S3 Virge GX + Sony VPL-CX11 Projector werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ik besef volkomen dat een S3 Virge GX antiek is, maar het is de enige kaart met video uitgang die ik hier heb en ik heb de projector vrijdagmorgen nodig!!! Dua ls iemand me kan helpen, zeg het dan zo snel mogelijk. TNX!!!

Ik heb dus Windows 2000 en een S3 Virge GX. Ik heb de "nieuwste" drivers voor de kaart proberen installeren, maar windows behoudt steeds zijn "eigen" drivers. Probleem is dat de TV uitgang blijkbaar geen signaal geeft. Zowel met S-Video als Composite (cinch) geeft de kaart geen signaal volgens de projector. Voor alle duidelijkheid: het is de bedoeling dat de projector gewoon hetzelfde beeld geeft als mijn scherm. Dus geen Split monitor ofzo, alle uitgangen moeten hetzelfde beeld geven.

Er zijn aan de projector ook ingangen voor USB. Maar als ik hem met USB verbind aan de PC, ziet windows dat er iets ingestoken wordt, "installeert" wat drivers, en dan kan ik het device nergens terugvinden. Ook niet bij System => device manager.

Weet iemand hoe ik hem kan verbinden op een van deze manieren? De kwaliteit speelt niet zo'n rol, als het maar werkt...

TNX!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Joske Pauwels op 23-04-2003 20:31 ]

Verwijderd

USB zal waarschijnlijk voor een muis zijn, dus die kun je alvast schrappen ;)
Probeer eens te [search=s3 virge win2k drivers], ik dacht dat die combinatie nog wel eens voor problemen zorgde. Misschien is het ook wellicht handiger om eerst met een tv te testen, ivm de portabiliteit. :)

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
hmmm...

Ik heb de laatste S3 virge drivers geinstalld (er is ook een of andere site van getweakte S3 drivers die ik via de faq vond, maar die zijn enkel voor win9x)

De projector werkt zeker, ik zou gewoon een signaal uit die TV-out moeten krijgen :(

Bestaat er in Win2k niet een soort TV-out configuratiescherm of iets dergelijks? Mijn broer (van wie de S3 kaart is) zegt dat hij altijd op zijn TV (die eraan hing met cinch) enkel het beeld uit windows media player zag, maar dat ging dan wel vanzelf. (Prob is dat hij win2k gebruikte)

[ Voor 38% gewijzigd door Joske Pauwels op 23-04-2003 21:03 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als hij alleen beeld kreeg vanuit Windows Media Player,geeft de kaart ws. alleen overlay weer op de TV out (kan een instelling zijn).

Heb je al geprobeerd of hij dat wel doet?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ok, ik heb er nu een DV500 Pinnacle kaart in gestoken die via een (digitale) uitgang naar een blackbox opsplitst naar s-video, cinch etc. (deze kaart is additioneel, dus ik heb tegelijk mijn GF2mx erin zitten die geen vieo out heeft)

Ik krijg nu op mijn projector een testbeeld binnen( gekleurde vertikale balken), maar weet er iemand hoe ik gewoon de output van het scherm verzend?

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
dreeke schreef op 23 April 2003 @ 22:36:
Als hij alleen beeld kreeg vanuit Windows Media Player,geeft de kaart ws. alleen overlay weer op de TV out (kan een instelling zijn).

Heb je al geprobeerd of hij dat wel doet?
Yep, windows media player deed hij ook niets...

Prob is dat dit bij mijn broer werkte, maar das een andere pc met win98 die intussen niet meer bestaat.

Maar heeft er iemand een idee voor de Pinnacle oplossing?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ajb ipv meerder berichten na elkaar te plaatsen :)

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Sorry, ik wou hem ff quoten...

Maar zouden er hier op dit forum mensen zijn die ervaring hebben met Pinnacle?
Pagina: 1