mijn vader heeft een pc met athlon 2400+ erin, omdat er een fan nogal veel lawaai maakte en hij dat dat het de fan van de processorkoeling was heeft hij die eraf gehaalf, en hangt die nu ergens los in de kast. ik vond het erg riskant, en ging kijken bij de bios naar system health. 38 graden. mijn vraag nu -> hoe kan dat? wat zorgt ervoor dat hij daad werkelijk maar 38 graden word en niet een 70/80 graden? ligt dat aan de processor? of zijn de temp metertjes verkeerd? of is deze manier van koelen gewoon heel goed *betwijfel het*
het koelblok zit dus nog op de processor, en de ventilator hang er tegenover over een staafje van de kast. kast is open. geen casefans ofzo.
wat raden jullie aan? het zo laten? mijn pa heeft van de open kast weinig last, of toch dichtmaken en de koeler weer op het koelblok?
de irriterende ventilatoren zijn die van de HD, die moeten dus eigenlijk ook eruit, en vervangen -> garantie nog geldig
het koelblok zit dus nog op de processor, en de ventilator hang er tegenover over een staafje van de kast. kast is open. geen casefans ofzo.
wat raden jullie aan? het zo laten? mijn pa heeft van de open kast weinig last, of toch dichtmaken en de koeler weer op het koelblok?
de irriterende ventilatoren zijn die van de HD, die moeten dus eigenlijk ook eruit, en vervangen -> garantie nog geldig
“An elephant is a mouse with an operating system”