[XP] 'File folder' action verpest*

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 14:34
Ok, ik heb net dus lopen spelen met de File Types (Tools -> Folder options -> File Types) en daar heb ik dus per ongeluk de action voor 'File Folder' verneukt, zodat elke keer als ik op een map met files dubbelklik ik een search window krijg terwijl ik gewoon de map wil openen als ik erop klik! :(

Nu krijg ik dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik kan wel nieuwe actions toevoegen en zorgen dat ie die action uitvoert, maar hoe open je een map dan in hetzelfde scherm? (In een ander scherm lukt wel door als action explorer.exe toe te voegen)

Verder staan deze file types wel allemaal in de registry onder HKEY_CLASSES_ROOT, maar daar kan ik file folder niet vinden (wel gewoon folder, maar dat is hem dus niet) en vanuit daar kan ik dan ook niet zo veel veranderen.

Verder kan ik op google en de search hier ook nauwelijks over vinden dus vraag ik het maar hier, want het is behoorlijk irritant :/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is een Restore hier niet sneller? Dus dat je een backup van een tijdje geleden terugzet?

En anders moet iemand met Xp even de juiste regkey hier posten :)

[ Voor 29% gewijzigd door Spider.007 op 23-04-2003 19:15 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Shagura
Spider.007 schreef op 23 april 2003 @ 19:15:
Is een Restore hier niet sneller? Dus dat je een backup van een tijdje geleden terugzet?

En anders moet iemand met Xp even de juiste regkey hier posten :)
Ik heb vandaag nogal wat aan de instellingen van windows veranderd, dus ik heb eigelijk liever dat dit anders te verhelpen is :)

Verwijderd

TweakUI van de Powertoys lijn kan de default file asociaties terugzetten. Neer te halan bij MS.

Maar alleen dat, dus als je meer verneukt heb mag je system restore gebruiken (in welk geval je een van de weinigen bent die het daadwerkelijk hebben draaien).

Verwijderd

Hij moet gewoon op find staan, maar welke actie heb je er nu aan gekoppeld dan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan zal iemand met WIndows Xp even zijn HKEY_CLASSES_ROOT\Folder hier moeten plakken. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Shagura
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 19:26:
Ik kan er alles aan koppelen wat ik wil, maar ik wil er dus juist aankoppelen dat hij die map opent in hetzelfde scherm en ik weet niet hoe dat moet.
Spider.007 schreef op 23 April 2003 @ 19:26:
Dan zal iemand met WIndows Xp even zijn HKEY_CLASSES_ROOT\Folder hier moeten plakken. :)
Volgens mij is het niet HKEY_CLASSES_ROOT\Folder want 'folder' is een andere filetype dan 'file folder'....

...

Woei, ik heb hem opgelost. Ik heb alle actions uit HKEY_CLASSES_ROOT\Directory verwijderd, waardoor hij weer gewoon z'n default action doet :)

Bedankt iig! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Shagura op 23-04-2003 19:55 ]

Verwijderd

Door Shagura - Wednesday 23 April 2003 19:40

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
liefbeertje schreef op 23 april 2003 @ 19:26:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan er alles aan koppelen wat ik wil, maar ik wil er dus juist aankoppelen dat hij die map opent in hetzelfde scherm en ik weet niet hoe dat moet.

dat moet dus door FIND als actie in te stellen...

Verwijderd

Shagura schreef op 23 april 2003 @ 19:40:
Woei, ik heb hem opgelost. Ik heb alle actions uit HKEY_CLASSES_ROOT\Directory verwijderd, waardoor hij weer gewoon z'n default action doet :)

Bedankt iig! :)
Onwijze kick... ik zat te klooien met me icoontjes en wou folders een ander icoontje geven, dat lukte niet, maar elke keer als ik nu op een folder klikte kreeg ik een search window.... Nu had ik dus alle actions uit HKEY_CLASSES_ROOT\Directory verwijderd maar hij doet bij mij niet de default action en (None) File Folder staat niet meer bij file types.

System restore werkt btw niet. Hoe zorg ik ervoor dat die gewoon die filder explored ipv search doet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer even de key zoals die hierboven staat te restoren vanaf een andere XP PC :)

Verwijderd

Tnx, probleem opgelost :) hier is de key voor mensen met hetzelfde probleem: Directory.reg

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2004 @ 10:49:
Tnx, probleem opgelost :) hier is de key voor mensen met hetzelfde probleem: Directory.reg
Ik heb het .reg bestand uitgevoerd, alleen wordt de inhoud van een drive op dubbelklik nu in een nieuw venster geopend in plaats van het huidige venster. Op mappen gaat alles gelukkig weer ok :)

Een optie om dit 'probleem' te fixen heb ik nog nergens gevonden.

Ik hoop dat het ok is om dit topic weer omhoog te kicken, mijn vorige topic is gesloten omdat ik niet echt snugger was bij het zoeken...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Probeer eens het volgende:

Ga naar Extra --> Mapopties en zet daar de radiobutton bij Door mappen bladeren op Elke map op hetzelfde venster openen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals Morax zegt is dit heel makkelijk te vinden ;) Wel de bedoeling dat je zelf het een en ander probeert voordat je je vraag hier stelt he ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Morax schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:39:
Probeer eens het volgende:

Ga naar Extra --> Mapopties en zet daar de radiobutton bij Door mappen bladeren op Elke map op hetzelfde venster openen :)
Maar die button staat wel geactiveerd :(
Pagina: 1