Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze zender/ontvanger Ti83 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb al een tijdje een Texas Instruments Ti83 rekenmachine.
Nu kun je daar dus een linkkabel aanhangen om twee rekenmachines met elkaar te verbinden.
Nu kreeg ik in de pauze op school een 1337 idee: zou het niet mogelijk zijn om twee kleine zender/ontvanger combo´s te maken die je eronder kunt zetten.
De aansluiting is een stereo 2,5 mm jack met 3 aderen.
Dit moet toch in principe te doen zijn omdat het maar zo weinig lijnen zijn.
Helaas heb ik niet zo veel verstand van die dingen dus zouden jullie mij kunnen zeggen of en, zo ja, hoe het kan?

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 23-04-2003 21:33 ]

Verwijderd

Ja dit kan, ik heb er weleens wat over gelezen, ik ga even een link voor je zoeken...

Url gevonden:

http://sami.ticalc.org/irlink/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 21:14 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inderdaad, het is mogelijk, heb er ook over gelezen.

www.ticalc.org?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:06

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Heb ik ook al heel lang over na zitten denken, ook voor de proefwerken & draadloze illegale games tijdens de les zeker? >:)

[En voor de kick van het maken natuurlijk :P ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Exigence
Scatman_II schreef op 23 April 2003 @ 21:14:
Heb ik ook al heel lang over na zitten denken, ook voor de proefwerken & draadloze illegale games tijdens de les zeker? >:)

[En voor de kick van het maken natuurlijk :P ]
Vooral dat laatste want bij proefwerken enzo dan moet je hem de hele tijd op recieve houden, maar als jij de ander iets wilt sturen dan moet hij hem op recieve zetten... kortom, nog steeds ouderwetse communicatie. Misschien brengt een progje uitkomst, maar dat zien we later wel.

• Exigence
Dat ding op http://sami.ticalc.org/irlink/, is dat tussen pc en calc of tussen calc en calc, want ik zie wel drie voedingslijnen: rood, zwart, geel.
Kan het in principe ook op een AA batterij.
EDIT: laat maar, ik zie hem ook al stand-alone.
Maar het is IR, dus er moet "oogcontact zijn", of hoeft het niet per se, kan het ook radiografisch.

[ Voor 28% gewijzigd door Exigence op 23-04-2003 21:26 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:46

timovd

Voorsprong door techniek

Yep.. is mogelijk. 1 x van iemand gehoord zal nog ff 1 x navragen.
edit:
Erik, kun je ff de komma uit de link hier boven verwijderen

[ Voor 36% gewijzigd door timovd op 23-04-2003 21:37 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is iig via assembler mogelijk iets te versturen zonder dat een andere op receive hoeft te staan. Ik had 'ns een keer een programma ti-nuke dat de TI reset van diegene die aan de kabel hangt:

"Goh, mag ik misschien dat spelletje van je"
"Ja hoor!"
Ping...pong...boom!
"Huh, waarom zegt ie nou memory reset?" >:)

Ik heb geprobeerd om het programma te disassembelen, maar het is me nog niet echt gelukt.

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.ticalc.org/hardware/ en http://www.ticalc.org/pub/text/

Hier staan o.a. schema's van de linkkabel en de zend protocollen die worden gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 23-04-2003 21:28 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

iemand moet een chat progje maken voor een ti83
verder het is een sterio 2,5 mm jack met 3 aderen.
het probleem is dat je vergulde connectoren moet gebruiken omdat je anders zoveel lost packets krijgt dat ik mezelf al we 10 met de kop tegen de muur heb lopen rammen van woede :D

• Exigence
Kun je met die dingen trouwens zenden en ontvangen of is er een zender en een ontvanger.
Ik bedoel niet tegelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
BJDI schreef op 23 april 2003 @ 21:30:
het probleem is dat je vergulde connectoren moet gebruiken omdat je anders zoveel lost packets krijgt dat ik mezelf al we 10 met de kop tegen de muur heb lopen rammen van woede :D
ik had een chatproggie ooit geschreven. Zou alleen echt niet meer weten waar ik die zooi heb. Werkte zelfs redelijk ;)

Wat betreft die kabel: let fucking goed op, heb al een rekenmachine ermee gesloopt.

Als je goed kijkt naar het plugje, is ie dus net IETS anders dan een normale 2.5mm stereo plug. Loopt spits af, of net andersom, dat weet ik niet meer.

Anyway: een normale 2.5mm plug erin gaat prima, maar na een tijdje is je interne plug wel mooi fucked up.....

ik ben gvd 2 uur bezig geweest om een 3.5mm plugje in die grm te modden, nadat de 2.5mm dus gesloopt was. Moest zelfs een stukkie printplaat wegdremelen, en een 2tal baantjes omleggen, en toen kon het precies..

Maar goed, had daarna wel een mooie l33t universele 3.5mm connector erop _/-\o_

Edit: Chatproggies genoeg,
http://www.ticalc.org/pub/83/basic/programs/

Draadloos zou ook moeten kunnen, moet je r een IR module aan zien te klussen

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 23-04-2003 21:45 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmm nu heb ik niet veel verstand van TI's maaruh van netwerken wel ..

als je 2 zend+ontvang module hebt (2 in 1 dus) dan moet het niet zo moeilijk zijn om een soort van half/full duplex mode op te zetten. teminste als het zodanig doet dat eerst die 2 Ti'S syncen met elkaar dat ze op bepaalde intervallen de luisteren en verzenden dus bv 1sec zenden en 1 sec ontvangen .. als je dat met bv 10 bits heen 10 bits terug doet .. kan je uitwisselen ..

dus m.a.w een protocol afspreken. bv bij IR word een een bit 1 of 0 verzonden als 01 of 10 dus 1 bit wordt verzonden met behulp van 2 bits (volg je het nog ?) 00 = start en 11 = stop
ff op een rijtje

00 = start (start zenden) zendmodus
01 = 0
10 = 1
11 = stop (stop zenden) ontvang modus

maar ja .. das maar een idee .. volgensmij kan je beter een pda modden tot een TI ;)

Tja vanalles

Verwijderd

eh, is het heel moeilijk om gebruik te maken van het standaard IrDA protocol... is ook leuk voor comminucatie met pc/palmtop :)

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
lijkt me idd een 1337 IDÉ

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

BJDI schreef op 23 April 2003 @ 21:30:
Iemand bij mij op school heeft zo'n programma geschreven.
het heet chatpro, en volgens mij ken je het downlaoden op scholieren.com

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Het is mogelijk met Telnet83 en een modem (bijvoorbeeld een wireless Ricochet modem) online te gaan met je ti-83. Maar het project lijkt gestopt te zijn en het werkt alleen met de oude versie ;(
De officiële site van Telnet83
De source ervan
Misschien dat een tweaker hier genoeg kennis heeft om hem op nieuwe versies te laten werken :)

Maar het schijnt zo te zijn dat de toekomst van de calc TICI is, een USB-achtige standaard voor de calc. Je hebt een TICI-HUB nodig, waarop je andere randapparatuur kunt aansluiten zoals ps/2 muizen (de muisdriver is al beschikbaar), ps/2 toetsenborden, modems, etc.
De officiële site daarvan is [url=http://tici_1.tripod.com]www.TICI.tk[/url], maar helaas doet het nieuws, wat voor het laatst geupdate is in Januari 2002, me vrezen dat het project al ruim een jaar stilstaat.
Erg jammer, want vooral nu scholieren verplicht dat ding moeten aanschaffen zou het wel eens een groot succes kunnen worden!

=edit=
Hmm, op cemetech.tk hebben ze het dan weer over CalcNET, multiNET, TRILlIoN... vanalles... ik snap er niks meer van :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 00:02 ]

Pagina: 1