Specsdatabse voor speaker???

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik vroeg me af of er een database voor specs bestaat???

Heb hiero namelijk een speaker liggen die ik in een subwooferkistje wil bouwen..

Een vriend van mij deed hem weg, weet er alleen niks over...

VOOR deze speaker zat er een 4Ohm 40Watt Woofer in dat kistje... die zat aangesloten op het dolby-setje op de subwoofer-uitgang.
Die uitgang was geschikt voor een 6Ohm subwoofer(staat eronder)

Ik wilde dus effe snel testen of die speaker het deed.. maar na alles aangesloten te hebben doet hij het dus niet goed.. Hij krijgt veel te weinig vermogen lijkt het.. en zodra de volumeknop omhoog gaat begint die woofer enorm te blaffen..

Maar ik kan uit de sticker van de woofer absoluut geen specs halen...

Sticker:
- OO 80612/W8
2422 257 48318
MADE IN BELGIUM
DD 00 543 5

Dit is het enige wat erop staat... Hij is afkomstig uit een witte box... iets van Studio(nogwat) 140 ofzo...

Kan iemand mij helpen?

edit:

Is het misschien goed om er nog een oud versterktje tussen te hangen? Zou dat schelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin2k op 23-04-2003 19:44 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Blaffen?? google is je vriend als je parameters wilt vinden, maar ik ben bang dat je die niet zult vinden.

Als je op een verantwoorde manier een subwoofer van die woofer wilt maken zul je wel alle parameters nodig hebben. Aangezien het om een speaker gaat zie uit een andere luidspreker gaat ben ik bang dat je die niet zult vinden.

De kast wordt dus gokwerk, je wil die oude kast gebruiken maar dat raad ik af, die is speciaal voor de driver gemaakt die erin zit, elke driver heeft een andere inhoud nodig.

Ik weet niet hoe je die woofer hebt aangesloten, maar als het een echte subwoofer uitgang is, dan geeft hij alleen een signaal op lijn niveau, hier werkt geen speaker op dus, eerst zal dit signaal versterkt moeten worden door een versterker.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59
Er zitten op dit setje standaard normale aansluitingen.. dus gewoon 6 line-outs ... 2x front 2x back 1x center en 1x subwoofer(ook dus al lineout)...

Heb was dus een woofer die in een box zat samen met een kleine tweeter.... dus die woofer zal dus als midden en laag gediend hebben...

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Ja dat zijn de pre-outs, maar om daar een luidspreker op aan te sluiten moet er nog wel een versterker tussen, of snap ik niet helemaal wat je me verteld?

Waarom wil je trouwens de woofer vervangen?

Gebruik anders de box waar hij uitkwam, weet je zeker dat je de goede inhoud te pakken hebt, veel mogelijkheden zijn er niet als je de T/S paramters van die woofer niet hebt.

Om trouwens je vraag te beantwoorden, zo'n database is er niet, voor woofers van DIY fabrikanten kun je wel wat vinden, WinISD heeft een best uitgebreide DB, maar die gegevens zijn ook op de websites van de fabrikanten te vinden.

Gegevens van jouw woofer zijn daar niet in terug te vinden.