[FAQ's] Alle FAQ's onder 1 dak.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Omdat ik mij al een hele tijd afvroeg waarom er alleen maar een pagina is met daarop alleen de globale FAQ's van alle fora, heb ik een pagina gemaakt met daarop alle FAQ's die belangrijk genoeg zijn om te bundelen tot een geheel.

Waarom heb ik dit gedaan? Simpel, nu moet je naar een subforum hobbelen om naar een bepaalde FAQ te gaan maar dat geeft geen overzicht tot het geheel. Het is mij al een aantal maal gebeurd dat ik door diverse fora moest baggeren om tot een antwoord te komen, dit omdat ik op dat moment een probleem had die onder meerdere fora viel.

Het geklik van forum naar forum vond ik in alle gevallen niet handig omdat je jezelf een breuk kan zoeken wanneer je niet echt weet waar je zoeken moet.

Ik had al een tijdje een dergelijke pagina en dat werkte iig goed genoeg om er een GoT-layout aan te geven en om er een topic voor te starten. Het heeft mij nu al een aantal keer geholpen en misschien dat het nog andere users van dienst kan zijn tijdens hun speurtocht naar een antwoord.

Ohja, ik wil ook nog wat anders vragen.
Kan er niet een lijst met alle FAQ's in de dropdownbox van de FAQ gezet worden? Dat is het enige wat daar nog aan mist. :)

Maar genoeg, hier is de pagina zoals ik hem net heb afgemaakt, let niet op de foutjes (daar zijn er genoeg van :+ ), daar wil ik pas naar kijken wanneer dat nut heeft. Als dit een goed idee was bedoel ik dus. :)

got_faqs.html

[ Voor 4% gewijzigd door bazs2000 op 23-04-2003 21:45 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Dat weet ik wel, maar dat zijn ze bij lange na niet allemaal. :)
Wel lezen natuurlijk he. :*

[ Voor 19% gewijzigd door bazs2000 op 23-04-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Lol , als ik op Post Reply druk krijg ik Nieuw bericht in topic: Verschillende merken Memory Sticks ???.

en op new topic: Nieuw topic in forum Opslagmedia & I/O Controllers.

:D

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou wmb gooien we ze daar allemaal in :)
Of een extra faq, dat moet je aan Jaymz vragen.
Oh enne, tijdelijke sticky topics als [rml][ XP] Update 811493 zorgt voor problemen.[/rml] hoeven niet, die gaat over een tijdje weer weg.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Netjes gedaan :). Al ben ik wel van mening dat FAQ's worden gelezen wanneer je in dat subforum bevind en dat het klikken naar het forum als ik iets wil weten over dat onderwerp even simpel is als jouw linkje :). Je kan het zoiezo in je sig zetten en misschien wordt er nog wel wat mee gedaan. Moet je bij Jaymz zijn, dat is de "grote" faq man ;).

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 23-04-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Er zit inderdaad nogal wat kaf onder het koren maar dat moet ik er nog uithalen. :)
Die knoppen doen het nu niet meer om zinloze topics te voorkomen. :+

Ik zal Jaymz ook even een mailtje sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 13:27
MED hoort niet tot de Harde Warezn
Misschien de "nieuw topic" disable, en "post reply" naar deze linken
Daarnaast ff alles naar dit topic linken

En waarom staat je msn / homepage / quote / icq EN view reply niet bij je "view profileMyReact"goede voorbeeld geven :+

En waar zijn de FAQ's van HK, member, a61, crew, crew hw, crew sg, crew dev. crew netwerk, crew gc, crew fp_admin :? :? :?

[edit]
En dat Harde Waren, Softe goederen, Netwerken enzo dat mag wel iets groter of in het rood :)

Het is wel nuttig, maar alleen de documentatie gebruik ik. De rest spreekt voor zichtzelf :)
bazs2000 schreef op 23 april 2003 @ 21:55:
Je moet niet alleen de onderste disable, ook de bovenste 8)7
En Topic-report mag ook weg :+

* blackangel zoek ff op het getal 746122 in de source, weet je direct welke links je kunt disablen * blackangel Hint

[ Voor 63% gewijzigd door blackangel op 23-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Er zit inderdaad nogal wat kaf onder het koren maar dat moet ik er nog uithalen. :)
Snap ik, is ook niet belangrijk :)
Ik zal Jaymz ook even een mailtje sturen. :)
Kan je doen, hoeft niet, want heb hem hierover ook een mailtje gestuurd.

Jaymz voelt zich vast heel geliefd als hij zijn mail checked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij mij doen die knoppen het nog steeds.

Ik vind het FAQ-overzicht van bazs2000 handiger dan die op De Forum FAQ's.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
pven schreef op 23 april 2003 @ 21:59:
Bij mij doen die knoppen het nog steeds.
Dat snap ik maar als je even CTRL-F5 doet dan is het over met de pret. :P

Ik stond op het punt om mijn mailtje te verzenden toen ik nog even dit topic refreshte. WAB, je bent lief. O+ :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

bazs2000 schreef op 23 april 2003 @ 22:03:
[...]

Ik stond op het punt om mijn mailtje te verzenden toen ik nog even dit topic refreshte. WAB, je bent lief. O+ :*
Euh, de knoppen bovenaan ook nog even? :+

Yup, dit moet zeker automatisch uit de db gaan rollen; hoe moeilijk kan het zijn om een select op alle sticky topics te doen zodat die in 1 pagina kan worden weergegeven :?

[ Voor 51% gewijzigd door Spider.007 op 23-04-2003 22:12 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Dit kan best eens handig zijn :) Zo kan je makkelijk de FAQ opzoeken die je zoekt voor een bepaald forum deel.
Alleen zit er nogal wat foutjes in :P

Harde waren moet bijvoorbeeld een alinea lager staan lijkt me. Als je boven en onderin op Test drukt moet je niet in een forumdeel komen, als je op Eigengemaakte FAQ drukt moet je niet in een ander topic terecht komen. En je moet natuurlijk niet kunnen posten met die knoppen, je moet dus eigenlijk ook de grijze knoppen hebben ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
bazs2000 schreef op 23 april 2003 @ 22:03:
[...]

Nee dus ...
Spider.007 schreef op 23 april 2003 @ 22:11:
[...]

Euh, de knoppen bovenaan ook nog even? :+
Aaaahhh ... Ik denk dat we hier een vorm van miscommunicatie hadden; ik bedoel de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/newtopic1.gif en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/newposting1.gif bovenaan de pagina.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Heh heh, de bovenste knoppen zijn nu ook uitgeschakeld.
Ik gebruik alleen maar de onderste knoppen, zodoende was ik de bovenste vergeten. Trouwens, ik zal even de grijze knoppen ervoor gebruiken, is wel zo netjes idd. :)

Edit:
Knoppen zijn done.
Harde waren is ook 1 alinea naar beneden gevallen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door bazs2000 op 23-04-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nog even een paar kleine mierenneukerige dingetjes ;)
Als je op de datum klikt achter 'Door bazs2000' kom je toch weer bij een andere reply, misschien gewoon handig om dat te vervangen door http://213.73.144.29/got/faq/got_faqs.html, net zoals de 'Eigen gemaakte FAQ' links boven en onder.

En dan eigenlijk nog een requestje: misschien kan je de dikgedrukte dingen (dus de forumdelen) ook clickable maken, zodat als je bijvoorbeeld bij Mededelingenforum kijkt en je klikt daar op, dat je dan rechtstreeks er naartoe gaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 23-04-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Oke, ik heb die ene link aangepast. De rest gaat even op de to-do voor morgen omdat het afmaken van die links best wel tijdrovend is. :)
In ieder geval bedankt voor de positieve reacties tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bazs2000 schreef op 23 april 2003 @ 22:44:
Oke, ik heb die ene link aangepast. De rest gaat even op de to-do voor morgen omdat het afmaken van die links best wel tijdrovend is. :)
Ik wil wel helpen hoor, als je het wilt.
Ik heb al een klein beginnetje gemaakt, je kan nu ook op bijvoorbeeld Harde Waren klikken, dan krijg je dus alleen maar de Harde Waren forumdelen te zien :)
Hier is 'mijn' FAQ verzameling. Als je er verder mee wilt kan je het gewoon hier van rippen.
(Als je niet wilt dat ik help moet je het trouwens ook zeggen hoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Van mijn part maak je het zelfs af, dat scheelt mij alleen maar. :P
Bedankt, ik zal met dat bestand verder gaan, het is als ik het goed heb het laatste wat er moet gebeuren want ik heb net nog even snel wat foutjes weggepoetst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

The 'FAQ-Man' speaking:

Qua inhoud boeien de forum FAQ's mij niet (like: de inhoud wordt verzorgt door de forum-mods en dat is wat mij betreft volledig hun eigen zaak)

Wat het "geheel aan FAQ's" betreft:

Neeh, echt vre-se-lijk blij wordt ik daar niet van. Ik heb daar echter helaasch nog niet een passend antwoord op kunnen verzinnen en uitwerken....

Het idee dat al een tijdje in mijn hoofd speelt, alwaar ik echter tot op heden nog geen uitgewerkt antwoord op heb kunnen geven (mede door een redelijke intensivering in mijn dagelijkse bezigheden @ work + het daarbij behorende uitgebluste gevoel als ik 's avonds tuiskom) is het niet langer willen onderbrengen van de volledige "faq structuur" (alwaar ik het heb over /forum/faq) bij mijn persoontje maar bij een some sort of faq-team (GoT is er groot genoeg voor I would say)

Neeh, dit is geen open vacature: maar mensen die zich somehow aangesproken voelen mogen wel gaan nadenken over enige vorm van concretisering van hun ideeën ;)

Like: Heb je een (goed!) idee mag je er van mij nog minstens een week over nadenken en dan de overweging maken om eventueel een mail in mijn richting doen waarmee je mij volledig overtuigt (en vergeet niet dat ik in tegenstelling tot wat veel mensen van mij zien, ik "nogal" eigenwijs ben (daarnaast druk ik me hierboven nogal voorzichtig uit voor mijn doen, laat dat een "waarschuwing" zijn ;) :+ :))

Vergeet iig niet dat wat je ook moge schrijven (mocht je het redden ;)) je nog altijd langs mij moet komen om je eigen werk @ GoT te kunnen aanschouwen (Dit is aanmeldings-beperking ;))

Ps. html en andere codeshit heb ik geen koek van gevreten. Ik weet genoeg om een klein beetje met de opmaak te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Laten we het dan nog extremer maken: sommige faqs moeten een update hebben. Dus laten we met zijn allen alle faqs nakijken en dan bundelen in een zeer overzichtelijke sticky, of bovenin je scherm (naast profile) zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

dr.lowtune schreef op 24 April 2003 @ 01:36:
Laten we het dan nog extremer maken: sommige faqs moeten een update hebben. Dus laten we met zijn allen alle faqs nakijken en dan bundelen in een zeer overzichtelijke sticky, of bovenin je scherm (naast profile) zetten
Like said: Forum-FAQ's gaan de forummods aan: De algemene FAQ mag in een hoop dingen duidelijker worden.

En dat zijn veelal dingen die de geregelde bezoeker wel duidelijk zijn, maar nog nooit uitgesproken zijn. Wat dat stuk ook het moeilijkste maakt (waar ik dus mee wil beginnen ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymz op 24-04-2003 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Jaymz schreef op 24 April 2003 @ 01:43:
[...]
Like said: Forum-FAQ's gaan de forummods aan: De algemene FAQ mag in een hoop dingen duidelijker worden.

En dat zijn veelal dingen die de geregelde bezoeker wel duidelijk zijn, maar nog nooit uitgesproken zijn. Wat dat stuk ook het moeilijkste maakt (waar ik dus mee wil beginnen ;))
ik denk dat in de algemene faq dan vooral de "regeltjes" wat compacter geformuleerd worden, zal ff een voorbeeld zoeken

found it: [FAQ=forumgedrag,#topicstart]

suggestie ------>
Een openingspost in een topic moet duidelijk zijn. Hoe duidelijker de post, hoe beter andere users je kunnen helpen. Enkele tips:
-Beschrijf het probleem volledig.
-Geef eventueel relevante extra info (PC specs bijvoorbeeld)
-Beschrijf welke acties je zelf al hebt ondernomen om het problem op te lossen
-Beschrijf eventuele info die je al hebt gebruikt (en die niet voldoende was)
-Gebruik gewoon ABN en maak er een leesbaar verhaal van

[ Voor 36% gewijzigd door dr.lowtune op 24-04-2003 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

..als je dus de hele algemene faq nakijkt en makkelijkeer formuleert, dan is het al heel wat leesbaarder voor de nieuwe users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

dr.lowtune: Een FAQ moet aan de ene kant erg uitgebreid zijn en aan de andere kant wil een user graag binnen 2 min alles weten. Kortom, je moet een soort middenweg vinden. Ik zal eens ook nadenken over de FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het ook makkelijk om in elke FAQ als eerste lid zoiets te zetten:

Kijk eerst wat er staat in de handleiding!

o.a. in TV-out FAQ zou dat al heel veel problemen oplossen
Geweldige FAQ is dat trouwens, daar is echt alles te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb 'm weer even wat geupdate. Je kan nu op alle forumdelen klikken en ik heb wat dingen hernoemd, zoals de topictitel enzo :)
Hier nog even de link voor de mensen die niet weten waar ik het over heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
FAQ:

1 pagina met drie gouden regels over forumgedrag in niet meer dan 250 woorden.
met als derde regel GEBRUIK DE SEARCH EN DE FAQ's met een link naar de search en de FAQ overzichtpagina zoals die er nu is.

En tot slot een linkje naar een pagina met uitgebreide gedragsregels.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
En nu even concreet...

Ik klik op de FAQ, het eerste wat me opvalt is dit:
Als je je registreert en reacties op het forum plaatst, geef je aan akkoord te gaan met het Algemeen beleid, de Huisregels, de Algemene Voorwaarden en
Dat zijn al drie verschillende pagina's die je prima kunt samenvoegen. Ik ga niet drie pagina's lezen, doei.

Iets wat je in je achterhoofd moet houden bij het maken van ieder regelement, is dit.

In de 19e eeuw zijn enkele voorstellen voor wetboeken gesneuveld, en waarom? Omdat ze trachtten ELKE gedraging te omschrijven. Dat kan natuurlijk NOOIT want er zijn ALTIJD uitzonderingen. De wet zoals we die nu in NL kennen dient dan ook GEINTERPRETEERD te worden. Door de rechter wel te verstaan (maar als je het in je voordeel kunt gebruiken, ook door de verdachte).

De enkele regel "gebruik je gezond verstand en doe niets wat een normaal mens in het dagelijks leven ook niet doet, en doe geen poging het maatrschappelijk betamelijke te overschrijden" is al zo vreselijk allesomvattend, daarmee kan je het algemeen beleid, huisregels en de alg. voorwaarden al vervangen.

Om verder niet enorme lappen tekst te genereren die niemand leest, wees bondiger.

Titels als "ik heb een HD vol blote vrouwen, mag ik die hier niet posten dan" got to go. "Over het posten van naakt" wordt dat. Het is een reglement, geen lectuur wat je voor je plezier leest. Gelukkig is dit al sterk verbeterd in de alg. faq's maar vooral ook in de forum-faq's

Dus. Succes, en houd die dingen uptodate, want ik heb er al veel profijt van gehad

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Dit had ik ook in een textbestandje staan, maar dan om direct te kunnen kopieren en plakken in een "fout" topic, zonder eerst weer alles op te moeten zoeken :)
Pagina: 1