[lmule]geheugen loopt vol

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik heb zojuist lmule geinstalleerd (eerst de wxGTK + devel geinstalleerd) en daarna lmule 0.26d alles rpm. Als ik lmule nu opstart gaat alles goed (totaal geheugen ongeveer 200 MB van de 512 MB + 500 swap). Connecten lukt ook nog prima, maar als ik ga zoeken, gaat mijn geheugen helemaal vollopen (eerst mijn swap en daarna mijn gewoon geheugen) totdat ie niet meer vooruit te branden is en ik niks meer kan doen behalve lmule killen (als dat nog lukt...) Anders ctrl+alt+del om opnieuw op te starten.
De RPMs zijn van http://www.imoqland.com/rpms/ en zijn RedHat RPM.

Wat kan hier de oorzaak van zijn. De GoT-search geeft niks en ook Google ("lmule memory" en "lmule geheugen") geeft ook niks.

Mandrake 9.1
512 geheugen, 500 swap
lmule 0.26d
wxGTK 2.40
verbinding = T3 (4MB/s up en download)

[ Voor 7% gewijzigd door Paultje3181 op 23-04-2003 18:13 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Brak antwoord:
compileer lmule zelf. 1.13C (en trouwens ook de .11 en .12) lopen voortreffelijk.
Ik heb nooit een memory leak gehad, ook niet na dagen lopen (zucht, ik heb dan ook geen T3 lijntje ).

Note: er is ook een versie 1.2 (van gisteren! ). Leuk om te testen :)
wxGTK is de enige dependency zover ik weet.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=72535

Het versienummer .26d is het "onderliggende" versienummer van Emule.

[ Voor 15% gewijzigd door AlterEgo op 23-04-2003 18:29 ]

• Paultje3181
Ik heb 'm nu zelf gecompileerd, maar ik kan nu niks vinden... Ik word wel gezien, want anderen hebben bij mij gedownload. Versie 1.20

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Vergeet ook niet met top of ps te controleren of het wel Imule is die zoveel geheugen trekt.

• Paultje3181
heb ik met top gedaan. En het is inderdaad lmule die het doet... Maar nu dus niet meer. Maar nu krijg ik dus geen resultaten te zien.

Het schijnt dus een bug te zijn in lmule

[ Voor 15% gewijzigd door Paultje3181 op 23-04-2003 22:21 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:48
Dat lijkt me inderdaad duidelijk wel een bug in lmule...tja, andere versie proberen dan maar, zelf compileren, etc.

Verder weinig aan te doen, als een programma al je geheugen gaat jatten, dan gaat die computer niet al te vlotjes meer nee ;(

Verwijderd

Ik heb afentoe hetzelfde probleem. Zoeken met Lmule gaat meestal niet goed. Voor de rest werkt het goed. Dus vanaf nu zoek ik met jigle en copy de links gewoon direct in Lmule. Beetje crappy workaround maar je moet iets :)

• Paultje3181
Die bug is niet echt een bug. Er is vantevoren geen configuratie en er is niet bekend wat weergegeven moet worden. Rechtsklik op de grijze balk en dan aangeven wat je wil zien, bijvoorbeeld file, size, enzo. Verder werkt het nu prima. Alleen niet echt heel erg snel. Even andere servers zien te vinden.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Dat memory leak blijft (bij mij iig), ook na zelf compileren. Het gebeurt wanneer je een search doet met veel resultaten. Andere bug: mijn tmp dir blijft geshared, hoe ik het ook instel.

Systeem

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1.20 heeft een memory-leak zo groot als de Noordzee :7
1.13(c) is in mijn handen de minst onstabiele, soms kun je er ook mee zopeken zonder dat ie vastloopt.

vandenberg, het sharen van de temp is volgens mij geen bug maar een feature.
Emule doet dat ook.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Je hebt gelijk (opgezocht op de emule-site). Ergens anders vond ik eerder dat je dat nu juist niet moest doen, maar goed. Bedankt voor de tip over 1.13c (ga ik misschien nog proberen). Ik hoop dat een volgende versie beter wordt, anders wordt het weer kazaalite @ wine (als dat later onder RH9 tenminste weer aan de praat te krijgen is). Dat was op zich een stabiele combinatie.

[ Voor 6% gewijzigd door vandenberg op 26-04-2003 17:42 ]

Systeem

Pagina: 1