Toon posts:

Nummermelder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent wel de nummermelders.
Ik heb hier eens over nagedacht, want het nadeel is dat je nummers moet invoeren.

Zou het geen goed idee zijn om hier een computertje met databasje aan te koppelen met alle telefoonnummers van nederland.

Zie http://www.ikhebje.nl

Als je dan een telefoontje krijgt, zoekt hij automatisch het nummer op.

De telefoonnummers zijn misschien niet helemaal legaal, maar het zou wel erg makkelijk zijn.

Zou zoiets uit te voeren zijn?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45

Zoefff

❤ 

Je bedoelt dus dat als je gebeld word, je nummerweergave het nummer doorstuurt naar een computer, die vervolgens de naam + adres erbij zoekt? Ja, dat is opzich wel handig, al weet ik niet hoe snel je het gaat gebruiken. Als je het nodig hebt, kan je het net zo makkelijk zelf ff opzoeken toch?

Bovendien, ik denk niet dat je zomaar aan die database kan komen, een soortgelijke als van www.ikhebje.nl ... Als het wel werkt, is het opzich wel grappig ja, maar echt nuttig lijkt het me niet :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

hint: mysql database van foonrip :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

nu nog een systeem dat zoveel performance heeft dat je ook de naam hebt voodat de inkomende call out timed bij KPN.

trouwens zou KPN dit niet gewoon verkopen aan bedrijven :?

[ Voor 22% gewijzigd door aardbeix15 op 23-04-2003 20:36 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
Je kunt op tel. nr. zoeken op www.telefoongids.nl maar alleen voor bedrijven! Voor particulieren is dit niet toegestaan.

En met een ISDN-kaart kun je met capimonitor en foongrep (ja is illegaal) en de cdfoongids van 1999 zoeken naar de naam bij het nummer. Dan kun je instellen dat hij alle gevonden nummers in een eigen database zet zodat ie niet elke keer op de cd-rom hoeft te kijken en onbekende nummers kun je dan zelf invoeren. En het is dan zelfs mogelijk om een monitor programma op andere Pc's in je netwerk (en zelfs internet :D) te zetten, dan stuurt capimonitor de nummer + naam naar die IP's die je ingesteld hebt.

Erg leuk speelgoed hoor :)

Je hebt alleen wel ISDN nodig

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 20:09:
http://www.ikhebje.nl

Als je dan een telefoontje krijgt, zoekt hij automatisch het nummer op.
Ware het niet dat die site hopeloze oude informatie heeft..... dus veel zin heb het niet :) Mijn telefoonnummer van anderhalf jaar terug staat er nog in, en ik denk dat allang iemand anders dat nummer heeft :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

4 letters:

S P A M ?

(ok plus leesteken :P)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Heb dat al een paar jaar draaien; een oud macje is telefoonbeantwoorder, nummermelder, kostenbeheerder / specificatie, fax verzender en ontvanger en hij houdt bij wanneer iemand gebeld heeft en wanneer ik.

Is best wel handig soms, alleen niet als je te maken hebt met #31# bellers :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1