[mobo] Albatron PX865 PE Pro met 1000mhz FSB??

Pagina: 1
Acties:

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Dit zag ik in ons lokale krantje het Witte Weekblad (Haarlemmermeer) staan, het gaat om het bedrijf X-Ray Systems, die hier een systeem aanbied, de Pentium IV 2.8 ghz Ultra Power, zoals zij hem zelf noemen. Nu zat ik even bij de extra opties te kijken, en zag ik opeens dat andere mobo staan, en toen vroeg ik me af, de Canterwood is toch pas net geintroduceerd met 800mhz FSB, hoe kunnen zij dan nu al deze leveren? Of zit ik hier helemaal fout?

Het gaat om dit bord: Albatron PX865 PE Pro, 1000mhz FSB, 8xAGP, Springdale Chipset, en HT Tech. (dat is alles wat erbij staat).

De site: www.x-raysystems.nl >> even kijken bij Systemen, het bovenstaande systeem selecteren, en dan onderaan bij de opties kijken... klopt dit nu of is er iets vreemds aan de hand?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Krewcial
Dus een Intel Springdale Chipset met 1000mhz FSB is normaal?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hey .. Niet kicken binnen 24 uur aub! Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) goed door eer je hier verdere misstappen begaat (waarop soms sancties kunnen volgen .. ) B)

Maargoed, de nieuwe P4 draait inderdaad op een FSB van "800MHz". Tussen haakjes, omdat het in feite 200MHz is. Maar dankzij een quadpumped bus, waarbij 4 datablokjes per kloktik wordt verzonden, hebben de marketinglui er 4x200 = 800MHz van gemaakt ..

Met deze mobo kun je de FSB schijnbaar tot 250MHz pushen, wat dus "effectief" 1000MHz maakt. Maar dat kunnen andere die-hard overclock mobo's vast ook wel :z (zie Abit)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar dan kunnen ze toch niet gaan adverteren met een "1000 Mhz" FSB :?

Kunnen ze dan garanderen dat je dat haalt :?
Dan weet ik wel waar me volgende mobo vandaan komt! (* Glashelder koopt voorlopig toch geen nieuwe :P)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Krewcial
** sorry BalusC, was noggal opgewonden en ongeduldig:P lol

Xray zit hier in het dorp, en ik heb ze wel vaker deze dingen zien doen, maar ze kunnen toch niet nu al een 1000mhz FSB chipset verkopen?

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

er staat toch zeker
fsb is 533

The ModFather

• Krewcial
Nee hoor... kijk maar goed bij het tweede bord bij de opties...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die ATi 9700 pro is daar lekker goedkoop! :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Krewcial
't gaat op dit moment eigenlijk om het bord...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Boeie het zal wel gewoon zo zijn dat ie wel op de site staat maar niet op voorraad is. De Alternate heeft ook de Geforce FX 5800 Ultra op hun site staan. Maar die staat in het oranje hetgeen zegt dat ie besteld moet worden. Ze hebben m dus niet. Maar wat ik dus wil zeggen is dat omdat ie op de site/advertentie staat wil niet zeggen dat ie op voorraad is

• Krewcial
Hij is wel op voorraad...:) het systeem is al getest enzo, en ze kunnen niet iets gaan verkopen zonder moederbord..dus ze hebben em wel

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Dat bord is echt nergens iets over te vinden

http://www.albatron.com.tw/Product_info.asp

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Krewcial
Kijk daarom vond ik het ook zo vreemd...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Denk dat het een bord is dat nog officieel aangekondigd moet worden, een i865 Springdale bord. Neemt niet weg dat die "1000 FSB" aanduiding kant noch wal raakt; 800'MHz' is de officiële max snelheid, dat je een x aantal" overclock-MHz'en" kunt selecteren in het BIOS zegt natuurlijk geen donder, laat staan dat je er dan maar mee moet schermen op een verkoopsite.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Krewcial

• Abbadon
Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k3/03/14/al2.jpeg

Zag 'm ook net :)

• Krewcial
Maar deze ondersteunt dus 800mhz FSB en niet 1000....

• Abbadon
Ja zie twee posts van me terug ;) Er bestaan _geen_ chipsets die officieel FSB1000 ondersteunen.

• Krewcial
Wat jij zegt, dan mogen ze dus niet adverteren met een dergelijk bord... dit is trouwens niet de eerste keer dat ze zoiets dergelijks doen, ik was laatst op de pc discount in rijswijk, daar stonden ze ook, een maat van mij had hiet het topic gelezen over het modden van een radeon 9500 naar een 9700, dus hij wilde zoon kaart kopen bij hun, en die verkoper gaat er zelf bij verteleln dat je em kunt modden naar een 9700 pro... ik stond toch ff te kijken hoor...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Het mainboard van Albatron is gebaseerd op het 875P chipset met officiele specs die op 800FSB loopt. Echter biedt Albatron (net als elk ander mainboard merk) de mogelijkheid om het tot 1000FSB over te klokken. Niets nieuws, niets speciaals...

Zo support de 865P eigenlijk ook maar DCDDR333 en 533FSB maar ik druk te wedden dat 90% van de mobo's ook DCDDR400 en 800FSB support. Er zijn al zelfs 845PE mobo's op de markt die 800FSB supporten.

Maar bedenk wel, het mainboard loopt dan buiten de officiele specs, je doet in feite niets anders dan het overklokken van de FSB.

• Krewcial
Tis natuurlijk wel mooi dat ze dit verkopen als 1000mhz fsb, want als ze het zo verkopen moeten ze het ook ondersteunen als er wat mis gaat natuurlijk...

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Krewcial schreef op 24 April 2003 @ 12:05:
Tis natuurlijk wel mooi dat ze dit verkopen als 1000mhz fsb, want als ze het zo verkopen moeten ze het ook ondersteunen als er wat mis gaat natuurlijk...
Zolang je ook je processor binnen de specs houd doen ze dat natuurlijk ook.. ;) Maarja, vind maar eens een intel proc die officieel 1066 Mhz fsb ondersteunt.

Ik dacht dat ze naar 266 Mhz -> 1066 Quadripple gingen...
Dat geeft trouwens dezelfde (FSB) bandbreedte als:
4 x PC 2100 (266 Mhz DDR-SDRAM)
2 x DDR-II op 133 Mhz (maar koop dat maar eens ;))
1 x DDR-II op 266 Mhz (komt er toch nooit)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
of het is gewoon een typ fout?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Natuurlijk is dit een typefout!!! of het zal zijn dat dit bord tot 250mhz (4x250=1000) in de bios is in te stellen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
http://www.forumdeluxx.de...thread.php?threadid=16674

875P op 1300FSB (325 QDR) ... dus 1000FSB is niets speciaals... En nagenoeg alle canterwoord mobo's kunnen dit, dus ga niet speciaal voor een mobo omdat hij zo ver kan, of wacht eerst wat vergelijkende tests af.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:33

Lief Adje

Love is in the air

The Source schreef op 24 april 2003 @ 20:07:
http://www.forumdeluxx.de...thread.php?threadid=16674

875P op 1300FSB (325 QDR) ... dus 1000FSB is niets speciaals... En nagenoeg alle canterwoord mobo's kunnen dit, dus ga niet speciaal voor een mobo omdat hij zo ver kan, of wacht eerst wat vergelijkende tests af.
sterker nog de Aopen kan 1600mhz fsb aan.. naja je kunt het in de bios instellen of ie dan nog boot weet ik niet :+

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Krewcial
Lol tis geen typfout nee, ben gister ff langs geweest (voor me videokaart, moest nagekeken worden) en dat bord lag er toch echt, hij had ff me kaart getest op die PX865PE / PE Pro, met een 3.06ghz P4, (me kaart liep op 290/700) en haalde ong. 13800 3dmarks.... maar hij loopt dus echt op 1000mhz fsb..geen typfout...

Pagina: 1