Toon posts:

PC A ziet PC B, maar PC B ziet PC A niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je al in de titel kon lezen heb ik een probleempje met mijn netwerk, want PC A ziet PC B, maar PC B ziet PC A niet. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar nix helpt.

M´n pc´s draaien op win xp pro en ze zijn met elkaar verbonden met behulp van een sweex broadband router.

Ik hoop dat jullie oplossing weten! In de search werd ik niet echt wijzer. In ieder geval alvast bedankt voor reacties.

Verwijderd

kan je pingen?
heb je de zoekfunctie al geprobeerd om op computer te zoeken?
zijn alle netwerkonderdelen geinstalleerd?
enz...

kortom ben wat duidelijker

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Internet delen doet het en heb zo ver ik weet alles geinstalleerd. Ook heb ik de zoekfunctie geprobeerd, alleen dan zegt ie dat er geen resultaten zijn

Ik kan ook verbinding met de router krijgen. Het lampje op de router brand ook, dus er is wel iets van datauitwisseling.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:41 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Even een anekdote:
Ik heb mijn pc waar vroeger de kabel op binnenkwam nu ook achter een router hangen.
En wat ik ook deed, ik kon niet vanaf een andere pc op mn shares komen op die pc.
Toen herinnerde ik me: omdat die pc dus direct aan @home lag, heb ik File and Printer Sharing afgezet. Moraal van dit verhaal: Kijk even of het aan staat :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je moet ook wel een drive of iets dergelijks gedeeld hebben, geloof ik.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard de drives gedeeld. Ook heb ik de file en printer sharing uitgezet maar ik blijf zonder resultaat.

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:03

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Kun je wel PC A pingen vanaf PC B?

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Gast account aan?

staat er een dollarteken voor achter de share in computerbeheer?

je hds zit windows altijd als share van de admin voor de andere accounts, dus dan krijg je bijvoorbeeld WINDOWS$ als share-naam in computerbeheer, wat een wachtwoord aanduid.

je gedeelde map staat daar ook tussen, en die moet dus zonder dollarteken zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door G33rt op 24-04-2003 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gast account staat uit
Internet kan ik bv wel delen

Als ik in venster \\pcb intyp zegt ie dat ik mogelijk niet de juiste machtigen voor deze netwerkbron heb. Verder staat er nog iets van aanmeldingsfout en gebruikersaccountbeperking

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08

Dido

heforshe

Heb je niet heel toevallig een firewall op PC A zo ingesteld dat ie geen connecties vanaf PC B accepteert?

(Heeft mij een keer een dag gekost om te bedenken dat Zonealarm zijn werk gewoon deed |:( , moest natuurlijk alle PC's in het trusted domain zetten)

Wat betekent mijn avatar?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 12:50:
Als ik in venster \\pcb intyp zegt ie dat ik mogelijk niet de juiste machtigen voor deze netwerkbron heb. Verder staat er nog iets van aanmeldingsfout en gebruikersaccountbeperking
klinkt inderdaad als firewall, zoals Dido zei.

Verwijderd

Onzin, ik heb verkeerd gelezen :z

Je Gast-account moet aan! Je kunt ev. op de 'server' een account aanmaken met dezelfde naam en wachtwoord als de 'client'. Hiermee kun je controleren of het aan de netwerkinstellingen of aan de machtigingen ligt.

En inderdaad, als je zover bent dat je die melding krijgt, staat file- and printsharing wel aan!

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de firewall op disable, krijg ik nog steeds geen toegang.
Ook met de gastaccount aan.

Maar ik kan die pc inmiddels wel vinden. Alleen staat er bij map "onbekend" en krijg ik de volgende melding:

(pca is de pc waarmee ik met pc b toegang wil krijgen)

\\pca is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegansmachtigingen hebt.

Aanmeldingsfout: gebruikersaccountbeperking. Mogelijke oorzaken hiervan zijn: geen lege wachtwoorden toegestaan, beperkingen van aanmeldingstijden, of een beleidsbeperking is van toepassing.

Verwijderd

Kijk eens naar je waarden in je systembeheerder tooltje
Wie weet kan je wat interessants ontdekken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 13:38:
Kijk eens naar je waarden in je systembeheerder tooltje
Wie weet kan je wat interessants ontdekken.
Ja wie weet :?

Maak is op beide computers dezelfde inlognaam en wachtwoord aan.
Mischien wil het dan. ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 14:17:
[...]

Ja wie weet :?

Maak is op beide computers dezelfde inlognaam en wachtwoord aan.
Mischien wil het dan. ?
Heb ook al geprobeerd maar had ook geen effect....

Verwijderd

Topicstarter
YESSS!!!!!

Hij doet t!!!!

T was lang knutsele, maar het is me uiteindelijk op deze manier gelukt:
Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Lokale Gebruikers en groepen --> Gebruikers --> Gast --> Lid van --> Toevoegen --> Geavanceerd --> Nu zoeken --> Administrators --> OK --> Gasten verwijderen.

Iedereen trouwens bedankt voor reacties!!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Gast lid gemaakt van Adim groep :? LOL

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ow ja als admin heeft ie zeker wel rechten tot die map

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

Stewie!

Keen must die!

Is dit een oplossing????

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154