Ik ben bezig met het opzetten van een directory-syncing systeem, waarbij een client onder windows naar een 'backup' folder op een *n*xsysteem moet syncen. Met hoge performance, en eventueel secure (tunneled). Ik ben een dag bezig geweest met het uitzoeken van verschillende systemen, maar blijf een beetje te veel bij de mij bekende mogelijkheden hangen. En ik ga er eigenlijk vanuit dat ik iets over het hoofd zie.
Protocollen die voorbij zijn gekomen zijn: (S)FTP, SCP, RSYNC, NDS, DFS, RCP (klopt dit?). En zou eigenlijk graag advies willen wat ik het best voor het bovenstaande doel kan gebruiken.
Het belangrijkste is zo weinig mogelijk overhead, en een zo gunstig mogelijke performance (1000+ connecties op server moet mogelijk zijn!).
Kan het uberhaupt wat ik wil? waar moet ik voor kiezen? en waarom?
alvast bedankt!
Protocollen die voorbij zijn gekomen zijn: (S)FTP, SCP, RSYNC, NDS, DFS, RCP (klopt dit?). En zou eigenlijk graag advies willen wat ik het best voor het bovenstaande doel kan gebruiken.
Het belangrijkste is zo weinig mogelijk overhead, en een zo gunstig mogelijke performance (1000+ connecties op server moet mogelijk zijn!).
Kan het uberhaupt wat ik wil? waar moet ik voor kiezen? en waarom?
alvast bedankt!