Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, even een vraagje voor jullie? Wij zijn bezig met een marketingproject voor school en moeten voor een nieuwe mini-cd "dragers" zoeken (bv in walkman, gsm,...)
Onze vraag is waar jullie die mini-cd zouden willen integreren en welke mogelijkheden het zou moeten bieden (bv mp3, foto's,...)

Meer info: De SFFO is een mini-cd van drie centimeter grootte en een (voorlopige) opslagcapaciteit van vier gigabyte.

Alvast Bedankt
Brabbe xxx

Ik zou totaal niet weten in welke topic dit het beste wordt geplaatst dus tips zijn welkom!
;)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 18:19:
Hey iedereen, even een vraagje voor jullie? Wij zijn bezig met een marketingproject voor school en moeten voor een nieuwe mini-cd "dragers" zoeken (bv in walkman, gsm,...)
Onze vraag is waar jullie die mini-cd zouden willen integreren en welke mogelijkheden het zou moeten bieden (bv mp3, foto's,...)

Meer info: De SFFO is een mini-cd van drie centimeter grootte en een (voorlopige) opslagcapaciteit van vier gigabyte.

Alvast Bedankt
Brabbe xxx

Ik zou totaal niet weten in welke topic dit het beste wordt geplaatst dus tips zijn welkom!
;)
Ehm lees wel ff de faq door :P
3cm is de totale diameter? Zulke cd's kun je volgens mij overal wel voor gebruiken.
Mits shock proof.

Beetje een huiswerkvraag.

[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 23-04-2003 18:23 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wanneer zou je dat dan moeten introduceren?

Ik denk dat er geen toekomst is voor een nieuwe, niet herschrijfbare mediadrager.

3 CM steek je niet in iedere GSM, daarnaast heb je bewegende delen nodig om het af te spelen waardoor het relatief veel stroom gebruikt.

Er bestaan op dit moment al compact flash kaarten tot 6 GB, de prijzen blijven dalen binnen enkele jaren zal het nog maar weinig kosten. Deze technieken zijn te gebruiken met veel huidige apparaten (PDA's, digicams, telefoons gebruiken allemaal kaartjes flash geheugen) en is daraom makkelijk te implenteren. Flash geheugen is solid-state en heeft dus geen bewegende delen nodig en gebruikt minder energie, daarnaast is het herschrijfbaar.

Doordat (draadloze) internetverbindingen/netwerken steeds sneller worden zal dit het nieuwe medium zijn waar data op wordt verspreid, software, video en muziek is op dit moment ook al via internet bereikbaar dat zal in de toekomst alleen maar toenemen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:11

BaRF

bijna kerst

Johnny schreef op 23 april 2003 @ 19:23:
Wanneer zou je dat dan moeten introduceren?

Ik denk dat er geen toekomst is voor een nieuwe, niet herschrijfbare mediadrager.

3 CM steek je niet in iedere GSM, daarnaast heb je bewegende delen nodig om het af te spelen waardoor het relatief veel stroom gebruikt.

Er bestaan op dit moment al compact flash kaarten tot 6 GB, de prijzen blijven dalen binnen enkele jaren zal het nog maar weinig kosten. Deze technieken zijn te gebruiken met veel huidige apparaten (PDA's, digicams, telefoons gebruiken allemaal kaartjes flash geheugen) en is daraom makkelijk te implenteren. Flash geheugen is solid-state en heeft dus geen bewegende delen nodig en gebruikt minder energie, daarnaast is het herschrijfbaar.

Doordat (draadloze) internetverbindingen/netwerken steeds sneller worden zal dit het nieuwe medium zijn waar data op wordt verspreid, software, video en muziek is op dit moment ook al via internet bereikbaar dat zal in de toekomst alleen maar toenemen.
wel ja, ontmoedig ze maar :P hehe

nee serieus, waarschijnlijk heb je gelijk, maar gek genoeg zijn er TIG science fiction films waar nog steeds zulke media gebruikt worden :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Johnny

Johnny

BaRF schreef op 23 April 2003 @ 19:27:
[...]

wel ja, ontmoedig ze maar :P hehe

nee serieus, waarschijnlijk heb je gelijk, maar gek genoeg zijn er TIG science fiction films waar nog steeds zulke media gebruikt worden :+
Daarom is het ook science fiction, en vooral ook omdat mensen het kunnen "herkennen", als ze in films allerlei nieuwe onbegrijpelijke technologie zouden gebruiken zou het niet meer leuk zijn voor de meeste mensen.

BTW, nog even ene toevoeging, ik denk niet dat flash geheugen gebruikt zal worden voor alle data, alleen voor tijdelijke opslag. Ik denk dat in de toekomst mensen al hun data op een centrale server opslaan en die dan overal beschikbaar is, thuis, werk school, mobiele data apparaat (MDA). Men kopieert dan gewoon alle muziek van de server naar het flash geheugen van hun MDA en die dan vervolgens overal mee naar toe nemen om deze dan draadloos te kunnen delen met anderen, en als ze dan een nieuw liedje ontvangen komt dat ook weer op hun MDA terecht wat ze dan vervolgens weer kunnen syncroniseren met hun data op de server.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ter info: De data kunnen door de gebruiker zelf worden opgeslagen, afgespeeld en gewist.

Het is dan ook een marketingopdracht en we moeten een heel concept uitwerken met als opdracht de SFFO. De bedoeling is van zo origineel mogelijk te zijn en na te gaan wat jullie (onze doelgroep) graag zouden zien in de toekomst! Dus kom maar op met die Science Fiction! ;)

Een voorbeeldje de SFFO in een horloge en gebruiken als navigatiesysteem!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 20:36 ]

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 20:34:
Ter info: De data kunnen door de gebruiker zelf worden opgeslagen, afgespeeld en gewist.

Het is dan ook een marketingopdracht en we moeten een heel concept uitwerken met als opdracht de SFFO. De bedoeling is van zo origineel mogelijk te zijn en na te gaan wat jullie (onze doelgroep) graag zouden zien in de toekomst! Dus kom maar op met die Science Fiction! ;)

Een voorbeeldje de SFFO in een horloge en gebruiken als navigatiesysteem!
Er komt wel steeds meer bij... nu is het opeens een mini DVD-RW geworden.

Een horloge waar een schijfje van 3x3 cm, lijkt me trouwens niet zo'n goed idee, aangezien het horloge zelf dan nog een stuk groter zou worden.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 16:04
tja et is toch wel handig dat het horloge groter is als het een nafigatie systeem bevat anders kijkt et zo moelijk :P

Anders misschien iets voor een nieuwe gameboy ofzo?

of een compacte cd wisselaar? (of dus gewoon 3x zoveel in een wisselaar)

Of natuurlijk als opslag voor in je telefoon

enigste probleem wat je hebt met bewegende delen is overslaan en energie verbruik.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Johnny

Johnny

M1lamb3r schreef op 23 April 2003 @ 21:30:
tja et is toch wel handig dat het horloge groter is als het een nafigatie systeem bevat anders kijkt et zo moelijk :P
Ik dacht meer aan een sprekend navigatiesysteem, voor een scherm zou je horloge al veel te groot worden om iets duidelijk te kunnen zien.
Anders misschien iets voor een nieuwe gameboy ofzo?
Overkill, dan zit je met seektimes, laadtijden en meer van die ongein. Een GBA cartridge is 4 tot 8 MB, daar steek je toch geen 4 GB in? Daarnaast denk ik niet dat er een fabrikant is zie een gameboy maakt waarbij het medium standaard herschrijfbaar is. Dat lijkt me marketingtechnisch heel erg slecht voor de VERKOOP van spellen.
of een compacte cd wisselaar? (of dus gewoon 3x zoveel in een wisselaar)
Ik denk niet dat we daar echt op zitten te wachten, heeft niet echt voordelen tegenover het oude systeem. Het is alleen een beetje kleiner, maar dan moet je wel een nieuwe CD wisselaar aanschaffen. Dan kan je beter gewoon een standaard DVD met gecomprimeerde audio doen omdat die backwards compatible is en meer opslag biedt.
Of natuurlijk als opslag voor in je telefoon
enigste probleem wat je hebt met bewegende delen is overslaan en energie verbruik.
Je zegt het zelf al.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Algemene Richtlijnen voor Stuffis Generalis (22-9-2002)
We zien verders liever geen topics die alleen voor jezelf van nut zijn zoals huiswerkvragen, simpele liefdesvragen aangaande jezelf of vragen
die je met behulp van bijv. google ook terug kunt vinden.
Liever zien we een interessante discussie waar meerdere mensen wat aan kunnen hebben.
Lijkt meer op een huiswerkvraag zie de policy (Geld dus ook voor Gadgets Talk ;))

Kijk me niet kwaad aan als ik het verkeerd heb...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Philips is bezig met Portable Blue. Dit is de portable versie van de Blueraydisk die deze lente in Japan uitkomt. Blueray is de opvolger van de DVD, en in tegenstelling tot DVD en CD een rewritable standaard. Bij de voorgaande is dat achteraf pas gekomen. Op een portable Blue schijfje past ongeveer 1 GB aan data, het is de bedoeling dat deze voor 2005 uitkomt. De schijfjes zullen ongeveer 1 dollar gaan kosten, de prijs van de drive zal wel hoog zijn, maar komt er waarschijnlijk als compactflash compatible formaat. Mooi voor in bestaande apparaten dus!

Mijn vraag is, komt Philips hier niet veel te laat mee?

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 22:34:
Mijn vraag is, komt Philips hier niet veel te laat mee?
Ik denk het wel. 2005 is nog bijna 2 jaar.

De prijzen van Flash geheugen dalen steeds verder en de capaciteit blijft toenemen. Daarnaast is compactflash op dit moment al het grootste medium en is SD er voor kleinere apparaten en dat is zelfs al te groot want nu hebben we alweer SD-mini en xD picture cards.

Pagina: 1