nemen, omdat de doorvoersnelheid wel acceptabel moet blijven.

Oplossing:
Indien je meerdere USB controllers in je systeem hebt (meeste 'moderne' mobo's hebben er vaak 3 of meer), neem dan gewoon een poort op een andere controller, zodat beide devices voldoende bandbreedte tot hun beschikking hebben.

Of je meerdere controllers hebt, kan je makkelijk controleren in 't apparaat beheer/device manager. Wat wel mogelijk is is dat je wel de controllers hebt, maar je nog geen poorten op de headers hebt aangesloten.

Mocht je geen meerdere controllers hebben, kan je altijd nog een USB (2.0) kaart bijprikken, of misschien wel zo simpel, een echte (PCI of een PCMCIA igv notebook) netwerk kaart nemen.

• Hutspot
Ja dat van die bandbreedte is iets waar ik ook al aan zat te denken, alleen vraag ik me af of ze niet op twee verschillende usb hubs zitten want de de camera zit op de font aansluiten en de netwerkadapter op de back aansluiting. Ik heb alleen nog niet in de hardware lijst gekeken hoe dat echt zit.

Maar ik denk dat het dan wel gewoon een pci netwerk kaart gaat worden dan zijn we meteen van het hele gezeik af.

Thanks voor de info
Pagina: 1