Toon posts:

Past een Xeon II Intel koeler op een Celeron II ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Past een Xeon II koeler (socket dus) op een BX bordje waar een Celeron II op zit?
Mijn Celeron 800 wordt namelijk al 38 graden direct na het opstarten, ik heb de pc pas net dus ik weet niet of het zo hoort ? Er zit een standaard Intel koeler op.

Nu kan ik ook aan Xeon II koelers komen, maar passen deze ook hierop?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:18

LopeZ

Too much is never enough

Nee heel ander soort bevestiging. PII Xeon = slot 2 (grote cartridge dus) en je Celeron zal je vast moeten zetten via een socket 370. Ook al zit deze op een Slot 1 convertor.

Verwijderd

38 graden kan die celeron gerust hebben hoor, niks om bang over te zijn

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 19:34:
Past een Xeon II koeler (socket dus) op een BX bordje waar een Celeron II op zit?
Mijn Celeron 800 wordt namelijk al 38 graden direct na het opstarten, ik heb de pc pas net dus ik weet niet of het zo hoort ? Er zit een standaard Intel koeler op.

Nu kan ik ook aan Xeon II koelers komen, maar passen deze ook hierop?
wat is er mis met 38 graden? mijn AXP 1700+ loopt zn rondjes ook op 41/45 (idle/stress) hoor.

En nee, die koeler past inderdaad niet (andere bevestiging zoals LopeZ al zei)

Verwijderd

ja, 38 graden is mooi, je moet je pas zorgen maken bij 65 graden idle ;) (een amd maja) zoals ik
ik wil eigenlijk zeggen voor een pentium is onder de 50 graden zeker ok als ie te heet word merk je het wel ;) vastlopers spontane reboots en zo

edit: hmm, nu staat er 3 keer het zelfde: ook niet de bedoeling maar het kan maar duidelijk zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus 38 graden is normaal ?

Oke :) Dan maakt het niet zoveel uit. Ik had namelijk eerst een Duron 1200 en die werd maximaal 40 graden... dus ik vond het een beetje raar.

Ik bedoel trouwens geen PII Xeon, dat zijn slot versies. De koelers die ik kan krijgen zijn van de huidige Xeon's, de 2,8 GHz versies. Die passen dus ook niet?

Verwijderd

Volgens mij moeten die wel passen, maar kweet het niet zeker. Geloof het wel

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Je zegt 38° bij het opstarten.. Maar gaat dat nog fel omhoog? Ik denk aan een slechte warmtegeleiding tussen core en heatsink.
Pagina: 1