Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

draagbaar geluidssysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Ik ben met een paar vrienden van plan om (voor een hockeytournooi) een soort van mobiel soundsysteem te maken.
Ik heb al wat research gedaan maar heb nog niet al mijn vragen zijn beantwoord.

Het plan is als volgt:
Als afspeelmogelijkheid gebruiken we 2 oude cdrom spelers.
(deze hebben we al, en ze hebben beide een "play&foward"-knopje).
Als voeding gebuiken we 2 autoaccu's.
En als speakers hebben we 2 maal 60 Watt.

Nu hebben de cdromdrives als uitgang waarschijnlijk nooit voldoende power om deze boxen aan te sturen.
Moeten we nu een extra versterkertje er tussen zetten?
En wat kunnen we hiervoor het best gebruiken?

De cdrom spelers draaien op 12 en 5 volt.
Om de spanning uit de accu omlaag te krijgen hebben we dus iets nodig.
In eerdere posts lees ik steeds datje hiervoor een "8705" nodig hebt!
Wat houdt dit precies in? Kan ik hiervoor ook gewoon een afgesteld potmetertje gebruiken?

Revolution!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:02
misschien niet zo leuk maar gewoon een draagbare radio met batterijen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
zoveel moeite voor iets wat gewoon in de winkel te koop is (hint http://www.jvc.nl/ > boomblaster) of natuurlijk een ander merk :)

Verwijderd

hmm zoiets wil ik ook gaan maken. Ik heb er op CO een topic over lopen. Op CO (www.circuitsonline.net). Ik wil 2x 10 watt versterkers gaan gebruiken. Bij mij komen er alleen 2 tweeters en een woofer aan. Ik wil alles poweren met een 12 volt accu omdat ik toch een mp3 speler als speler gebruik hoeft het voltage niet zo precies te zijn. Bij jou moet dat wel dus dan kan je het beste zo'n 7805 en 7812 gebruiken (zeg ik zo uit m'n hoofd hoor). Die passen zichzelf namelijk aan als je bronspanning veranderd.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:17

Houston3

ole

als je 2 autoaccus gebruikt lijkt het me toch niet echt draagbaar ( ''mobiel'' ) meer :| je kan zo in de winkel een draagbare radio/cassette/cdspeler kopen, lijkt me nog goedkoper ook

[ Voor 5% gewijzigd door Houston3 op 23-04-2003 19:39 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ik zie het ook niet wat het meer zou kunnen als een gewone radio, eerder minder want je hebt geen display, kan niet spoelen etc..
gewoon wat audio cd's :s

Verwijderd

Dit is wat hij, wil.. :) (geloof ik)

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:29
uhm hallo, antwoord gewoon op zijn vraag en ga niet zijn idee afkraken. Het is gaaf om te doen en dan om te zeggen dat je het zelf gemaakt hebt. dus geen onzinning gelul meer!

Verwijderd

Vergeet niet dat je dan bij de meeste cd's die nieuw uitkomen zit met die beveiliging als je cd-ROM lezers hebt. Dan leest hij gewoon nix

Verwijderd

hoeveel tijd moet je vullen ?
als je een flinke installatie neerzet is je accu zo leeg !

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 17:28 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 14:26
1) 2 accus is NIET mobiel :)
2) Beveiligingen die de cd-rom speler niet speeld
3) Waar wil je dit in gaan bouwen?

Kortom slecht idee vind ik, en hockey ook ;) (vind he)

Verwijderd

Hmm... Pas het een beetje aan, gebruik een autoradio, geen gekloot met voltages, je hebt al een versterker erin en als ie een cdspeler dr in heeft heb je ook geen cdromspelers meer nodig. Heeft ie die niet gebruik je een discman of een mp3 speler, die dingen zijn altijd wel ergens te vinden.

Verwijderd

En mischien zonnepanelen als voeding met accu's tegelijk?
Versterkers kun je uit oude wekkers slopen.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:31
wat we op scouting doen: kist maken, autoaccu en autoradio erin, boxen erbij en klaar. cd speler e.d moet ook allemaal kunnen. makkelijk, draagbaar.

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Hmm, misschien heb ik me inderdaad beetje vergist in de mobiliteit ervan :-).
Ik ga maar eens op zoek naar oude autoradio's!

Revolution!

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Inderdaad, dat was ook wat ik dacht toen ik de openingspost las. Autoradio, 1 accu, oude auto speakers. :) Ga eens op de lokale autosloop kijken. Voor een paar euro kun je daar wel een complete radio bouwen :)

dude... wait... what...

Verwijderd

Het enige wat me niet goed lijkt aan het systeem zijn de cd-romspelers. Ten eerste heb je de beveiligde cd's waar al over gesproken werd, ten tweede kun je niet fatsoenlijk tracks wisselen, op pauze zetten, enz.

Je zou er wel een PICje en een controlepaneeltje aan kunnen hangen dat dan via de IDE-kanalen de boel aanstuurt, en eventueel via twee transistoren het volume digitaal kan regelen (zo kun je ook laten faden tussen de twee spelers) e.d., kijk, dan heb je een systeem waar je erg trots op mag zijn :D
Je kunt dan ook via dat PICje de spelers op 1x/2x locken zodat je niet twee lompe stofzuigers hoort als je een track aanzet.

Maar aan de combinatie van jouw huidige kennis van electronica en de deadline te zien zal dit wel niet (op tijd) lukken...

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 19:58:
Vergeet niet dat je dan bij de meeste cd's die nieuw uitkomen zit met die beveiliging als je cd-ROM lezers hebt. Dan leest hij gewoon nix
dat hebben ze geprobeerd, maar dat mogen ze niet doen..
want dan zou je je cd's waar je dik voor betaald niet eens in je pc kunnen luisteren...

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 16:41

lytjepole

Schier?

pyrox schreef op 23 april 2003 @ 18:14:
Nu hebben de cdromdrives als uitgang waarschijnlijk nooit voldoende power om deze boxen aan te sturen.
Moeten we nu een extra versterkertje er tussen zetten?
En wat kunnen we hiervoor het best gebruiken?
Als ik dit zo lees lijkt het me handiger om ergens een of ander draagbaar ding te regelen en niet voor zelfbouw te gaan.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Pagina: 1