athlon 2400+ passief koelen?!

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
mijn vader heeft een pc met athlon 2400+ erin, omdat er een fan nogal veel lawaai maakte en hij dat dat het de fan van de processorkoeling was heeft hij die eraf gehaalf, en hangt die nu ergens los in de kast. ik vond het erg riskant, en ging kijken bij de bios naar system health. 38 graden. mijn vraag nu -> hoe kan dat? wat zorgt ervoor dat hij daad werkelijk maar 38 graden word en niet een 70/80 graden? ligt dat aan de processor? of zijn de temp metertjes verkeerd? of is deze manier van koelen gewoon heel goed *betwijfel het*
het koelblok zit dus nog op de processor, en de ventilator hang er tegenover over een staafje van de kast. kast is open. geen casefans ofzo.

wat raden jullie aan? het zo laten? mijn pa heeft van de open kast weinig last, of toch dichtmaken en de koeler weer op het koelblok?

de irriterende ventilatoren zijn die van de HD, die moeten dus eigenlijk ook eruit, en vervangen -> garantie nog geldig

“An elephant is a mouse with an operating system”

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08
Gewoon ff cpuburn draaien ;)

mja mij lijkt het dat dit probs gaat geven.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Elephtera
cpuburn=?

en het koelblok voelt wel koel aan, dus het koelblok is een 35-40 graden...

[edit] cpuburn gevonden: http://users.ev1.net/~redelm/

[ Voor 29% gewijzigd door Elephtera op 23-04-2003 17:53 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

elephtera schreef op 23 april 2003 @ 17:52:
cpuburn=?

en het koelblok voelt wel koel aan, dus het koelblok is een 35-40 graden...
Tja, het kan allemaal wel :)

Blijkbaar is de airflow in die kast dusdanig goed dat dat ding het verder goed trekt zonder extra cooling dan de case-cooling.

Toch zou ik die procfan er lekker op terugzetten, maar dan op 7 of desnoods 5 volt...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

een passief gekoelde XP2400+ van 38 graden. Wil ik wel eens weten wat voor heatsink erop zit. Want tenzij er een casefan op gericht staat lijkt me dat hoogst onwaarschijnlijk.
Met een doorsnee heatsink+ fan haal je dat nog niet.

Weet je zeker dat dat niet de casetemperatuur is?

Maar als het stabiel werkt, en stiller is, zou ik zeggen. Lekker houden zo.

[ Voor 13% gewijzigd door martijn12345 op 23-04-2003 18:18 ]

Geen inspiratie

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
elephtera schreef op 23 April 2003 @ 17:46:
[...]

de irriterende ventilatoren zijn die van de HD, die moeten dus eigenlijk ook eruit, en vervangen -> garantie nog geldig
Een HD heeft zelf geen ventilator. Als deze al gebruikt wordt zit deze aan de buitenkant erop/ertegen. Wat je hoort is de motor die de harde schijf (neem dit letterlijk) in je HD rond draait. Normale HD's van tegenwoordig hebben geen ventilatie nodig, dus als deze erop gebouwd zit kan die er best af. Maar je motor eruit slopen... :+

Verwijderd

Ik denk niet dat dat kan. Wat voor heatsink heb je wel niet dan ? En staat er idd niet recht een casefan op?

Ik zou die fan maar op 5 V laten draaien, iets meer zekerheid, en bijna geruisloos.

• budi
  • Laatst online: 22:39
Ik denk dat de CPU zo koel blijft vanwege een combinatie tussen een open kast en het feit dat hij in rust een stuk minder heet wordt. Je kan de fans ook op 7 volt laten draaien door het draadje van de plus (+) op het gele draadje van een voedingsstekker aan te sluiten en de min (-) op het rode draadje.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

mijn vader heeft een pc met athlon 2400+ erin, omdat er een fan nogal veel lawaai maakte en hij dat dat het de fan van de processorkoeling was heeft hij die eraf gehaalf
No offence maar ik vindt dat je maar een beetje een rare vader hebt hoor. Omdat ie lawaai maakt haal je zomaar effe je CPU Fan eraf????

Denkt je vader soms dat dat ding er voor de lol opzit??? Gauw terug doen dat ding!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 11:37

BaRF

bijna kerst

dual-zip schreef op 23 April 2003 @ 20:24:
[...]

No offence maar ik vindt dat je maar een beetje een rare vader hebt hoor. Omdat ie lawaai maakt haal je zomaar effe je CPU Fan eraf????

Denkt je vader soms dat dat ding er voor de lol opzit??? Gauw terug doen dat ding!
lol, vaders...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• budi
  • Laatst online: 22:39
dual-zip schreef op 23 April 2003 @ 20:24:
[...]

Het zal vast wel iets anders gegaan zijn dan zoals hij beschreef en bovendien ben je toch niet raar als je niet zoveel verstand van computers hebt? Misschien is het (ook no offence) vreemder als je als vader zomaar een computer open maakt als je er geen verstand van hebt! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar ook al als je geen verstand hebt haal je niet zomaar ergens een fan vanaf!
Beetje fout geformuleerd :P :+
Ik bedoel als je ergens geen verstand van hebt haal je niet zomaar ergens een FAN vanaf :o

Komop zeg! :P

Die forumulering blijft wazig! :P

[ Voor 53% gewijzigd door Glashelder op 23-04-2003 20:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het lijkt me toch raar dat je cpu maar 38° wordt, wat is je kamertemp 0° of zo :p
Kijk eens met speedfan misschien lees je de verkeerde temps uit. Weet je welke heatsink op de cpu ligt?

Verwijderd

woon jij in siberie? :P

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 14:38
Dat koelblok wil ik ook :P

Verwijderd

Gezellig zoveel lol hier :P Maar hoe hou je die 38 graden? beschrijf je kast een en wat je er allemaal in hebt zitten wat voor pci/agp kaarten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
met een open kast kan het lang. ik heb net de fan uitgezet van een p4-2400. (hierop zit een zalman aluminium cooler) met de kast open ging dit prima. liep vrolijk door in 3dmark. werd ook niet echt heet ofzo. nu zal ik niet zeggen dat een p4-2400 even heet wordt als een axp 2400+, maar p4tjes worden tegenwoordig toch ook behoorlijk heet over het algemeen.

Verwijderd

Best knappe waarde, een p3-s op 1.3 volt wordt bij mij 48 graden passief gekoeld.....
Ik denk dat je temp niet goed wordt weergegeven.
Pas op bij AMD, hij klokt niet vanzelf terug als -ie te warm wordt, zoals intel doet....

• SIC66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
raar verhaal, en lijkt mij niet.. je houd een xp 2400+ ook niet onder de 40 grade met 0% load (zoals je in de bios hebt), kijk je niet naar de temp als je net je pc aanzet? blijf er anders ff naar kijken of ie niet omhoog gaat ofzo, en zeg je nou dat je vader de cpu fan er nu voorgehangen heeft? dan zou t opzich kunnen als ie veel lawaai maakt blaast ie waarschijnlijk hard en als je m er recht voor hangt dan zou dat best kunnen, mja, 38 grade is erg weinig :S

PROUD member of NoizyCows

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

smvs schreef op 23 april 2003 @ 21:35:
met een open kast kan het lang. ik heb net de fan uitgezet van een p4-2400. (hierop zit een zalman aluminium cooler) met de kast open ging dit prima. liep vrolijk door in 3dmark. werd ook niet echt heet ofzo. nu zal ik niet zeggen dat een p4-2400 even heet wordt als een axp 2400+, maar p4tjes worden tegenwoordig toch ook behoorlijk heet over het algemeen.
Als ik mijn FAN stilzet terwijl me }:O draait dan kan ik letterlijk de hitte erin voelen "stromen". Die van jou klokt zichzelf terug. In principe heb je met een Pentium 4 dus geen fan nodig, maar dan kan je beter een Pentium II kopen ofzo... :+

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

je kan natuurlijk die procfan erop zetten en er een zalman fanmate tussen hangen. Die draai je dan gewoon helemaal terug, dan hoor hoor je je fan gegarandeerd niet meer draaien.

Verwijderd

Mijn athlon 1800+ is al 44gr. als ik net windows heb geladen, vind het knap als dat echt zou werken!

Maarre, waarom reageert de topic starter niet meer???

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 01:30:
Mijn athlon 1800+ is al 44gr. als ik net windows heb geladen, vind het knap als dat echt zou werken!

Maarre, waarom reageert de topic starter niet meer???
naar bed?

Als jij een 1800+ palomino hebt is het niet zo verwonderlijk dat ie 44 grade word. mijn 1700+ palomino word ook al 37 graden :P

Verwijderd

Door dr.lowtune - Thursday 24 April 2003 01:31
Als jij een 1800+ palomino hebt is het niet zo verwonderlijk dat ie 44 grade word. mijn 1700+ palomino word ook al 37 graden
Nu die in mijn thermaltake kassie zit, met mijn standard boced coolertje is die gezakt naar 30 :D

Verwijderd

Hmm.. ik trok vorige week per ongeluk mijn cpufan kabeltje eruit, en merkte dat na 10 seconden (amd athlon XP 1900+, rip), maar die doet het nu al niet meer... vreemd hoor..
Maar als het werkt gewoon houden zo.. :+ wel uitkijken dus :)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 02:00:
Hmm.. ik trok vorige week per ongeluk mijn cpufan kabeltje eruit, en merkte dat na 10 seconden (amd athlon XP 1900+, rip), maar die doet het nu al niet meer... vreemd hoor..
kon je op je mobo niet gewoon een max temp instellen? dat ie bijv boven de 70 uitslaat?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 02:00:
En dat kan dus echt niet... :D

• Elephtera
uhm, t is idd een raar verhaal ik stond et ook van te kijken toen ik hier bij mijn pa thuis kwam. rede waarom ik niet meer reageerde -> idd slapen, k moest er om 5 uur weer uit.

wat voor kast -> standaard kast, nix aan verbouwd. zonder casefans of die troep.
wat zit erin -> 2 pci netwerk kaarte, agp GF2, een 80gb7200 schijf+fan, cdspeler, dvd speler, brander

mijn pa heeft de koeler er weer opgezet zie ik net, dus ik ga even de temps kijke zometeen

mijn vader is trouwens icter, met een universiteire studie natuurkunde (en nog wat dinge) hij weet dus veel af van temperaturen, stromen en die dingen. hij zegt zelf dat de temp zo laag is omdat de luchtdoorstroom zo groot is. hij is misschien wel een beetje een n00b nu, al valt dat ook heel erg mee. hij weet meer dan de meeste gewone tweakers.

ff alles langslope, kei veel reacties...

The Collector, ik bedoelde idd de fans van de koeler die op de HD zit en niet t motortje uit de HD zelf

ByMeSDy, er zit gewoon een standaard norrod koeler op, moet jij wel kenne ;) daarvan was dus de ventilator gehaald, en de heatsink dr nog wel op.

MBM5.3 erop -> 2 sensors op het mobo, de ene 35 en de ander 37 graden.
core voltage ligt aan de lage kant
core0: 1,76V
core1: 0,10V
+3.3: 3,09V
+5: 4,87V
12: 12,22V
-12: -12,03V
-5: -5,09V
1995mhz. zal dus wel 133*15 zijn

ik kan de temp gewoon niet echt geloven, wat voor termometer zou j kunnen gebruiken om t een x echt op te meten, de heatsink temp meten.

iemand nog een andere mogelijke verklaring voor de zo laag uitvallende temperatuur?

zometeen ff cpuburn draaien, dan kijken wat mbm5 aangeeft.
[edit]
na 5 min cpu burn draaiende de volgende temps:
41 en 45 graden. processor idd op 100% (task manager)

[ Voor 4% gewijzigd door Elephtera op 24-04-2003 16:34 ]

Verwijderd

Heb thuis zelf een amd xp 1800+ met een zalman copper koeler erop als ik niet passief koel haalt ie 40 graden draai ik de koeler aan tot op het hoogste niveau dan haal ik zelfs tempraturen van 20 graden _/-\o_ Ben dus erg tevreden over Zalman geweldige dingen. Ben ook erg benieuwt wat voor heatsink er op die 2400+ zit :P

• Elephtera
koeler die erop zit: Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/je.hendriks/koeler.bmp

zo te vinden: http://www.norrod.nl -> pc onderdelen -> processor -> CPU cooler voor AMD en Intel €12,50

[ Voor 18% gewijzigd door Elephtera op 24-04-2003 16:51 ]

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 16:38:
Heb thuis zelf een amd xp 1800+ met een zalman copper koeler erop als ik niet passief koel haalt ie 40 graden draai ik de koeler aan tot op het hoogste niveau dan haal ik zelfs tempraturen van 20 graden _/-\o_ Ben dus erg tevreden over Zalman geweldige dingen. Ben ook erg benieuwt wat voor heatsink er op die 2400+ zit :P
Ik krijg binnen kort mijn swiftech 462+ binnen zal kijken of ik me 1700+ Tb ook passief ken koelen >:)

Verwijderd

doe mij ook zo'n koelblok, actief kom ik op mijn xp2000 al niet onder de 40 graden, 40 lukt net.

Verwijderd

:P wel heel erg vaag iig...

heeft je pa soms ff in je bios zitten kloten ofzo, en de CPU undergeclocked ofzo? :+

nou ja, als het dan zo goed werkt, dan is dit wel de eerste XP2400 die passief gekoeld wordt...

:*) misschien kom je wel op de frontpage met dit nieuws....

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Het kan in principe wel, mijn XP2400+ loopt ook 33 graden idle in windhoos op standaard vcore. op 3500+ (12x200, 1,87vcore) loopt ie ruim 45 idle en 68 graden full stress maar blijft stabiel. Airflow in mijn kast is "slaap-proof" maar ik ben al redelijk doof (zie ondertitel ;) ) dus met standaard airflow zou je het net, maar dan ook net kunnen redden. Verhaal wordt alweer te lang, maar in principe kan het, -> net <- .

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Elephtera
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 18:14:
:P wel heel erg vaag iig...

heeft je pa soms ff in je bios zitten kloten ofzo, en de CPU undergeclocked ofzo? :+

nou ja, als het dan zo goed werkt, dan is dit wel de eerste XP2400 die passief gekoeld wordt...

:*) misschien kom je wel op de frontpage met dit nieuws....
1995mhz, is niet underclocked toch?
en hij is inmiddels weer gewoon gekoeld, maar maakt met temp weinig uit.passief, met de cpu-fan als casefan ging het ook goed.

en de frontpage zal ik wel nooit halen ;)

gewoon ff vraagje: klopt het dat de XP koeler is dan de thunderburd?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

elephtera schreef op 24 April 2003 @ 20:54:
[...]

1995mhz, is niet underclocked toch?
en hij is inmiddels weer gewoon gekoeld, maar maakt met temp weinig uit.passief, met de cpu-fan als casefan ging het ook goed.

en de frontpage zal ik wel nooit halen ;)

gewoon ff vraagje: klopt het dat de XP koeler is dan de thunderburd?
over het algemeen wel, maar er zijn ook palo's die meer verstoken :D

Verwijderd

dual-zip schreef op 24 April 2003 @ 02:04:
[...]

En dat kan dus echt niet... :D
Dat vond ik ook al ja.. maar ik ben ondertussen radeloos :'(... zie ook:
processor, moederbord of eigen fout?

Verwijderd

Mensen Mensen, snap dat dan de meeste temp. sensoren zijn niet nauwkeurig hoor.
Vooral op mijn Asus 266 mobotje, maar de nieuwere zijn wel nauwkeurig (nforce en dergelijke)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:12:
Mensen Mensen, snap dat dan de meeste temp. sensoren zijn niet nauwkeurig hoor.
Vooral op mijn Asus 266 mobotje, maar de nieuwere zijn wel nauwkeurig (nforce en dergelijke)
Nee, de temp sensoren van Asus zijn niet nauwkeurig, zoals wel meer tweakers gemerkt hebben :)

* FragFrog heeft hogere waarden met z'n watergekoelde XP2000+'s, maargoed, die verhitten elkaar ook >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

mijn 2400+ is met fan al 42° de kast is verder ook geventileerd en hier in de kamer is het 20°.
elephtera heeft last van z.g.n. "olifantswaanzin" een soort "van een mug een olifant maken" maar dan andersom. Hij/Zij maakt van een PI100 een 2400+
Dat kan 2 dingen beteken of je hebt van je hardware leverancier stiekum een P1 gekregen, of je CPU is nu geen 38°.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 01:13 ]

• D3LTA
  • Laatst online: 16-08 15:08
euuhh... niet om 't 1 of andere maar euhhh...ben ik de enigste die bewijs wil zien?? jow.. post ff een foto!... incl. openkast -cpu koeler +monitor met bios temp of mbm5

• Elephtera
pics ga ik dit weekend proberen, en anders maandag of dinsdag. zoals ik al zei tis de pc van me pa, en ik woont niet bij mijn pa in.

verder, mbm5 geeft 1995mhz aan, dan is het dus echt geen PI100 :P
verder is het een MSI KT3 moederbordje. voor zover ik weet zijn de temp sensors daar niet al te bagger van, en als ik een goede termometer kan vinden zet ik die wel even op/in t koelblok, zodat je live temps ziet van t koelblok. verder voelt het koelblok LAUW aan, maw, het kan nooit warmer zijn dan een 40 graden, want dan voelt het al warm/heet aan.

ik weet ook heel goed dat dit normaal niet zo hoort te zijn, dat de temp toch wel iets hoger uit moet vallen, vandaar dat ik dit topic opende.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
elephtera schreef op 23 April 2003 @ 17:46:
en de ventilator hang er tegenover over een staafje van de kast. kast is open. geen casefans ofzo.
Ik denk dat je zo'n staaf bedoelt die ook bij een Zalman waaier zit. Dat is dus niet passief. Dat ie dan niet echt warm wordt is niet zo heel gek. Ik heb ook geen fan op m'n koelblok zitten, maar wel een airduct met daaraan een 92mm Papst fan die de lucht de kast uit blaast. Dat is ook niet passief koelen.

• Elephtera
kutkip schreef op 25 april 2003 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat je zo'n staaf bedoelt die ook bij een Zalman waaier zit. Dat is dus niet passief. Dat ie dan niet echt warm wordt is niet zo heel gek. Ik heb ook geen fan op m'n koelblok zitten, maar wel een airduct met daaraan een 92mm Papst fan die de lucht de kast uit blaast. Dat is ook niet passief koelen.
uhm, de kast heeft als hij open is aan beide kanten een staaf horizontaal lopen, voor extra stevigheid, daar overheen hing de fan, afstand totaan de processor is dan toch flink, en volgens mij is het dan echt passief koelen, en dient de ventilator dan als casefan.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
elephtera schreef op 25 April 2003 @ 17:12:
[...]

uhm, de kast heeft als hij open is aan beide kanten een staaf horizontaal lopen, voor extra stevigheid, daar overheen hing de fan, afstand totaan de processor is dan toch flink, en volgens mij is het dan echt passief koelen, en dient de ventilator dan als casefan.
Zucht... opa legt het nog 1 keertje uit:

Situatie 1: het koelblok hangt in een ruimte met stilstaande lucht. Er stroomt wel wat lucht, doordat het koelblok de lucht verwarmt. Confectiestroming als ik me niet vergis, wat ook wel 'passief koelen' genoemd wordt.

Situatie 2: het koelblok hangt in een ruimte waarin de lucht stroomt. De afstand tot je proc is max 20cm (aangenomen dat je geen home-made-case hebt van een halve meter breed ;)), dus zal een 80mm waaier er recht voor zorgen voor een flinke luchtstroom over het koelblok, en aangezien die lucht recht van buiten komt (lees: zo koud mogelijk) koelt dat nog behoorlijk. Actief koelen dus :)

* FragFrog heeft op deze manier ook een P3-500@620@2.4V passief gekoeld.. Jaja, zo kan iedereen het wel :P

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

elephtera schreef op 25 April 2003 @ 17:12:
[...]

Toch lijkt wat jij beschrijft, behalve dan dat de case open is wat nog koeler is, verdacht veel op de manier waarop de Zalman waaiers werken.

Volgens mij is die ouwe heer van jou een stuk snuggerer dan jij denkt.. ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
omdat er een fan nogal veel lawaai maakte en hij dat dat het de fan van de processorkoeling was heeft hij die eraf gehaalf, en hangt die nu ergens los in de kast
En dan maakt die fan ineens minder lawaai? :?

Anyway, zo bijzonder ist allemaal niet.
Laat die fan er lekker af en plaats um ook niet ergens anders in de case, als de proc niet warm wordt. Waarom zou je? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Elephtera
okej, ik snap dat het dan toch actief koelen is. ik vind t een grens geval, want als je alleen case fans hebt, en geen koeler op de processor, is dat dan actief of passief?

en mijn pa is redelijk slim ja, met ze universitaire studie wis/nat/sk/ec. hij weet best veel van koeling af -> kern fusie onderzoek -> bloed heet ;)

dat van de fan, hij DACHT dat het de processor fan was, maar bleek uiteindelijk de hd-koele-fan te zijn.

en fan zit inmiddels weer op t koelblok.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Los van het feit of je temperatuur uitlezingen en daarmee de sensoren niet goed werken zoals velen hier suggeren. De topicstarter zegt duidelijk dat de heatsink (het koelblok) ook niet warm worden.

Kortom goed nieuws voor je (topicstarter). Als ik mijn Celeron 1300 zonder fan neerzet haalt hij net de windows met alle autostart progsels en daarnaa crasht het zaakje met blauwe schermen. Bij restart blijkt hij dan 80 graden te zijn (externe sensor naast de core tussen koelblok en heatspreader.

De luchtstroming (airflow) in je (pa's) kast is kennelijk bijzonder goed.. geniet er van zou ik zeggen (zolang het koelblok niet erg heet aanvoelt kan je gewoon doorzetten)

• Elephtera
andere vraag, een athlon thunderbird 1,2ghz, op dezelfde manier koelen, kan dat kwaad? vangt het koelblok voldoende op om hem te beschermen als het mis gaat? of word deze te snel te warm waardoor hij al is doorgebrand voordat de bios hem uitschakeld bij gevaarlijke temp.

en is het veilig om mijn pa's proc koeler een x uit te doen, en dan op te starten? of moet ik dan echt gelijk bios in en temp in de gate houde?

edit:
nog geen kans gezien weer bij de pc te kome en dus ook ni om fotows te make

[ Voor 11% gewijzigd door Elephtera op 26-04-2003 23:12 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een athlon 1,2 kan je met een normaal koelblok sowieso niet passief koelen, maar de temp zal iig niet zo snel oplopen dat ie gelijk doorfikt ;)

reken erop dat ie binnen een paar minuten al 80 a 90 graden wordt

mijn advies: probeer het maar niet ;)

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
elephtera schreef op 26 april 2003 @ 23:11:
andere vraag, een athlon thunderbird 1,2ghz, op dezelfde manier koelen, kan dat kwaad? vangt het koelblok voldoende op om hem te beschermen als het mis gaat? of word deze te snel te warm waardoor hij al is doorgebrand voordat de bios hem uitschakeld bij gevaarlijke temp.

en is het veilig om mijn pa's proc koeler een x uit te doen, en dan op te starten? of moet ik dan echt gelijk bios in en temp in de gate houde?

edit:
nog geen kans gezien weer bij de pc te kome en dus ook ni om fotows te make
ik geef je 2 minuten dan is ie te heet
hopelijk schakelt je mobo hem voor die tijd uit
niet doen dus

mischien met een heel groot koelblok EN de vcore naar beneden :/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1