Website fullscreen (zonder toegang tot de rest van de pc)

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Er wordt binnenkort een reunie van onze familie gehouden en daarvoor is ook een website ontwikkeld.
Nu wil ik tijdens die reunie de website op een computer in de zaal toegankelijk maken voor publiek.
Het probleem is: hoe krijg ik het fullscreen en zo dat de mensen nergens anders meer bij kunnen zodat ze geen dingen kunnen wijzigen.
Dat dus CTRL+ALT+DEL niet meer werkt enzo.
Zij daar speciale programma's voor om websites in openbaren ruimtes op computers zichtbaar te maken.
Het zou eventueel kunnen met het programma wat door Win98 gebruikt wordt voor de Tour, maar daar werkt CTRL+ALT+DEL nog wel en dan kunnen ze het afsluiten en bij de rest van de instellen, en dat willen we niet.

Kan dat :P

Verwijderd

met F11 in fullscreen zetten en de keyboard eruit trekken....

Helemaal 100% foolproof bestaat niet.

• Exigence
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 17:52:
met F11 in fullscreen zetten en de keyboard eruit trekken....

Helemaal 100% foolproof bestaat niet.
Dat is niet de bedoeling, misschien komt er ook een gastenboek bij dus er moet een toetsenbord aan, en die F11 fullscreenfunctie is weg te klikken.

Zijn er ook programma's waarmee je CTRL+ALT+DEL (of andere toetsen) kunt uitschakelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 23-04-2003 17:55 ]

Verwijderd

gewoonvan een knoppix cd booten. voor alleen internetten heb je tenslotte geen windows nodig.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

novell geen oplossing :?
dat hebben ze bij ons op school ook en het werkt redelijk.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:20
Je kon geloof ik ook een soort kiosk mode draaien van IE. dan moest je - k ofzo in de opstartparameter zetten.

Ik heb het hier ergens gelezen dus moet je ff zoeken.

Ah heb het al:

Het is gewoon het volgende in XP:
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" -k

Dat ff draaien in uitvoeren/run.

Das trouwens nog wel af te sluiten met alt-F4 en dus ook met ctrl-alt-del...

[ Voor 41% gewijzigd door Master__R op 23-04-2003 17:58 ]

• Exigence
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 17:55:
gewoonvan een knoppix cd booten. voor alleen internetten heb je tenslotte geen windows nodig.
Daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat we moeten zorgen dat ze niet bij de rest van de instellingen kunnen komen, en dat ze bijvoorbeeld de pc niet kunnen uitzetten. Het gaat niet om het OS of iets dergelijks hoor.
En het is ook niet online, die website draait locaal op die ene computer, dus ze moeten ook geen bestanden kunnen deleten enzo.
De rest van de pc moet helemaal afgesloten zijn voor "publiek" en de pc moet alleen uit kunnen door de aan/uit knop of door de stroom eraf te halen.
Eerst eten :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 23-04-2003 17:59 ]

Verwijderd

erik9287nl schreef op 23 April 2003 @ 17:57:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat we moeten zorgen dat ze niet bij de rest van de instellingen kunnen komen, en dat ze bijvoorbeeld de pc niet kunnen uitzetten. Het gaat niet om het OS of iets dergelijks hoor.
En het is ook niet online, die website draait locaal op die ene computer.
dat bedoel ik ook. je start gewoon op met een knoppix cd, en laat ze gewoon via netscape of de konquerer ofzo internetten. vervolgens stel je met de hand alle rechten shit ed in. vijf/tien minuten werk, en niemand die aan je instellingen zit
edit:
je normale os is immers niet eens geladen ;)

(behalve iemand die echt veel van computers weet, maar die hou je toch niet tegen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 18:01 ]

Verwijderd

jat ff het script van "www.zetveronicaop11.nl" ..
misschien is dat iets? wel fullscreen iig ..
misschien kun je er wat mee ..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet kan dat alleen met registry-aanpassingen. Ik heb het wel eens gezien (op school bijv), maar hoe ze het hebben gedaan is me nog een raadsel. Overigens gebruikten ze daar netscape, misschien heeft die wel oplossingen.
En probeer anders eens de tips op www.jsiinc.com

Probeer eens: http://www.jsiinc.com/suba/tip0000/rh0050.htm

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 23-04-2003 18:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

het knoppix boot cd'tje is idd een goede oplossing!
succes

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-09 22:06

jw

je kunt toch ook i.p.v. je explorer.exe iexplorer.exe laden (wel eerst een backup maken van system.ini (ik geloof dat het daarin stond) )

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Gebrui WindowsXP en bouw die PC volledig dicht m.b.v. group policies. Kan je ook de CTRL-ALT-DEL me uitschakelen en drives ontzichtbaar mee maken en noem maar op.

Op http://www.microsoft.com/technet staat ergens een document hoe je een PC moet configureren als Kiosk PC

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Je kan naar mijn mening 2 dingen doen:

- de pc zoveel mogelijk dicht knijpen dmv policies (met bijvoorbeeld poledit)
- in de system.ini de iexplorer.exe laten starten in plaats van explorer.exe, let hierbij wel op dat je er een soort loop van maakt, dat wanneer iemand internet explorer weg klikt hij direct weer gestart wordt ;)

succes

Verwijderd

sorry dubbel post, het lijkt wel of GOT momenteel last heeft van storingen :S

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 18:45 ]

Verwijderd

probeer eens protectZ te downloaden van www.actualsecurity.com (de shareware versie dan). Daarmee kan dit probleempje wel mee oplossen

• Exigence
  • Nu online
Dank voor de reacties, ik zal dit weekend even wat suggesties uitproberen.
Maar kun je met die knoppix boot-cd ook ctrl+alt+del enzo instellen, zodat dat niet meer werkt.
Heb niet zoveel verstand daarvan namelijk.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
erik9287nl schreef op 23 April 2003 @ 20:52:
Dank voor de reacties, ik zal dit weekend even wat suggesties uitproberen.
Maar kun je met die knoppix boot-cd ook ctrl+alt+del enzo instellen, zodat dat niet meer werkt.
Heb niet zoveel verstand daarvan namelijk.
Volgens mij, maar ik heb dan ook niet zoveel *nix ervaring ;), is C-A-D iets dat niet standaard bij linux zit. Zal dus standaard al wel uit staan en anders is het vast wel uit te doen :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Yep, Linux/Unix heeft security. shutdown mag alleen door user 'root' gedaan worden, dus daar is een password voor nodig. ctrl-alt-delete is idd. optioneel (in te stellen door root), maar doet de shutdown zonder password.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Exigence
  • Nu online
Dan is er nog wel een probleem, kan iemand dan ook niet het browservenster afsluiten.
En nog een probleem, ik heb een modemverbinding en Knoppix moet je downloaden (toch :? )

Verwijderd

het is vrij simpel eigelijk gebruik de kiosk mode van explorer en gebruik onder de toetsten ctrl-alt-delete een stukje plakband of zo'n strip (taile strip of hoe heet zo'n ding, wel een smalle gebruiken natuurlijk) die je vast trekt en niet meer open gaat ze kunnen die toetsen dan niet meer gebruiken. en zonder alt heb je aan f4 ook niets. hebben zo ook hier in de bieb in almelo gedaan best handige oplossing.

zorg dan wel dat je pagina zo is ingericht dat ze altijd terug kunnen komen op de startpagina anders eenmaal in het gastenboek dan komen ze niet meer terug dus altijd ff een linkje plaatsen aangezien in de kios mode niet op vorige kunt klikken die boven in de balk staat normaal

dus gewoon toetsen even eruit wippen en dan een stripje eronder zetten zodat ze er wel zijn maar niet in te drukken zijn. trouwens moet je toetsen bord het wel aankunnen natuurlijk. en volgende dag ff weer omhoog wippen en stripjes eruit halen.

een briefje met "niet kloten met de pc" wil ook wel eens helpen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 17:01 . Reden: typ fouten en wat extra info ]

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kun je niet gewoon een restore point oid aanmaken wat je dan na afloop van het "feest" terug kan zetten?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

Sabbi

je denkt aan mij.

http://www.lighttek.com/talisman.htm

Talisman, alternatieve shell die ook beveiligd kan worden zodat je bv alleen iexplore kan draaien...
- Protected interfaces for Hotels, Schools, Universities and other organizations where the limited set of accessible programs is necessary. 

[ Voor 36% gewijzigd door Sabbi op 24-04-2003 17:34 ]

Verwijderd

erik9287nl schreef op 24 april 2003 @ 16:46:
Dan is er nog wel een probleem, kan iemand dan ook niet het browservenster afsluiten.
moet je even zoeken met google. zijn wel scriptjes die dat voorkomen. met gebruikersrechten kom je in linux ook een heel eind. maar stel dat ze het afsluiten, so what? kunnen ze nog niets verneuken.
En nog een probleem, ik heb een modemverbinding en Knoppix moet je downloaden (toch :? )
iedere pc winkel heeft hem liggen en ze willen vast wel ff een kopietje draaien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Heel simpel misschien: Pak een elcheapo oud toetsenbord, sloop die los, en "demonteer" de CTRL en ALT toetsen... Heb je toch niet nodig ;)

Stukkie papier ofzo ertussen, weet ik wat, wees creatief ;)

Site fullscreen laten draaien, en klaar.... Geen afsluitknop te bekennen (= fullscreen) en alt-f4 of ctrl-alt-del enz werkt ook neit, want die toetsen doen t gewoon niet meer

Je kan wel moeilijk gaan doen, maar voor die ene keer zou ik gewoon ff een toetsenbordje tweaken. Zelf natuurlijk wel een 100% operationeel keyboardje achterwege houden voor als er iets is natuurlijk

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 24-04-2003 19:36 ]

Verwijderd

DJSmiley schreef op 24 april 2003 @ 19:35:
Heel simpel misschien: Pak een elcheapo oud toetsenbord, sloop die los, en "demonteer" de CTRL en ALT toetsen... Heb je toch niet nodig ;)

Stukkie papier ofzo ertussen, weet ik wat, wees creatief ;)

Site fullscreen laten draaien, en klaar.... Geen afsluitknop te bekennen (= fullscreen) en alt-f4 of ctrl-alt-del enz werkt ook neit, want die toetsen doen t gewoon niet meer

Je kan wel moeilijk gaan doen, maar voor die ene keer zou ik gewoon ff een toetsenbordje tweaken. Zelf natuurlijk wel een 100% operationeel keyboardje achterwege houden voor als er iets is natuurlijk
goede kopie ;) (zie aantal berichten boven)

Maar het gebruik van oude toetsenbord was wel inzichtvol en een goede aanvulling op mijn verhaal ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 20:15:
[...]

goede kopie ;) (zie aantal berichten boven)

Maar het gebruik van oude toetsenbord was wel inzichtvol en een goede aanvulling op mijn verhaal ;)
Wh00ps, had topic niet goed gelezen. Sorry, idee is dus (C) Ghost_nl 8)7

Verwijderd

die -k optie is echt ideaal, zeker in combinatie met de juiste policy! Ik ga ook eens experimenteren...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 16:17

qless

...vraag maar...

Knoppix kan idd heel goed ( of gewoon linux installeren op je hdd ).

Bij de huidige C'T zit Knoppix op cd erbij (C'T != computer totaal)

C-A-D kun je inderdaad uitschakelen onder elke linux. Ook kun je automagisch laten inloggen enzovoort.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

erik9287nl schreef op 24 April 2003 @ 16:46:
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 18:56:
iedere pc winkel heeft hem liggen en ze willen vast wel ff een kopietje draaien.
qless schreef op 25 April 2003 @ 11:46:
Bij de huidige C'T zit Knoppix op cd erbij (C'T != computer totaal)
ja klopt, zag het ook vanmiddag @ tankstation.

*gunheads mammie is hcc-lid en we hoeven geen 2 pc bladen abo's. anders had ik het wel geweten O-)

• ajouin
  • Laatst online: 20-11-2025
of
harde schijf in bios uitschakelen en
win98 draaien vanaf ramdisk
http://users.pandora.be/racer/ramdisk/

Verwijderd

Mensen wat een vage oplossingen allemaal, die allemaal stuk voor stuk zullen werken, maar toch vind ik mijn oplossing samen met die van DJSmiley ;-) de makkelijkste..... jullie denken allemaal veel te moeilijk.... (hoewel kl#ten met je pc erg leuk is maar niet voor of vooral na een leuk feest voor de drinkers onder ons)

zie bijna onderste post onderaan eerste pagina.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Als je delphi kan kan je het zelf heel simpel programeren.
En verder heb je dacht ik wel tools die system keys kunnen afzetten.
Moeje effe googelen.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1