[JAVA] JComboBox laat array niet zien.

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:59
Ben bezig met een proggie voor mijn studie en nu loop ik tegen een probleem aan.

Even de highlights vand e betreffende code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
public String [] PLAATSEN = new String [10]; //plaatsen array aangemaakt.
JComboBox plaatsA = new JComboBox(PLAATSEN); //combobox met array die langzamerhand gevult wordt.

class Action implements ActionListener //Hangt aan een button die textfields uitleest.
{

public Action()

{
}

public void actionPerformed(ActionEvent e)
{

int plaatsnr = 0;
int i = 0;
if (e.getActionCommand().equals("Voeg Plaats Toe"))
System.out.println(e.getActionCommand());
System.out.println(plaatsI.getText());
PLAATSEN[plaatsnr] = plaatsI.getText(); //uitgelezen plaats in array plaatsen
System.out.println(PLAATSEN[plaatsnr]); //checken of er iets in de array staat.
plaatsnr++;
}

}

Als ik de betreffende array uitlees na vullen dan staan de toegevoegde plaatsnamen erin, alleen de combobox die die array moet laten zien is en blijft leeg. Wanneer ik die zelfde array van te voren gevult heb worden er wel plaatsnamen inde combobox vermeld.

Wat vergeet ik hier?

ps: mocht er meer code nodig zijn om dit probleem te beantwoorden dan hoor ik het wel.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

De combobox die heeft een comboboxmodel die gevuld wordt aan de hand van die array. Als dat model gevuld is, dan zal die zich niet meer aantrekken van mutaties op die array.

• Terror
Hmmz, dan zit ik toch vast aan dat irritante addItem gebeuren als ik het goed begrijp? (Dat wilde ik eigenlijk omzeilen :) ) Is het niet mogelijk net als bij het klussen van een gui om hem te repainten of iets dergelijks, maar dan voor comboboxen?

Ben er overigens al uit via plaatsA.addItem(PLAATSEN[i]) en een for loopje.

[ Voor 48% gewijzigd door Terror op 24-04-2003 03:12 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Terror schreef op 24 April 2003 @ 01:12:
Hmmz, dan zit ik toch vast aan dat irritante addItem gebeuren als ik het goed begrijp? (Dat wilde ik eigenlijk omzeilen :) ) Is het niet mogelijk net als bij het klussen van een gui om hem te repainten of iets dergelijks, maar dan voor comboboxen?

Ben er overigens al uit via plaatsA.addItem(PLAATSEN[i]) en een for loopje.
Eigelijk is gui nogal gecompliceerd als je niet echt thuis bent in proggen. Wat je moet doen is eigelijk de view onderdelen van de gui vergeten en werken met de gui modellen. Deze objecten bevatten de informatie die het view gedeelte laat zien. Als je iets wilt wijzigen aan de view, dan kan je over het algemeen dus bij het model terecht.

Voor Swing is dit trouwens (gelukkig) de standaard. Je hebt modellen voor JTable (TableModel), JCombobox (ComboboxModel), JTextComponents (Document), JList (ListModel) en natuurlijk nog de JTree (de TreeModel).

Als je een keer deze viewmodels onder de knie hebt, dan wil je echt niet zonder meer werken. Swing is misschien wel zo traag als de pest en ziet er zoals gewoonlijk voor geen meter uit, maar het progt verder wel heel fijn.

Verwijderd

heey, terror, vandaag laatste kans om opgave 1 in te leveren!!!...groetjes. een andere et-er ;)

• Terror
:) Helaas niet af gekregen. Maar goed, liever zelf gemaakt dan gejat. Hopelijk wordt het na de vakantie nog geaccepteerd. Hoef alleen dat korste pad nog te implementeren. Met wie heb ik het genoegen btw? :)

Verwijderd

kortseweg, het is moeilijkst van allemaal, zie boek Discrete Wiskunde, p.292, 'Dijkstra Shortest Path Algorithm', gewoon aan de hand van die pseudo code programeren :)

ik kan je wel helpen met het rest, maar Kortsteweg snap ik zelf ook niet goed. 8)7
Pagina: 1