Condensatormicrofonen en Sounblaster Liven Platinum 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Hey,

Ik heb net met m'n domme harses een condensatormicrofoon aangeschaft omdat 'ie goedkoop was. Heb hem net met de post gekregen, blijkt dat ik een fantoomvoeding nodig ga hebben. Nu komt een dezer dagen mijn SBLive! 5.1 Platinum met Live!Drive II binnen dus misschien is niet alles verloren.

Wat research bracht boven water dat zo'n SBLive! 12V fantoomspanning kan leveren. Op de achterkant van de microfonendoos staat dat ik een 48V voeding nodig heb, maar zou het wellicht lukken met minder (zo professioneel issie nou ook weer niet: het is een JoeMeek JM27). Heeft er iemand ervaring met Soundblaster Live! en een condensator microfoon? Gaat dit werken?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dit gaat niet werken.. als je het wil laten werken moet je een goedkoop mengpaneeltje met 48 v phantom kopen bij de feedback, voor ongeveer 60 euro.. waar heb je de mic gekocht?

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Tante Feedback. Niet mijn favoriete zaak, maar hij was goedkoop. Issie goed?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JoeMeek maakt over het algemeen goeie spullen, alhoewel het niet de top is. Maar het is wel aan te raden idd 48V fantoom te gebruiken. Hoe had je die mic trouwens direct aan willen sluiten op je Livedrive? Is niet echt makkelijk zonder verloop, en niet echt goed voor je signaal. De headroom van je sblive zal ook erg beperkt zijn voor een goed dynamisch bereik.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nou, het is niet altijd gezegd dat het persé 48 volt moet zijn. Ik ken wel een aantal (professionelere) mics die het al met een 9V batterij doen. Als het echt niet gaat, kun je altijd nog zelf een voeding bouwen, hoeft volgens mij niet zo moeilijk te zijn.

Verwijderd

Ik moest even nadenken, maar een condensator mic is hetzelfde als een electret microfoon en die hebben voeding over de signaallijn nodig. De mic bevat immers een FET als actief element die de trillingen van 't condensatormembraan in spanningsverschillen omzet.

De SBLive levert 5V spanning op de mic poort om een electret te voeden, en dat is in de regel genoeg.

Echter, als jouw mic persé een fantoomspanning van 48V nodig heeft kan je HIER een schema vinden waar je 't mee moet lukken. überhaupt een goede link om eens door te lezen. ;)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 20:03

grimson

domeingrommer

Volgens mij kan je bij de Audigy2 LiveDrive switchen van microfoon soort (jumper)
Pagina: 1