Files renamen als tekstfile

Pagina: 1
Acties:

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Om mijn MP3's eindelijk eens fatsoenlijke namen te geven, ben ik op zoek naar een rename-programma om alle namen in 1 keer te kunnen bewerken.

Met tag&rename heb ik het grootste gedeelte al een goede naam gegeven, maar er zitten nog veel namen tussen die niet helemaal kloppen. (Naam verkeerd geschreven, 2 spaties en dergelijke)

Jaren geleden heb ik een programma gehad waarmee je alle namen in een tekstfile kon zetten, dit in notepad of word aanpassen en dan in één keer alle filenames omzetten.

Wie kent er een programma dat dit kan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Theoretisch gezien kan je dit zelf ook doen:

• Dir /B >gegevens.txt
• Met textpad find and replace even overal een 'ren ' voorzetten en de namen twee keer neer zetten (dus asdf.mp3 > ren asdf.mp3 asdf.mp3)
• Namen in tweede rijtje aanpassen naar gewenste namen
• gegevens.txt renamen naar blaat.bat en uitvoeren

:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is een methode, maar die zou ik voor iedere directory moeten herhalen en met het maken, aanpassen , renamen en uitvoeren ben ik nog steeds enorm lang bezig. Daarom zoek ik een programma dat dit kan.

En het ergste is dat ik weet dat het bestaat, maar ik weet niet meer hoe het heet!