[Word] 'steals focus' van dialoogvenster 'Afdrukken'

Pagina: 1
Acties:

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Ik vind het wat moeilijk te omschrijven maar het komt er dus op neer dat, wanneer ik bij Word op CTRL + P druk, dat het dialoogvenster 'Afdrukken' verschijnt (dat klopt) maar direct verdwijnt naar de achtergrond.
Er staat dus wel een venster te knipperen op de taakbalk. Dat moet ik eerst aanklikken en dan verschijnt het dialoogvenster 'Afdrukken'.

De feiten:
- in het verleden was dat niet het geval: dan verscheen 'Afdrukken' direct
- een vriend heeft (ook 'ineens') precies hetzelfde
maar we kunnen verder geen overeenkomst vinden
- het gebeurt alleen de eerste keer, iedere volgende keer gaat het wél goed

Een klein ongemak maar hoe irritant!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Installeer TweakUI en wijzig de instelling 'Prevent Applications from Stealing Focus' :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Helpt bij mij niet, ik heb volgens mij hetzelfde probleem.

Bijvoorbeeld bij een document dat een wachtwoord nodig heeft om te openen, als ik dit wil openen dan verschijnt Word en begint bij te flashen in de taakbalk, hierna moet ik erop klikken en dan kan ik het wachtwoord invullen waarna het document dus opent.
Hetzelfde gebeurt bij een net geopend document waar ik de woorden wil tellen...

hmmz

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je zeker dat je 'Prevent Applications from Stealing Focus' dan uit hebt staan :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ippy

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Dat helpt idd niet omdat het juist wél de bedoeling is dat de application (namelijk dialoogvenster 'Afdrukken') de focus krijgt.

Het probleem zou in theorie juist veroorzaakt kunnen worden door TweakUI (of een dergelijk programma) maar dat is in mijn geval niet geïnstalleerd.

Overigens niets ten nadele van TweakUI: perfect proggie...

• Ippy

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Verder niemand?..

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mogelijk is je printerdriver geinstalleerd met 1 of ander controleproggel, dat - zodra je een printopdracht geeft - wordt gestart om je printer te monitoren. HP en Canon leveren allebei dergelijke zooi mee. Oplossing: printerdriver de-installeren, en de native driver van XP ervoor in de plaats installeren. Is een gokje, maar zou kunnen helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 06-05-2003 17:36 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Ik heb op het moment ditzelfde probleem, bij het printen. Het stomme is dat het alleen gebeurt wanneer je wordt opstart door op een document te klikken. Als je eerst wordt opstart is er niets aan de hand :S

Het probleem bij mij is echter dat dit ook optreed als je bijvoorbeeld "Opslaan als" doet :(

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:05

Koelkasten

har har koelkast op je knar

dit heb ik ook onder office xp nadat ik mijn hplaserjet via het lan heb geconfiged computer drukt dus af naar een ip adres van de printer. voor install had ik hier geen last van na install heeft de pc hier wel last van. lijkt me dus dat het aan de printer driver scheelt

Sommige mensen....

Pagina: 1